Sök i Mediepodden
Sökresultat
104 träffar för “Kit”
-
Avsnitt 53
·
10:22 – 10:23
·
2018-10-12
Avsnitt 53: Kits fall på Facebook, stiftelsefinansierad journalistik och enmansmediers självförsvar
Men de som har testat och testat och testat. Och försökt hitta och förstå. Vad är det som funkar socialt nu. De har varit fortsatt framgångsrika. Bortsett från en. Kit. Svenska Kit. De har ju egentligen byggt hela sin affärs... modell, i alla fall i början. På att vara en svensk Facebook-publicist.
-
Avsnitt 1
·
18:46 – 18:47
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
inte har lyckats med det. Svagt. Och därför tycker jag att det var fullkomligt rimligt att de inte var en av våra tre nominerade då i alla fall, vilket alls var KIT. Rosalinda den här botten då som genererar journalistik. Kanske man inte ska kalla det men den rapporterar om olika saker automatiskt.
-
Avsnitt 224
·
17:14 – 17:16
·
2023-10-05
Avsnitt 224: Så klarar sig svenska medier i sociala kanaler
Men det är ju egentligen ingenting nytt. Alltså att Facebook ändrar sina algoritmer så att det påverkar de som vill ta trafik från Facebook. Det har ju pågått länge. Det var ju ett skäl till att svenska mediekometen KIT kraschlandade en gång i tiden. Så på ett sätt är det märkligt om man går tillbaka till den här nyheten från Aller att de först nu ser en effekt av det. Men tittar man här så verkar ju engagemanget
-
Avsnitt 93
·
10:02 – 10:04
·
2019-09-20
Avsnitt 93: Intervju med Kit-chef och Facebooks nya granskningsnämnd
Jag tycker din saltanalys att det var... Vad säger man? Konstgjord andning? Fortfarande som att den är ganska korrekt. Och KIT gick ju in när de lanserades med en väldigt hög svansföring. Mycket storslagna idéer och sådana här modeord som datadrivet och användarorienterat.
-
Avsnitt 59
·
2:40 – 2:42
·
2018-11-22
Avsnitt 59: Löwengrips bot, Kits död och grundlagsändringen som öppnar för terror och hat
Alltså ändrat affärsidé. Från att vara ett journalistiskt, publicistiskt drivet företag. Till att bli en teknikplattform. Framförallt för att publicera och distribuera video. KIT-filmer. Ja, alltså hjälpa företag att göra, ska man säga viralt innehåll. Men i alla fall innehåll i sociala medier. Men det var en typ maskin, kallar de det va.
-
Avsnitt 53
·
10:23 – 10:25
·
2018-10-12
Avsnitt 53: Kits fall på Facebook, stiftelsefinansierad journalistik och enmansmediers självförsvar
Men de som har testat och testat och testat. Och försökt hitta och förstå. Vad är det som funkar socialt nu. De har varit fortsatt framgångsrika. Bortsett från en. Kit. Svenska Kit. De har ju egentligen byggt hela sin affärs... modell, i alla fall i början. På att vara en svensk Facebook-publicist. Hur ser det ut för dem?
-
Avsnitt 50
·
7:24 – 7:26
·
2017-10-06
Avsnitt 50: Underhållare är våra nya makthavare - men journalistiken behöver inte förlora
starkaste på Facebook. De äger både ettan, femman, elvan, tretton nitton, tjugosex och tjugosju. Och det beror ju på att de har såklart Expressen och TV4 och Kit. Men också att flera av de här har köpt upp som vi sagt, andra Facebooksidor. Vi som älskar fredagsmys och vi som älskar att mysa till exempel. Men tvåa
-
Avsnitt 264
·
28:17 – 28:19
·
2024-09-12
Bonnier-reaktioner, Perfect Day Media-affären och pingisskandalen som skakade Sveriges Radio
Så får man gärna höra av sig till mig så ska jag gräva vidare på detta. Men har det inte något spännande än så kommer jag till det. Tre korta till då, Olle. En jättekort. Kit försvinner helt. Kit som ju var the shit. Vad säger man på ett positivt sätt? Det var det alla pratade om för länge sedan. Framtidens media som ju blev någon slags mjukvara för att göra videor.
