Sök i Mediepodden
Sökresultat
986 träffar för “TV4” (sida 19)
-
Avsnitt 208
·
24:14 – 24:17
·
2023-04-27
Avsnitt 208: Vilka svenska medier är störst på Tiktok?
I veckan, Emanuel, så kom en kvartalsrapport från Telia. Du kanske inte slängde dig över den? Verkligen inte. Det gjorde jag. För jag tycker det är spännande att titta hur det går för TV4 och för C More, som då ägs av Telia. Jag tänkte bara berätta lite grann hur det har gått, så kan vi fundera på det tillsammans. Där kan man då se att intäkterna har minskat
-
Avsnitt 196
·
1:30 – 1:33
·
2023-01-19
Avsnitt 196: Varför hänger de svenska medierna inte på Facebooks nya uppdatering? Och visst ser det mörkt ut för Elon Musk och Twitter?
Redan i oktober så talades det ju om det här. Eller fanns uppgifter om att utifrån ett pressmeddelande från Telia själva där man aviserade då att man skulle, Kastan Almqvist som var vd på TV4 skulle sluta, att det skulle komma en ny Mattias Berg. Och att det skulle konsolideras de här olika erbjudandena man har. Men då meddelade kommunikationschefen på TV4, Charlie Forsberg, att C More-tjänster kommer finnas kvar.
-
Avsnitt 180
·
2:09 – 2:12
·
2022-09-13
Avsnitt 180: Analysen av mediernas valbevakning
Med att försöka. Helt enkelt göra en egen valvaka. Det har ju femman väl något år också gjort. Eller har de kanske bara gjort USA-valet? Jag minns inte. Och där kommer ju resultatet in här. Det verkar, det framstår i alla fall som att TV4 knappade in lite. Men det är ju SVT som absolut har den stora publiken. Och det finns ju någonting intressant i det där. Jag vet inte. Det kanske är som du säger. Att man inte är så intresserad av det där.
-
Avsnitt 135
·
2:37 – 2:43
·
2021-03-25
Avsnitt 135: Den ekonomiska bakgrunden till Bulletins konflikt - och vänsterlutande medier
Att Sveriges Radio och SVT är i topp. Över 65 procent, 65 respektive 68 procent. För SVT och Sveriges Radio i förtroende. Och sen så ligger DN, SVD och TV4 i mitten på 37 procent. Och upp till 45 procent för nämnda. Och så ligger Aftonbladet och Expressen längst ner. Det är ju precis som det brukar vara. Inga större förvåningar där, eller hur Olle? Kanske inte i hur de fördelar sig.
-
Avsnitt 104
·
1:20 – 1:24
·
2019-12-11
Avsnitt 104: Vad Com Hem och TV4:s bråk handlar om EGENTLIGEN - Gratistidningskraschen
Och då har Tele2 sagt, vi ska inte sända er. Då säger TV4, men ni får sända oss gratis. Nej, av något annat skäl som vi inte riktigt kan förklara. Så vill vi inte ha er gratis ändå. Och nu så blir det då inget TV4 hos Tele2 eller KomHems nät. Är det en korrekt sammanfattning eller? Ja, det är en sammanfattning som jag inte tror att Tele2 kommer att få. KomHem skulle ställa upp på. Vad har hänt? Du har ju lagt lite tid här nu.
-
Avsnitt 8
·
20:20 – 20:25
·
2016-06-03
Avsnitt 8: Enmansmedier och ägarstudier
Jag tror att många inte riktigt förstår hur mycket arbete en traditionell medieredaktion lägger i research för ett inslag i tv. Du har ju varit i tv några gånger. Jag har också varit det, om man sitter hos TV4 eller Sveriges Television så även om man sitter där sex minuter så föregås det alltid av minst ett entimmeslångt researchsamtal. Javisst. Vi ska göra nu på måndag, på nationallagen
-
Avsnitt 4
·
3:00 – 3:04
·
2016-05-06
Avsnitt 4: Gutenbergsparentes och Therese Lindgren-hypotes
Gjorde ett debattinlägg på sin Facebook-sida idag. Och påpekade det lustiga att SVT och TV4 nu försvarar nätneutraliteten. Jag vet inte om du såg det. Tar upp då först hur SVT och TV4 står bakom den här artikeln. Alltså eller mediecheferna där då. Och formulerar sig i artikeln som alltså publicerades här nyss. Nätneutralitet innebär att trafik på internet ska behandlas lika. Ingen ska kunna köpa en gräddfil.
