Sök i Mediepodden
Sökresultat
45 träffar för “Microsoft”
-
Avsnitt 231
·
10:18 – 10:20
·
2023-11-23
Så mycket tjänar tv4 på sämre frukost, OpenAI-såpan, Lindgrens slut och TT:s konkurrent
och om man inte vet vilka de är och hur de funkar och vad de tänker och vad de vill då blir det väldigt svårt att heja på dem för att använda dina ord. Då blir det lättare att heja på Microsoft som är mycket mer tydliga med sina intentioner. Det är väl det som jag tänker är det som jag tar med mig här och det är ju det som gör det Shakespearskt. Alltså det finns en dramaturgi i det här att man
-
Avsnitt 283
·
7:20 – 7:22
·
2025-01-23
Tiktokstoppet, Schibsteds stora sparpaket och tidningsdöden 2.0
här att USA vet ju hur mycket data de kan få ut om företaget finns i USA. Alltså det är ju vad Snowden visade en gång i tiden. Hur många bakdörrar som kunde byggas in i Skype och Microsoft och i Facebook och alla de här olika apparna som finns. Alltså USA vet ju vilken access ett land kan kräva sig till och det är den lagen som finns i Kina också
-
Avsnitt 246
·
14:48 – 14:50
·
2024-03-21
Tiktok väcker nya frågor om medieägande - och därför använder inte fler Jens Nylanders databas
Snowden, Edward Snowden avslöjade att amerikanska myndigheter kunde tvinga sig till bakdörrar i princip alla amerikanska digitala tjänster. Allt från Microsoft till Apple, till Metas produkter Facebook och så vidare. Kunde de tvinga sig till bakdörrar för att i princip övervaka alla deras användare, även oss i Sverige, i
-
Avsnitt 197
·
23:46 – 23:48
·
2023-01-27
Avsnitt 197: Är Google körda och gömmer sig PM Nilsson?
Jag menar det är väl de två olika scenarierna här. Det är väl inte nödvändigtvis så att Google blir toast och inte kommer finnas om Microsoft kommer in med Bing och kör över? Det är väl ett drömscenario för Microsoft att de investerar i Chet GPT samtidigt som Apple har alla de här enorma problemen med lagstiftaren. Alltså läget för Google att forcera framåt och
-
Avsnitt 246
·
17:54 – 17:56
·
2024-03-21
Tiktok väcker nya frågor om medieägande - och därför använder inte fler Jens Nylanders databas
myndighetsföreträdare. Men det borde ju vara lika rimligt att tänka samma tankar eller samma misstankar om Google och Microsoft och Apples produkter. Om vi nu är så medvetna om hur ett land då teoretiskt kan tvinga sig till data vid de här apparna. Men det gör vi inte alls. Det är ju ingen.
-
Avsnitt 221
·
13:52 – 13:54
·
2023-09-14
Avsnitt 221: Musk-bonanza och lagstiftningen som ska bryta nätjättarnas monopol
Nej, det gjorde du inte. Och inte Amazon heller. Nej, just det. Precis. Hur många bolag har jag räknat upp då? Ska vi ta dem igen? Apple, Meta, Bytens, Alphabet och Amazon. Och Microsoft. Ja, precis. Ja, men det som det handlar om då är att de här inte ska kunna ha all den här stora makten och alla tydliga kanske det där är för oss vanliga användare så att säga hur App Store
-
Avsnitt 195
·
40:33 – 40:34
·
2023-01-09
Avsnitt 195: Så blir 2023: Mediebolagen som säljs, influencers som dyker
och kan konsolideras. Men som du säger, just den här stora rädslan kring att skapa stora monsterföretag det är det som har stoppat, som du säger, Microsoft-affären med Blizzard men även också en stor medieaffär inom bokbranschen. Pegwin Random House fick inte köpa Simon &l. Schuster för den amerikanska konkurrensmyndigheten.