-
Avsnitt 126
·
8:38 – 8:40
·
2020-11-05
Avsnitt 126: Så går det för Omni, Breakit och andra helt digitala mediebolag//Därför är Trumps strategi förlegad
Men som ändå tittar på den. Så det är många som tror. Att det går väldigt bra för Omni och för Kit. Och de här aktörerna och för Nyheter24. Till exempel. Och Breakit. Kit och Nyheter24. De finns ju kvar. Nyheter24 har ju gått in i. De köptes upp 2019 av Mediebyrån. Eller mediehuset Life of Svea. Och Kit förvandlas ju 2019.
-
Avsnitt 53
·
13:58 – 14:00
·
2018-10-12
Avsnitt 53: Kits fall på Facebook, stiftelsefinansierad journalistik och enmansmediers självförsvar
säga emot lite och säga att KITs varumärke åtminstone i Sverige och Norden är väldigt stark. Men det finns ju ett etablerat begrepp vågar jag påstå i KIT-filmer. Korta... Ja, det är ju det de försöker sälja också. Ja, precis. Så där är ju de unikt starka. Så det är ju självklart att de vill utveckla det då till den egna
-
Avsnitt 48
·
24:34 – 24:35
·
2017-08-25
Avsnitt 48: Marknadsstörare - Newsner
Men spelar det någon roll vad den personen heter? Ingen tycker att det spelar roll förutom journalister. Och vi gör inte journalistik för journalister. Då hade vi gjort KIT. Utan vi gör journalistik för folket. Just det, KIT. Kan man prata om det med dig? Eller blir det såhär, pyser det i öronen på dig? Nej, det kan man göra. Vad tycker du om KIT? Jag har lite svårt att förstå deras modell. De har ju liksom ingen, de har ingen veckvidd egentligen på Facebook.
-
Avsnitt 36
·
14:10 – 14:12
·
2017-04-28
Avsnitt 36: Så många svenska medier har dragit sig ur Facebooks Instant articles
Utan det är ju helt humörberoende. Så det är väldigt svårt tycker jag att säga. Men för mig är det ju egentligen. Som för Kit. Vi har ju ingen affärsmodell på det viset. Att jag ska dra in folk till någon sajt. För att visa annonser där. Eller för att få dem att stanna där.
-
Avsnitt 18
·
40:54 – 40:56
·
2016-12-02
Avsnitt 18: Medier och KPI:er - vi blir vad vi mäter
är ju på MEG, Mediedagarna Göteborg som är partner till vår podd. Det känns som ett givet ämne för dem. Jag skulle verkligen vilja höra mer. Jag skulle höra mer om, jag vet att till exempel KIT när vi gjorde research inför det här berättade om att de har en rad olika mått som de mäter från vad folk gör med deras
-
Avsnitt 14
·
41:03 – 41:05
·
2016-11-04
Avsnitt 14: Journalistpristrött och Beernews fött
som hoppade av för att starta en ny affärstidningssajt som arbetade mer på nätets villkor som har satt väldigt stort avtryck. Där du skriver? Där jag skriver. Vi har Kit som startade av några Bonnier-snubbar med Bonnier-pengar. Precis. Absolut. De har gjort det som du pratar om.
-
Avsnitt 1
·
20:00 – 20:02
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
relativt de andra då, att det också fanns den största innovationen där och förnyelsen där. Jag menar Rosalinda bottar som skapar material har vi haft internationellt väldigt länge. Kit, det konceptet. Jag tycker både Rosalinda och Kit är fantastiska. internationella exempel på att det svenskifieras är ju bra och på tiden
-
Avsnitt 149
·
2:23 – 2:24
·
2021-11-18
Avsnitt 149: Så går det för Omni, Breakit, Sweclockers och andra svenska pure players
Så har vi inte gjort det nu i alla fall. Utan vi har ju räknat dem då som under en titel gör journalistik och har en redaktion. Ja, vi drog ju igång det här när Kit. Kommer du ihåg Kit? När de var som störst. Då var det liksom lite läckert med den här sortens nya aktörer. Kit och Omni kom ju ungefär samtidigt. Så då, på den tiden så skulle ju det förändra hela mediebranschen. Och det var väl då vi började göra den här listningen.
-
Avsnitt 126
·
10:02 – 10:04
·
2020-11-05
Avsnitt 126: Så går det för Omni, Breakit och andra helt digitala mediebolag//Därför är Trumps strategi förlegad
Att medielandskapet har ju verkligen förändrats så mycket. Och väldigt mycket av de här digitala spelarnas framgång har ju byggt egentligen på en sociala medier-utveckling. Och Kit och NU24 i allra högsta grad har ju Kit verkligen gjort det. Alltså det var ju hela idén att man skulle finnas ute bland läsare och lära sig hur det sociala medielandskapet fungerade.