-
·
13:03 – 13:11
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Så det är ju ändå någonting som TV4 har åstadkommit, som har förbättrat kalkylen. Det man köper nu är ju ett okej TV-bolag. Så det är väl värt en del, tänker jag. Sen är det ju också, TV4 är Sveriges starkaste eller näst starkaste medievarumärke. Alltså av de kommersiella mediebolagen i alla fall. Och det andra starka är ju Aftonbladet. Och i den kombinationen då, Schibsted äger de två starkaste, TV4 och Aftonbladet.
-
·
13:18 – 13:25
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Sen är det ju också, TV4 är Sveriges starkaste eller näst starkaste medievarumärke. Alltså av de kommersiella mediebolagen i alla fall. Och det andra starka är ju Aftonbladet. Och i den kombinationen då, Schibsted äger de två starkaste, TV4 och Aftonbladet. Det är ju också otroligt starkt och otroligt värdefullt, för att om du ska nå ut nu då, som annonsör, till en stor del av den svenska befolkningen,
-
Avsnitt 337
·
2:56 – 3:00
·
2026-04-03
SVT sparar hårt och Omni Ekonomi försvinner
Hur mycket var det, Olle? Var det 374 miljoner? 355 miljoner kronor. 355? Okej. Och detta beror ju åtminstone delvis på marknätet. Att TV4 har dragits ur och att det blivit ökade kostnader för SVT. Att det var någonting på 190 miljoner som man räknade på att SVT skulle få i ökade kostnader. Men det är ju inte enbart det. Alltså det fanns ju redan tidigare indikationer på att man skulle behöva dra ner.
-
Avsnitt 327
·
4:22 – 4:25
·
2026-01-22
Fajten om eftermiddagstittaren mellan TV4 och SVT
Det såg man ju med TV4 när de startade Nyhetsmorgon. Att det var ju nånting som bara fanns på lördagar i SVT. Men visst är det konkurrens om tittarna på morgonen. Men totalt sett så har det ju varit bra för både TV4 och SVT att det finns två program där på morgonen. Samma tänk jag faktiskt också gäller här, att man etablerar det här beteendet att man kollar på TV Efter fem. Det är väl bra om SVT hjälper TV4 med att sätta ett sånt beteende.
-
Avsnitt 327
·
4:34 – 4:37
·
2026-01-22
Fajten om eftermiddagstittaren mellan TV4 och SVT
Men totalt sett så har det ju varit bra för både TV4 och SVT att det finns två program där på morgonen. Samma tänk jag faktiskt också gäller här, att man etablerar det här beteendet att man kollar på TV Efter fem. Det är väl bra om SVT hjälper TV4 med att sätta ett sånt beteende. För det har ju alltid varit TV4s utmaning. Det kommer inte jag ihåg på rak arm vad den satsningen man hade innan Efter fem hette. Men den... Jag minns att jag var och tittade på när de drog igång den
-
Avsnitt 327
·
5:32 – 5:37
·
2026-01-22
Fajten om eftermiddagstittaren mellan TV4 och SVT
Ja, och det var väldigt svårt att få fatt på den där tittaren. Kanske för att man var helt ny, kanske för att det var fel format, men jag tänker att det är positivt här för hela segmentet. Men sen är det väl också ett krig här mellan TV4 och SVT generellt. Jag tänker på den stora fajten som ju SVT varit väldigt upprörda över. Det är ju att Bäst i test köptes över till TV4. Visserligen då från ett produktionsbolag, men SVT menar ju att det var deras baby.