-
Avsnitt 195
·
41:34 – 41:36
·
2023-01-09
Avsnitt 195: Så blir 2023: Mediebolagen som säljs, influencers som dyker
intelligens som har kommit fram i form av ChatGPT det senaste ja, det är ju bara de senaste månaderna. Som ju då drivs av OpenAI som i sin tur då ägs eller delägs av Microsoft och där det pratas väldigt mycket nu om att det som kommer hända under 2023 är att deras sökmotor Bing ska använda sig av ChatGPTs
-
Avsnitt 231
·
8:42 – 8:44
·
2023-11-23
Så mycket tjänar tv4 på sämre frukost, OpenAI-såpan, Lindgrens slut och TT:s konkurrent
i allmänhetens värld, det är ju att man ser att vi på något sätt börjar hata OpenAI-styrelsen utifrån de här ideella motiven som de då eventuellt har och heja istället på Microsoft som säger att skit i den där styrelsen kom till oss här Sam Altman och börja och jobba hos oss. Alltså Microsoft som ju kanske är världens mest kommersiella kapitalistiska bolag
-
Avsnitt 221
·
23:08 – 23:10
·
2023-09-14
Avsnitt 221: Musk-bonanza och lagstiftningen som ska bryta nätjättarnas monopol
och det här har inte funnits någon liknande i USA sedan 98 när Microsoft hamnade i någon liknande situation och då tror jag det handlade om webbläsaren. Typ att de tvingade alla Microsoft-användare att använda Internet Explorer. Kommer du ihåg det? Ja, eller var det inte förlåt, det här kanske inte vi ska killgissa men då handlade det väl om operativsystemen att man inte ville att alla
-
Avsnitt 200
·
10:17 – 10:19
·
2023-02-23
Avsnitt 200: AI-sökmotorns upphovsrättsproblem och nu börjar Facebook ta betalt
Som ska samla in data. Och det är heller kanske inte. Är det så att det kommer handla om då. Att de kommer köpa licenser. Kanske möjligtvis. För vad de hämtar data ifrån. Att Microsoft börjar köpa licenser. Att kunna göra den här sammanfattningen. Från olika medier. Eller att alternativet blir att de skriver halva meningar typ. Och sen så kommer en länk om du vill veta mer. Här finns det en jättegod maträtt.
-
Avsnitt 198
·
18:30 – 18:32
·
2023-02-10
Avsnitt 198: Därför borde inte Public service-bolagen slås ihop
den gav ett felaktigt svar. Och då har det blivit enormt med rabalder kring det här och liksom genant och det blir den här marknadsföringseffekten som jag antar att du var ute efter. Den fördelen som Microsoft hade i att ChatGPT var först blev tydlig här och när Google då skulle in på arenan så blev det liksom fiasko. Men det är ju någonting intressant i det där tycker jag.
-
Avsnitt 198
·
24:02 – 24:04
·
2023-02-10
Avsnitt 198: Därför borde inte Public service-bolagen slås ihop
är ju otroligt. Inte minst i vår bransch, medvetande om vad man kan göra att man kan få en AI som läser av hela det här poddsamtalet och transkriberar det till text. Nu har ju Microsoft släppt in i Teams, att man kan få en transkribering av videomötesamtalet som man haft och så kommer det in i sökmotorerna som vi visste ganska tidigt att det skulle komma nu. Det är ju otroligt
-
Avsnitt 197
·
11:56 – 11:58
·
2023-01-27
Avsnitt 197: Är Google körda och gömmer sig PM Nilsson?
Vi pratade ju om det när vi gjorde vårt första avsnitt för året att det var väl en av spaningarna men då var det ju utifrån sökmotorn och det hotet som kom från artificiell intelligens och Microsoft som har tagit en sån stor ägarposition i Open som ju står för den här ChatGP-tjänsten. Men syftar du på något annat nu då? Jag menar dels det förstås
-
Avsnitt 197
·
18:52 – 18:54
·
2023-01-27
Avsnitt 197: Är Google körda och gömmer sig PM Nilsson?
och det är svårt att få en överblick nästan av alla de här stämningarna som pågår. Och vi har ju nämnt några ganska uppseendeväckande. Vi har en pågående som mot Microsoft när de har försökt att köpa upp Blizzard där, jag tror det är en brittisk domstol som har satt stopp. Det är också speciellt. Det har vi gjort ett avsnitt om för länge sen
-
Avsnitt 195
·
42:52 – 42:54
·
2023-01-09
Avsnitt 195: Så blir 2023: Mediebolagen som säljs, influencers som dyker
helt nya möjligheter. Man kan tänka sig att andra nya medieaktörer också kan hitta ett utrymme på mediemarknaden med hjälp av artificiell intelligens och chat-DBPT. Så att Microsoft gör det jag vet inte. Det finns en väldigt tröghet i vanan vid att använda sökmotorer. Så det är inte alls säkert att det är bara det bästa som vinner. Absolut inte.