-
Avsnitt 93
·
12:46 – 12:48
·
2019-09-20
Avsnitt 93: Intervju med Kit-chef och Facebooks nya granskningsnämnd
Jag tycker att han glömmer eller att du glömmer Omni här. Som är ju kanske den mest framgångsrika av de här nya mediesatsningar som kom. För den lanserades exakt samtidigt som Kit och var ju Schibsted sätt att hitta en ny sorts affärsmodell med journalistik i botten. Sen kan man ha kritik mot Mot Omni, men den är lönsam och
-
Avsnitt 2
·
9:38 – 9:40
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
Så om man nu tittar på hur marknaden i övrigt rör sig så är det ju mot engagemang och time spent och lojalitet snarare än räckvidd. Och sen tycker jag också att det blir lustigt då när Kit deras affärsmodell handlar ju om Nate vadvertising och då blir det också för mig väldigt märkligt och udda att prata om just räckviddstalet.
-
Avsnitt 1
·
14:18 – 14:21
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
Nej, men vi hade ju ganska långa diskussioner. Det var ju inte bara du och jag som satt i den här juryn, ska man väl säga, också då vi var ju ett gäng till. Men vi var ju i och för sig ganska överens om att det var just KIT, Rosalinda och Genuse. Jag anar att det är en ordvits där bakom, eller hur? Genus, Genuse, eller hur? Ja, det är det säkert. Nej, men vi var ganska överens om att det var just de tre, lite att vi var, pratar om, var ju även den fjärde i så fall,
-
Avsnitt 1
·
20:46 – 20:48
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
internationellt så ser man också att det kommer närmare och att man måste agera och jag tror att många svenska mediehus faktiskt har börjat arbeta utifrån att Kit finns på marknaden. Sen så kanske de inte är en tung aktör men innovativt och kreativt så har de faktiskt förflyttat var svenska medielandskapet befinner sig idag
-
Avsnitt 130
·
32:30 – 32:32
·
2021-01-07
Avsnitt 130: artiklarna som fick mest reaktioner i sociala medier och analysen av Bulletin
över att en sån här satsning inte hade mer pengar i ryggen. Om man tänker på hur mycket som kvartal hade eller om man tänker så hur mycket som Bonnier la på kit, det var 50 miljoner. Och sen så vet ju du och jag och alla våra lyssnare som har i förra avsnittet lyssnat på hur svårt det är att bedriva journalistik bara på nätet.
-
Avsnitt 126
·
8:48 – 8:50
·
2020-11-05
Avsnitt 126: Så går det för Omni, Breakit och andra helt digitala mediebolag//Därför är Trumps strategi förlegad
Kit och Nyheter24. De finns ju kvar. Nyheter24 har ju gått in i. De köptes upp 2019 av Mediebyrån. Eller mediehuset Life of Svea. Och Kit förvandlas ju 2019. Till någon sorts verktyg för videoklipp. Och sa upp redaktionen. Det där följde ju vi nära och intervjuade också.
-
Avsnitt 93
·
5:05 – 5:06
·
2019-09-20
Avsnitt 93: Intervju med Kit-chef och Facebooks nya granskningsnämnd
före detta Story Engine, för att skapa innehållskoncept. till kund. Den datan kommer inte bara ifrån de jobben som tusentals jobb som Kit under åren har publicerats, utan det är faktiskt från alla användare som finns i StoryKit. Jag skulle säga att i högsta grad så är det det vi jobbar med idag på byrån.
-
Avsnitt 93
·
7:30 – 7:32
·
2019-09-20
Avsnitt 93: Intervju med Kit-chef och Facebooks nya granskningsnämnd
det kanske gick lite för fort. Man kanske hade kunnat vara lite mer försiktig. Samtidigt så hade inte Kick, jag menar så här om man tänker hur snabbt Kit ändå växte fram. Alltså så här när Kit efter 94 år nu och bara efter ett år så liksom var ju Kit, alltså så här så hade vi ju liksom miljoner i räckvidd på Facebook.