-
Avsnitt 327
·
8:37 – 8:41
·
2026-01-22
Fajten om eftermiddagstittaren mellan TV4 och SVT
Men absolut, jag har också svårt att förstå varför det sker nu när man snarare pratar om en TikTok-ifiering av all mediekonsumtion och att den flyttar bort till den lilla skärmen och att den blir mer och mer klippbaserad och så. Men det ska man säga, att TV4 har ju varit väldigt duktiga på det att också göra TikTok-klipp på sina program. Och det är väl kanske därför live, eller de här längre flödesprogrammen funkar bra, därför att det går alltid att klippa ut saker
-
Avsnitt 327
·
13:23 – 13:26
·
2026-01-22
Fajten om eftermiddagstittaren mellan TV4 och SVT
Alltså vad man nu ska satsa på. Det här var ju tidigare slott där det gick, ja vad hette det, Go'kväll eller hette det Fråga doktorn och så vidare? Är det inte rimligt att ifrågasätta? Varför måste de göra exakt som TV4? Vi har väl landat i här att de inte har gjort exakt som TV4 och jag är ju av den åsikten att det här gnället som TU och tidningarna också håller på med att SVT när de skriver nyheter konkurrerar med dagspressen
-
Avsnitt 324
·
27:57 – 28:00
·
2025-12-19
Bonnier köper Mitt i – och SVT klippte i Lundells chatt-citat
medieföretaget, skulle köpa TV4. Och hade ganska goda argument för det faktiskt. Men så blev det inte. Så där fick jag fel men fick rätt i TV4. Men då sa jag ju också då att det här säger jag varje år. För Telia har ju försökt sälja TV4 i många år. Så det är lite om man säger en sak om och om igen till slut så får man ju rätt. Men nu hände det ju faktiskt i år här. Nu kan jag inte säga det fler gånger.
-
Avsnitt 310
·
2:37 – 2:41
·
2025-09-11
Ny ranking: Svenska digitala mediehusen som går bäst
Jag heter Emanuel Karlsten. Jag heter Olle Ribom. Nu ska vi gå igenom Pure Players. De största, helt digitala, journalistiska satsningarna. Hur går det för dem egentligen i Sverige? Och så ska vi prata om TV4 och hur mycket pengar det faktiskt kostade. Var det de där 150 miljonerna? Nja, det kanske var bara en tredjedel. Kanske mindre än så. Det där ska vi grotta oss lite djupare i. Och så får jag ris och ros på slutet.
-
Avsnitt 309
·
3:30 – 3:32
·
2025-09-03
150 miljoner skäl för TV4 att ska sluta vara gratis-tv
vägen till framgång och TV4 var ju först med att sända marksänt via marknätet som kommersiell TV-kanal vid sidan om public service på det sättet kan man ju också säga att TV4 har varit väldigt förknippat med att sändas via marknätet. Men med den analoga tekniken och utvecklingen så har ju allt färre tittare tittat på TV4
-
Avsnitt 259
·
5:05 – 5:08
·
2024-06-27
Public service-bolagen blir ett, Malin Ekmans avhopp, Mustiga Mauris nya storaffär och Aftonbladets AI-journalistik
och programledare har flugits ner för att köra sina direktsändningar härifrån och så vidare. De finns inte heller. Och sen så har vi ju Aftonbladet. Som egentligen aldrig ville åka hit. Tvingades åka hit några år. Men absolut inte här. TV4 har ju inte funnits här på flera år ska vi säga heller då. Men en avvikelse har vi. Och det är Expressen. Som satsar något sånt enormt alltså. De har byggt ett sånt skrytbygge. Det är, jag vet inte hur jag ska beskriva det.
-
Avsnitt 252
·
5:11 – 5:14
·
2024-05-09
Analysen av TV4, medial makt och SD:s hemliga trollfabrik
Med att helt enkelt vara ute och kriga i kommentarsfält. Där de själva kallar det som en trollfabrik. Men där man såklart absolut skulle kunna se det som att se av. Vi är där för att opinionsbilda. Men det TV4 menar då att de inte bara gör under sitt eget namn. Utan det gör det även via memesidor. Och förtäckt att det inte är Sverigedemokraterna som är avsändare. Så allt det här är ju stort. Och egentligen är det mest att det peggar upp.