-
Avsnitt 121
·
3:57 – 4:00
·
2020-08-27
Avsnitt 121: Dubbelmoral i anklagelserna mot Tiktok, Expressens vinstras och lösnummerförsäljningen
Just för att få fram den information som de vill. Om det de vill. Och att de i princip då övervakar all typ av digital infrastruktur. Som överhuvudtaget finns. Apple, Microsoft, Facebook, Skype, allting. Har det ju verkligen varit supertydligt. Varje mail som passeras, varje sak som skrivs. Om vi bara bortser från hela den här grejen med Kina och diktatur.
-
Avsnitt 315
·
1:09 – 1:12
·
2025-10-17
Bakom kulisserna på Viaplays fall, Hint-lansering och första techjätte-betalningen till svenska medier
Du lyssnar på Mediepodden. Jag heter Emanuel Karlsten. Jag heter Olle Lidbom. Den här veckan pratar vi om den nya mediesatsningen Hint. Sen pratar vi om att Microsoft har börjat betala svenska medier för att de syns på Bing. Sen har jag åkt till Göteborg och intervjuat journalisten Olof Lund om Viaplay och TV4.
-
Avsnitt 315
·
12:54 – 12:56
·
2025-10-17
Bakom kulisserna på Viaplays fall, Hint-lansering och första techjätte-betalningen till svenska medier
och sätta press på de stora nätjättarna för att få pengar därifrån. Kan man kanske kort sagt säga. Men hur som helst, det är de som då har skrivit det här avtalet med Microsoft och det handlar ju då om deras sökmotor Bing som ju, jag vet inte om du någonsin använt Bing i ditt liv, Olle. Om man råkar ha edge någonstans på ett internetcafé eller så, så är ju den
-
Avsnitt 258
·
24:06 – 24:08
·
2024-06-19
Vad cirkusen kring Chat control säger om mediernas EU-bevakning
i dagens sociala medier-drivna algoritmer kultur. Så jag tror inte att den gamla medielogiken som du kanske, om du pratar Microsoft och Disney, de skulle naturligtvis aldrig göra så. Men de här nya medieföretagen är nog mer riskbenägna och ser också kanske allting som ett, mycket mer som en lek eller som ett sätt att utmana
-
Avsnitt 200
·
8:03 – 8:05
·
2023-02-23
Avsnitt 200: AI-sökmotorns upphovsrättsproblem och nu börjar Facebook ta betalt
Att han inte tyckte att techbolagen kompenserat medierna. Tillräckligt för allt innehåll som de matar bolagen sökmotorer med. Det var ju ett frieri såklart. Och ett slags dolk mot Google. Men han försäkrade då att Microsoft. I framtiden skulle försöka hitta sätt att dela med sig. Av intäkter till medier och licensiera artiklar. Och nu blir det ju den här situationen då. Där man har en sökmotor.
-
Avsnitt 195
·
38:36 – 38:38
·
2023-01-09
Avsnitt 195: Så blir 2023: Mediebolagen som säljs, influencers som dyker
så kommer vi se betydligt fler under 2023. Det vill säga att man aktar sig för stora monopol som håller på att skapas. Vi såg ju till exempel under 2023 att Microsoft har inte fått köpa Blizzard, det här stora spelbolaget. Den affären stoppades av myndigheter. Vi såg att en annan myndighet, den lokala brittiska, stoppade Facebook från att köpa Giffy.
-
Avsnitt 163
·
1:20 – 1:22
·
2022-04-08
Avsnitt 163: Kommer Elon Musk förstöra Twitter?
Nja, hot, alltså det är inte första gången som en profilerad affärsman köper stora delar av Twitter. Det har till exempel Steve Balmer gjort också. Jag vet inte om du vet vem han är men det är den där... Microsoft-chefen som dansade på scen. Exakt ja. Som försökte hajpa upp scenen. Det var ju många år sedan, det måste vara 30 år sedan någonting. Medan Bill Gates stod lite... generad i bakgrunden där.