-
Avsnitt 93
·
7:34 – 7:36
·
2019-09-20
Avsnitt 93: Intervju med Kit-chef och Facebooks nya granskningsnämnd
kunnat vara lite mer försiktig. Samtidigt så hade inte Kick, jag menar så här om man tänker hur snabbt Kit ändå växte fram. Alltså så här när Kit efter 94 år nu och bara efter ett år så liksom var ju Kit, alltså så här så hade vi ju liksom miljoner i räckvidd på Facebook. Det hade ju aldrig heller hänt så det där, det är så svårt att säga liksom.
-
Avsnitt 59
·
0:38 – 0:40
·
2018-11-22
Avsnitt 59: Löwengrips bot, Kits död och grundlagsändringen som öppnar för terror och hat
Grämer du dig den här veckan, Olle? På en skala 1-10, inte så mycket, men det finns en fråga som är gräm-max på. Och det är ju KIT. Vi har ju pratat om KIT mycket mer i podden och framförallt under hösten. Det kan man säga tändes av en analys som du gjorde, där du tittade på svenska digitala nyhetssajter, där KIT ingick.
-
Avsnitt 59
·
2:05 – 2:09
·
2018-11-22
Avsnitt 59: Löwengrips bot, Kits död och grundlagsändringen som öppnar för terror och hat
Och då tyckte jag att det kändes oetiskt att publicera det utan att ha pratat med honom innan. Det var väl någon... Ett dygn senare så släppte de ut en pressrelease sent på fredagskvällen. Att chefredaktören har lämnat KIT. Det är ett smart sätt att försöka begrava nyheter. Att lägga ut det sent på fredagen. Så att inga journalister orkade ta upp det och skriva om det. Det blev lite skrivet om det. Sen blev det också uppföljning.
-
Avsnitt 57
·
28:56 – 29:00
·
2018-11-09
Avsnitt 57: Svenska enmansmediet som lever på gåvojournalistik
Vem skulle kunna göra det här? Skulle till exempel några av de här digitala medierna som vi pratade, pratat om då, som är rent digitala, typ Breakit, vilka finns det mer? Kit, olika, skulle de klara, sig på en gåvomodell. Jag skulle säga att de flesta skulle inte göra det, för att de har för mycket riskkapital, de har för mycket andra möjligheter i bakgrunden,
-
Avsnitt 55
·
3:42 – 3:45
·
2018-10-26
Avsnitt 55: svenskar vill skänka pengar till journalistik - men vem tar emot?
Som driver bevakning av sitt närsamhälle. Så här hyperlokal journalistik. Men så finns det ju några större. Mediekoncerner som är helt digitala. Nyheter 24, Omni, Breakit, Kit. Och 24 Sverige. Det är väl de fem största som jag känner till. Som är helt digitala. Som inte har någon annan pappersintäkt någonstans.
-
Avsnitt 55
·
5:29 – 5:30
·
2018-10-26
Avsnitt 55: svenskar vill skänka pengar till journalistik - men vem tar emot?
och vara en nätpublicist och bara ha annonsintäkter och vara lönsamma. Men det liksom vände under förra året. Nyheter 24 går med förlust. Och det är även Kit. De omsatte 44 miljoner och gjorde en förlust på 4 miljoner. Och så Breakit. De omsatte 12 miljoner och gjorde också en liten förlust på 0,7 miljoner 700 000.
-
Avsnitt 53
·
12:10 – 12:12
·
2018-10-12
Avsnitt 53: Kits fall på Facebook, stiftelsefinansierad journalistik och enmansmediers självförsvar
Det är ju egentligen, oavsett om du gör en dagstidning eller om du är en Facebook-publicist så är det ju viktigt att du når ut med ditt innehåll och din journalistik till läsare och tittare. Men där kan man säga att där har KIT då tappat. Är det någonting som du har sett eller som du känner till i förändringar på Facebook eller är det här helt och hållet en förändring som går att härleda till hur KIT jobbar?
-
Avsnitt 48
·
24:30 – 24:32
·
2017-08-25
Avsnitt 48: Marknadsstörare - Newsner
Visst, det är en person bakom liksom. Men spelar det någon roll vad den personen heter? Ingen tycker att det spelar roll förutom journalister. Och vi gör inte journalistik för journalister. Då hade vi gjort KIT. Utan vi gör journalistik för folket. Just det, KIT. Kan man prata om det med dig? Eller blir det såhär, pyser det i öronen på dig? Nej, det kan man göra. Vad tycker du om KIT?