-
Avsnitt 249
·
15:34 – 15:38
·
2024-04-18
Mediebomb när Disney+ ger sig in kriget mot Viaplay och Cmore
Värdet i det här har ju också funnits för distributören och det har ju varit flera stora krig mellan rättighetshavtalet. Havare och distributörerna kom hem till exempel då som stred med TV4. Och de mekanismerna är ju borta här när det kommer in globala streamingjättar. Så det är nog för mig en skillnad jämfört med de här tidigare. Men det finns alltid likheter. Historien upprepar sig inte men den rimmar och lite så är det väl här. Det finns saker både med Stampen och med Discovery och andra
-
Avsnitt 240
·
37:02 – 37:04
·
2024-02-02
Sveriges Radios sparpaket "ett billigt stålbad", vem tar över efter Lena K och han som inte blev SvD-chef
har gjort det här snilledraget. Sjukt att det skulle behöva gå till 2023 innan det gjordes. Alla har ju hatat text. Allt ska ju ha handlat om video. Jag har ett geni där på TV4 som vet att folk gillar att läsa. Det var allt vi hade för Mediepodden den här veckan. Tack för att du lyssnar. Stötta oss på patreon.com-mediepodden och där kan du också lägga din betting
-
Avsnitt 239
·
0:41 – 0:49
·
2024-01-25
Därför köper Egmont TV4 och därför är fuskandet med streams naturligt
! Olle, vi får väl börja med det som är veckans hittills i alla fall största medienyhet. Och det är ju då den otroligt väntade affären att Telia skulle sälja TV4. Och det som är lite komiskt i sammanhanget då, det är att affärsvärlden har gått ut och avslöjat att i samtal med Telia sitter nu då Bonnier, som för jag vet inte hur många år sedan det är.
-
Avsnitt 227
·
5:56 – 5:58
·
2023-10-26
Viaplay, Schibsted, TV4 och tv-branschens nya vändningar
samhällsjournalistik så har man ju stått ovan mycket annat och det tror jag har dels lockat mycket mer tittare än andra men också att man har lyckats locka annonsörer som tycker att det är mer seriöst att gå i TV4 för att de har en ambitionsnivå. Nu skalar man ner på den och det är ju lite speciellt. Tidigare har det ju varit väldigt skyddat just den här samhälls och nyhetsjournalistiken på TV4.
-
Avsnitt 177
·
30:52 – 30:56
·
2022-08-25
Avsnitt 177: Socialdemokraternas hemliga Facebooksidor – partierna som bryter mot cookielagen
Var ju nog helt övertygade om att beskedet skulle vara att Cilla Benkö skulle sluta. Ja. Då samlar man till ett stort möte med alla chefer. Alltså om vd slutar. Men så inbokningen till det här TV4 då som hörde av sig till mig. Den ströks och blev avbokad. Det gjorde mig ingenting. Men det kommer säkert en tid för det också. Det är ju väldigt konstigt därför att programdirektören Björn Löfdahl, han är ju ganska gammal.
-
Avsnitt 104
·
3:02 – 3:06
·
2019-12-11
Avsnitt 104: Vad Com Hem och TV4:s bråk handlar om EGENTLIGEN - Gratistidningskraschen
Det borde vara TV4 som klagar. Inte TV4 som kastar efter alla sändningsrättigheter gratis efter distributören. För det är ju fri-TV. Själva idén med TV4 är ju att de ska nå så många som möjligt. För att sälja annonser då. Ja, och det är klart att om man inte distribueras via en av de största TV-operatörerna, Com Hem. Så förlorar man ju också väldigt mycket tittare och därmed också TV-reklamintäkter.
-
·
0:47 – 0:53
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Ja, det är det nog. Och ett specialavsnitt också, eftersom vi släpper det här så snart vi kan nu. Vi spelar in på tisdag kväll. Tisdag morgon så kom då beskedet att TV4 nu säljs från Telia till Schibsted. Och vi hade planerat att vi skulle spela in idag. Vi sköt på det tills på kvällen för att få lite extra tid. Vi vill få ut det så snabbt som vi kan, så det går inte genom en vanlig redigering, utan bara rakt av.
-
·
1:35 – 1:40
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Kan du sätta det lite i perspektiv, du som har skrivit en bok om 101 mediehändelser. Ja, något sånt. Det är en av de största. Den största var väl egentligen när Telia köpte TV4 av Bonnier för 10 miljarder. Det blev det till slut. Och det här är nog den näst största, skulle jag säga då. Utan att ha hela listan framför mig. Men det är en jätteaffär i pengar.
-
·
12:33 – 12:38
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
ett välfungerande TV-bolag. För det får man ju säga, att under de här åren som Telia har varit ägare så har man gjort många förändringar. Lite på TV4, men framförallt på C More. Man har ju bland annat slagit ihop C More och TV4 till ett bolag. Som då gick plus minus noll, om jag förstod det rätt, förra året. Så man har ju ändå gjort sin läxa och sett till att, det du kallar för att dressa bruden, men sett till att man driver det här TV-bolaget affärsmässigt.