-
Avsnitt 315
·
14:18 – 14:20
·
2025-10-17
Bakom kulisserna på Viaplays fall, Hint-lansering och första techjätte-betalningen till svenska medier
Men nu har man ändå fått till ett avtal och på något sätt så kanske det blir också vägledande. Det kanske också blir lättare att få andra att komma till bordet och diskutera de här frågorna ifall man visar att man faktiskt har lyckats få ett avtal med Bing, Microsoft. Sen är väl kanske den här frågan lite på utdöende eller vad man ska säga. Vi har ju pratat om det här i Mediepodden flera gånger, just hur AI-sammanfattningarna kanske ändå
-
Avsnitt 231
·
5:20 – 5:22
·
2023-11-23
Så mycket tjänar tv4 på sämre frukost, OpenAI-såpan, Lindgrens slut och TT:s konkurrent
som man då kunde sälja andelar i kan man säga. Alltså ett kommersiellt for profit-bolag under Open AI's styrelse och ideella förening eller vad man ska kalla det. Och det är där som Microsoft då fick upp till 49 procent av bolaget genom att då ge krediter i hur uttalar man det? Azure molnet. Det är i alla fall ett moln då.
-
Avsnitt 225
·
27:58 – 28:00
·
2023-10-12
Avsnitt 225: Stora genomgången av Svenskarna och internet – ur medieperspektiv
jag ibland tänker är en jämbördig i alla fall i lite olika världar och det är LinkedIn. Den här bastarden som vi också älskar att hata fast kanske på ett annat sätt. Microsoft-ägd är den ju numera och den har ökat i veckoanvändning från 11 till 13 procent. Och därmed så är den ju större än Twitter i veckoanvändning. Det är bara 6 procent som använder den dagligen
-
Avsnitt 221
·
23:02 – 23:04
·
2023-09-14
Avsnitt 221: Musk-bonanza och lagstiftningen som ska bryta nätjättarnas monopol
Ganska likt på ett sätt det som händer i EU. Men här är det alltså en rättegång som drar igång och det här har inte funnits någon liknande i USA sedan 98 när Microsoft hamnade i någon liknande situation och då tror jag det handlade om webbläsaren. Typ att de tvingade alla Microsoft-användare att använda Internet Explorer. Kommer du ihåg det? Ja, eller var det inte
-
Avsnitt 200
·
2:07 – 2:09
·
2023-02-23
Avsnitt 200: AI-sökmotorns upphovsrättsproblem och nu börjar Facebook ta betalt
Nej, precis. Nej, men det gör ju inget. Men det här är ju också hela användaren. Anledningen var ju det vi pratade om i början av året. Här är ju den stora revolutionen. Nu för första gången så finns det ett rejält hot mot Google. Och det står ju då Microsoft för. Genom att de kan implementera ChatGPT i sin sökmotor. De har ju köpt någon slags kommersiell ensamrätt. För att kunna använda den här AI'n i sin sökmotor.
-
Avsnitt 197
·
15:38 – 15:40
·
2023-01-27
Avsnitt 197: Är Google körda och gömmer sig PM Nilsson?
Och det har vi inte sett än. Det de sitter och snickrar på och det kommer ju uppgifter om att Google ska vara rädda nu och det är de säkert också, inte minst för den marknadsföringsvinst som det här har varit för, inte minst då Microsoft, men såklart OpenAI, för att de var först ut och lanserade det här verktyget som nådde ut till dig och till mig och som har gjort att vi har förstått vad det här skulle kunna användas för på riktigt.
-
Avsnitt 40
·
6:27 – 6:30
·
2017-06-08
Avsnitt 40: Meeker-rapport och om journalister kan ta emot pengar som influencers?
Dels så har han inte jättemycket integritet. Och fallhöjden är ju inte jättestor. Och det är ingen som förväntar sig annat än att han ska tjäna pengar på det. Är det kanske det då att Microsoft. Oscarsson tjänar pengar via TV4. Som heltidsanställd journalist. Och det gör det konstigt. Att han har en annan plattform som egentligen är större än TV4 i många avseenden.
-
Avsnitt 290
·
15:27 – 15:30
·
2025-03-12
Den sista nya papperstidningen - och lagen som kan tvinga bort whatsapp från Sverige
Det är det här som är principen med totalstreck. Det finns ingen mellanhanda. Kryptering tidigare. Alltså, vårt innehåll har varit krypterat i en databas. Det har man gjort länge. Alla de här Skype, Meta och Microsoft alltihopa då har ju problemet varit vem som ska ha nyckeln. Det ska vara väldigt, väldigt, väldigt få och det ska vara supersupersäkert. Men så länge det har funnits en nyckel så har ju den kunnat delas med någon annan då.