-
Avsnitt 48
·
24:40 – 24:42
·
2017-08-25
Avsnitt 48: Marknadsstörare - Newsner
Då hade vi gjort KIT. Utan vi gör journalistik för folket. Just det, KIT. Kan man prata om det med dig? Eller blir det såhär, pyser det i öronen på dig? Nej, det kan man göra. Vad tycker du om KIT? Jag har lite svårt att förstå deras modell. De har ju liksom ingen, de har ingen veckvidd egentligen på Facebook. Hur vet du det? Jag kan se på deras interaktioner. De har ju väldigt lite interaktioner.
-
Avsnitt 36
·
11:25 – 11:26
·
2017-04-28
Avsnitt 36: Så många svenska medier har dragit sig ur Facebooks Instant articles
De vill ju leva på Facebook helt enkelt. Till skillnad från de andra som vill äga sin egen publik. Ja exakt. De säger i en intervju. När jag pratar med Kit. Hänvisar till den. Att... Vi bryr oss inte om ifall läsarna går till vår sajt. Eller om de går till vår mobila sajt eller app.
-
Avsnitt 2
·
9:56 – 9:58
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
och udda att prata om just räckviddstalet. Men jag förstår inte för att det är som de gör. Jag förstår inte riktigt hur det motsäger det du säger nu. När Kit säger att vi gör så här att kommer Banoff till oss. Och så säger de vi vill nå den här målgruppen och vi vill ha det här budskapet som vi når
-
Avsnitt 264
·
28:19 – 28:22
·
2024-09-12
Bonnier-reaktioner, Perfect Day Media-affären och pingisskandalen som skakade Sveriges Radio
Men har det inte något spännande än så kommer jag till det. Tre korta till då, Olle. En jättekort. Kit försvinner helt. Kit som ju var the shit. Vad säger man på ett positivt sätt? Det var det alla pratade om för länge sedan. Framtidens media som ju blev någon slags mjukvara för att göra videor. De har nu helt gått upp i spoon.
-
Avsnitt 227
·
25:32 – 25:34
·
2023-10-26
Viaplay, Schibsted, TV4 och tv-branschens nya vändningar
Ja, eller tagit över. Eftersom man inte får köpa och sälja Facebook-kanaler i alla fall kommunikationerna, att de har tagit över KITs sociala kanaler. Jag ifrågasätter ju starkt att KIT som numera då inte alls håller på med innehållsproduktion att de skulle ge bort det här. Ja, det gör de väl. Innehållsproduktion gör de väl. Ett verktyg för innehållsproduktion men de har ju inga journalister anställda.
-
Avsnitt 126
·
11:00 – 11:02
·
2020-11-05
Avsnitt 126: Så går det för Omni, Breakit och andra helt digitala mediebolag//Därför är Trumps strategi förlegad
De har ju också minskat i omsättning trots att de är absolut Sverigebäst på att nå ut via de här plattformarna. Och det pratade vi ju om när vi tittade på KIT just hur beroende man också är av både att användarna tycker att sociala medier är rätt ställe att hitta och dela nyheter men också som slav under de sociala mediernas algoritmer.
-
Avsnitt 126
·
11:14 – 11:16
·
2020-11-05
Avsnitt 126: Så går det för Omni, Breakit och andra helt digitala mediebolag//Därför är Trumps strategi förlegad
att användarna tycker att sociala medier är rätt ställe att hitta och dela nyheter men också som slav under de sociala mediernas algoritmer. Och där kunde vi ju se ganska tydligt till exempel hur KIT drabbades hårt när Facebook ändrade algoritmen för vilken sorts innehåll som premierades och inte. Och det blir ju väldigt svårt. Där blir man ju man har ju väldigt lite kontroll
-
Avsnitt 93
·
0:02 – 0:04
·
2019-09-20
Avsnitt 93: Intervju med Kit-chef och Facebooks nya granskningsnämnd
Men vem som vet, vi får se. Vi lämnar väl KIT nu va? Nu kan vi begrava det här mediet. Ja, det här var sista gången. Det här Frankenstein-monstret tittade upp.
-
Avsnitt 93
·
4:16 – 4:18
·
2019-09-20
Avsnitt 93: Intervju med Kit-chef och Facebooks nya granskningsnämnd
De är nu på gång. Men det har liksom inte gått tillräckligt fort. Det har inte gått så fort som jag trodde att det skulle ha gjort. Jag tänker att när Kit startade, du var ju inte där då, du ska inte behöva ställas till svars för alla löften som gjordes när Kit drog igång. Men det kändes ju som att det fanns en väldigt tydlig idé om att det datadrivna och användarbristen
-
Avsnitt 93
·
4:22 – 4:24
·
2019-09-20
Avsnitt 93: Intervju med Kit-chef och Facebooks nya granskningsnämnd
Det har inte gått så fort som jag trodde att det skulle ha gjort. Jag tänker att när Kit startade, du var ju inte där då, du ska inte behöva ställas till svars för alla löften som gjordes när Kit drog igång. Men det kändes ju som att det fanns en väldigt tydlig idé om att det datadrivna och användarbristen var det som särskilde Kit från andra med nya mediesajter.
-
Avsnitt 93
·
9:03 – 9:06
·
2019-09-20
Avsnitt 93: Intervju med Kit-chef och Facebooks nya granskningsnämnd
först nu som marknaden på riktigt har börjat förstå. Men igen då, hur mycket mer tid hade ni behövt för att kunna behålla den journalistiska verksamheten inom KIT? Jag kan inte svara på det. På ett sätt har det också varit att det har inte gått från en dag till den andra att det liksom, eller nu har vi lagt ner vad vi kallar för
-
Avsnitt 93
·
10:44 – 10:46
·
2019-09-20
Avsnitt 93: Intervju med Kit-chef och Facebooks nya granskningsnämnd
duktig på. Men det är uppenbart att det journalistiska är jättesvårt. Och inte ens KIT lyckades med det. Trots att Bonnier gick in uppgifter om 50 miljoner i KIT så lyckas man inte knäcka den heliga graal. Och jag känner inte riktigt efter den här intervjun med Linda heller att det fanns fanns liksom någon plan
-
Avsnitt 93
·
11:10 – 11:12
·
2019-09-20
Avsnitt 93: Intervju med Kit-chef och Facebooks nya granskningsnämnd
fortfarande för mig som en chimär. I alla fall inte som ett sätt att det datadrivna ska rädda journalistiken. Och vi har ju analyserat nästan sönder KIT känns det som i mediepodden genom åren. Vi gjorde det när de la ner nästan all journalistik. Vi gör det igen nu. Men i grunden så är det ju samma analys som håller.
-
Avsnitt 93
·
13:13 – 13:14
·
2019-09-20
Avsnitt 93: Intervju med Kit-chef och Facebooks nya granskningsnämnd
många andra som startade det här under den här tiden. Kvartal möjligtvis då och jag tror att Breakit kommer vara lönsam när vi gör bokslutet 2019-2020. Men vem som vet, vi får se. Vi lämnar väl Kit nu va? Nu kan vi begrava det här mediet och så... Ja, det här var sista gången Frankenstein-monstret tittade upp.
-
Avsnitt 19
·
37:40 – 37:42
·
2016-12-08
Avsnitt 19: Pewdiepies uppståndelse och nätneutralitetens framtid
av mediepodden. Där vi felaktigt dödförklarade en författare. Det var ju hemskt. Men i sammanhanget så var det alltså att vi pratade om en författare som omnämndes i KIT. Som var dement. Och därför inte kunde försvara sig. Och jag sa felaktigt död. Så det ber jag om ursäkt för. Och det har vi också förtydligat på alla möjliga sätt i sajter. Och under poddavsnittet.
-
Avsnitt 18
·
12:38 – 12:40
·
2016-12-02
Avsnitt 18: Medier och KPI:er - vi blir vad vi mäter
Att man vill särskilja. Sitt innehåll eller märka upp sitt innehåll tydligare. Jag tänkte på det du uppmärksammade. När vi pratade här tidigare i veckan. Om hur Dagens Nyheter och KIT. Har börjat märka upp mycket tydligare. Vad journalistik är för dem. För att på något sätt särskilja sig. Ja, det var jag väl ganska förvånad över.
-
Avsnitt 2
·
7:18 – 7:20
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
som är för mig 90-talsgrej det är som bara ett snäpp ifrån att prata om unika besökare ja och det är väl det här som jag tycker är intressant, skitsamma egentligen vad KIT, hur smarta de var med att säga den här siffran och vad de egentligen menade det som är intressant och det jag ändå förstår syftet med det är väl att skaka om lite i hur vi