-
Avsnitt 231
·
8:50 – 8:52
·
2023-11-23
Så mycket tjänar tv4 på sämre frukost, OpenAI-såpan, Lindgrens slut och TT:s konkurrent
som de då eventuellt har och heja istället på Microsoft som säger att skit i den där styrelsen kom till oss här Sam Altman och börja och jobba hos oss. Alltså Microsoft som ju kanske är världens mest kommersiella kapitalistiska bolag som inte har några andra hänsyn än maximal vinst så att säga. Alltså om vi nu tänker att den här stiftelsen bygger just för att stoppa
-
Avsnitt 217
·
26:30 – 26:33
·
2023-08-17
Avsnitt 217: Var ett revolutionens första offer värt det/Sommarens största mediehändelser
och det är ju ett problem som en liten passus att det är ju väldigt många som använder X och rättigheterna kring det kommer vara väldigt svårt. Det är väldigt svårt att tänka att han skulle klara sig undan med det här under en längre period. Många, Microsoft har patent eller vad det kallas, upphovsrätt på vissa X-produkter och sådär. Men det finns ju en annan del av det. Och man kan se det på två sätt. Ena falangen tror ju att det här är att Elon Musk är bara uttråkad och att det här är ett sätt att helt enkelt
-
Avsnitt 200
·
15:28 – 15:30
·
2023-02-23
Avsnitt 200: AI-sökmotorns upphovsrättsproblem och nu börjar Facebook ta betalt
Jag tycker att Microsoft generellt brukar, de är tråkiga corporate men agerar ofta mer ansvarsfullt än många andra företag. Man skulle kunna säga att de är mer ekonomiskt drivna och mindre aktivistiska. Och på så sätt så har de ju också, tycker många, förstört digitala utvecklingen i världen. Det finns ju otroligt många haters av Microsoft. Jag tänkte inte att det här skulle bli en diskussion om Apple vs. Microsoft. Jag menar bara att när ChatGPT-algoritmen ska hanteras av någon.
-
Avsnitt 198
·
18:58 – 19:00
·
2023-02-10
Avsnitt 198: Därför borde inte Public service-bolagen slås ihop
Google floppade med den här stora grejen. Det är ju för hur de här två sakerna presenterades. Alltså om vi jämför med ChatGPT så var ju det en produkt som för det första ingen visste vad Microsoft och det är det ju inte men de har investerat extremt mycket och köpt de kommersiella rättigheterna till att använda tekniken. Men det dök ju upp som en del av OpenAI som ju var någon slags, kändes som
-
Avsnitt 315
·
11:58 – 12:00
·
2025-10-17
Bakom kulisserna på Viaplays fall, Hint-lansering och första techjätte-betalningen till svenska medier
lite betydelse nyhetsartiklar har för Googles sök och så vidare. Alltså att det skulle vara enkelt för Google att bara hoppa över där, ingen skulle gråta. Hur som helst, det som har hänt i veckan i alla fall, det är att Microsoft blir det första techbolaget i Sverige att börja just ge medier pengar inom ramen för det här upphovsrättsdirektivet. Så många år efter att det trädde i kraft.
-
Avsnitt 197
·
23:42 – 23:44
·
2023-01-27
Avsnitt 197: Är Google körda och gömmer sig PM Nilsson?
och man fick nöja sig med sin marknadsdel och lönsamheten inom den. Jag menar det är väl de två olika scenarierna här. Det är väl inte nödvändigtvis så att Google blir toast och inte kommer finnas om Microsoft kommer in med Bing och kör över? Det är väl ett drömscenario för Microsoft att de investerar i Chet GPT samtidigt som Apple har alla de här enorma problemen med lagstiftaren.
-
Avsnitt 221
·
23:28 – 23:30
·
2023-09-14
Avsnitt 221: Musk-bonanza och lagstiftningen som ska bryta nätjättarnas monopol
att man inte ville att alla PC-datorer skulle vara förinstallerade med Windows. Webbläsardiskussioner kom senare 2005 eller nåt va? Jaha, det kanske du menar. Ja, hur som helst det var Microsoft i alla fall som var under lupp då så att det är stora saker som händer där lagstiftare alltmer försöker komma ikapp kan man väl säga och det kommer vi säkert se med Elon Musk i den mån det inte redan har hänt.
-
Avsnitt 35
·
3:46 – 3:50
·
2017-04-20
Avsnitt 35: Nuggets, Aftonbladets TV-lyft och hur stor Springare-gruppen är - egentligen
Men ändå i sammanhanget, 200 000 retweets bort från att bli tidernas mest delade tweets. En vanlig snubbe utan särskilt många följare. Som bara vill ha lite nuggets. Som man nu har fått hjälp då. Där det skapats en hel rörelse. Google har gått in och retweetat och försökt skjutsa på Microsoft. Och flera stora kända konton med massa miljoner följare vill hjälpa den här snubben. Dels att få nuggets och dels att slå
-
Avsnitt 200
·
15:41 – 15:46
·
2023-02-23
Avsnitt 200: AI-sökmotorns upphovsrättsproblem och nu börjar Facebook ta betalt
Jag tänkte inte att det här skulle bli en diskussion om Apple vs. Microsoft. Jag menar bara att när ChatGPT-algoritmen ska hanteras av någon. Så ser jag hellre att det är tråkiga corporate Microsoft än aktivister. Att det är Elon Musk som sitter och bestämmer hur den ska utvecklas framåt. För det tror jag inte vore lika bra. Jag tror att den glädjen du eventuellt känner den kommer vara kortvarig. För det här är ju inte så att de kommer vara ensamma om det här mycket längre till.
-
Avsnitt 287
·
17:55 – 17:59
·
2025-02-20
Varför ökar förtroendet för SR, SVT och TV4?
LinkedIn är något bara. Det är inte någon som vet särskilt mycket om LinkedIn. Förutom att det är någon slags CV-plattform där slipsnissar skriver ryggdunkande kommentarer. Så är det. Men jag tror inte ens någon vet om att Microsoft äger LinkedIn till exempel. Tänker man nog inte på. Så speciellt ju. Ja, det är det. Jag pekade ju LinkedIn som en av årets viktigaste sociala medieplattformar. Jag får väl lite vatten på min kvarn här.
-
Avsnitt 200
·
15:30 – 15:34
·
2023-02-23
Avsnitt 200: AI-sökmotorns upphovsrättsproblem och nu börjar Facebook ta betalt
Man skulle kunna säga att de är mer ekonomiskt drivna och mindre aktivistiska. Och på så sätt så har de ju också, tycker många, förstört digitala utvecklingen i världen. Det finns ju otroligt många haters av Microsoft. Jag tänkte inte att det här skulle bli en diskussion om Apple vs. Microsoft. Jag menar bara att när ChatGPT-algoritmen ska hanteras av någon. Så ser jag hellre att det är tråkiga corporate Microsoft än aktivister.
-
Avsnitt 200
·
15:10 – 15:19
·
2023-02-23
Avsnitt 200: AI-sökmotorns upphovsrättsproblem och nu börjar Facebook ta betalt
Knän. Där måste jag ändå säga att jag är glad att det är Microsoft och inte Facebook eller TikTok som äger det just nu. Varför? Jag tycker att Microsoft generellt brukar, de är tråkiga corporate men agerar ofta mer ansvarsfullt än många andra företag. Man skulle kunna säga att de är mer ekonomiskt drivna och mindre aktivistiska. Och på så sätt så har de ju också, tycker många, förstört digitala utvecklingen i världen. Det finns ju otroligt många haters av Microsoft.
-
Avsnitt 287
·
18:44 – 18:51
·
2025-02-20
Varför ökar förtroendet för SR, SVT och TV4?
Men LinkedIn som du säger har liksom hela tiden seglat utanför den här algoritm curation och wok frågan skickligt hanterat. Och det syns ju här i de här siffrorna också. Ja, svenska folket har väldigt högt förtroende för dem. Jag tror att jag svarade dig då också att Microsofts VD var med och Microsoft har ju också en väldigt mycket gråare, tråkigare profil, mer storbolagsprofil, nästan storbanksprofil jämfört med meta och alfabet som. Google säger bolag heter.
-
Avsnitt 200
·
15:01 – 15:09
·
2023-02-23
Avsnitt 200: AI-sökmotorns upphovsrättsproblem och nu börjar Facebook ta betalt
Istället för här är tio länkar som du själv kan göra en nyhetsvärdering av. Så blir det ju en helt annan sak som lägger extremt mycket makt i de här artificiella intelligenternas. Knän. Där måste jag ändå säga att jag är glad att det är Microsoft och inte Facebook eller TikTok som äger det just nu. Varför? Jag tycker att Microsoft generellt brukar, de är tråkiga corporate men agerar ofta mer ansvarsfullt än många andra företag.