-
·
12:49 – 12:55
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Som då gick plus minus noll, om jag förstod det rätt, förra året. Så man har ju ändå gjort sin läxa och sett till att, det du kallar för att dressa bruden, men sett till att man driver det här TV-bolaget affärsmässigt. Så det är ju ändå någonting som TV4 har åstadkommit, som har förbättrat kalkylen. Det man köper nu är ju ett okej TV-bolag. Så det är väl värt en del, tänker jag. Sen är det ju också, TV4 är Sveriges starkaste eller näst starkaste medievarumärke.
-
·
19:22 – 19:26
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Att Aftonbladet måste bära sina egna kostnader och att de inte kan gå in och täcka det hur länge som helst. Jag vet inte om det behöver sägas, men det behöver ändå kanske tydliggöras väl? Alltså, det här är ju inte att man sparade för att kunna köpa TV4. Nej, precis. Det tror jag då. De flesta förstår, men det är klart att det finns säkert en oro på både Aftonbladet,
-
Avsnitt 335
·
35:02 – 35:06
·
2026-03-19
SR:s nya mål, SVT:s burgare – och AI-slasket som tar över Facebook
Ja, det var bara ett tecken i tiden som jag ville säga. Har du talat om betalt för det? Nej, det verkar man inte kunna göra. Nej, okej. Jag tyckte också det var lite kul. Kommer du ihåg att vi pratade om att JLC dök upp på TV4 Play. Att de hade löst det på något sätt med när man kommenterar program. För att vara Love Island. Där de brukar sitta på sin Youtube-kanal och kommentera den live.
-
Avsnitt 287
·
13:02 – 13:07
·
2025-02-20
Varför ökar förtroendet för SR, SVT och TV4?
Och som du säger då, SVT och SR är väldigt polariserande. Och där jämför man då Aftonbladet, som ju i andra mätningar betraktas som en vänstersida. Tidning är inte alls lika polariserande. Det är liksom mindre polariserande med Aftonbladet och SVT än med Dagens Nyheter och TV4. Men public service bolagen har ju en unik plats på den här polariseringsgraden. De är verkligen extremt polariserade. Ja, men bara för att ta ytterligare exempel för att sätta det ännu mer i kontext.
-
Avsnitt 286
·
41:54 – 42:00
·
2025-02-13
Stora medieanalysen om skolskjutningen i Örebro
Ni ska bort från Europa som är anledningen till masskjutningen i Örebro. Det känns som att det har större effekt. Och det är så beklagligt att TV4 är anledningen till det i det här fallet. En sista sak här. Om man tittar på de fem mest spridda TikTok-klippen från den här händelsen så är det ett klipp som sägs komma in från skolan. Sen är det Expressen, Aftonbladet, Sportbladet och Expressen Sport.
-
Avsnitt 270
·
32:28 – 32:31
·
2024-10-25
Allt om veckans poddaffärer, vd-byten, Tidningen Vi och TV4.s nya sporträttigheter
Så jag blev ändå lite överraskad över att det togs emot så pass bra. Men sen är ju problemet för Viaplay har ju varit bakåt alla de här kostnaderna, framför allt för sportsrättigheter. Och i det perspektivet... så kan man väl säga att det hänger ihop för att TV4 tycks ha betalat väldigt mycket mindre än vad man har betalat tidigare för rättigheterna till allsvenskan. Och det har ju varit ett förhandssnack om att det ska bli en stor budgivning, att det ska vara internationella aktörer som kommer in.
-
Avsnitt 249
·
0:15 – 0:22
·
2024-04-18
Mediebomb när Disney+ ger sig in kriget mot Viaplay och Cmore
Det vi ser från Amazon och Disney är just hur dom är som rovdjur. Dom utnyttjar ju att marknaden har kraschat här och är här och krafsar och tar vara på starka möjligheter när både Telia TV4 och Viaplay är skadeskjutna. Då är ju dom här och festar på resterna. !
-
Avsnitt 213
·
1:30 – 1:36
·
2023-06-08
Avsnitt 213: Viaplays opratade katastrof-år och vad får SD betalt för Riks?
Så på det sättet är det en viktig aktör på mediemarknaden som då också ska slåss med stora internationella bjässar som Netflix och HBO och så vidare. De har ju varit... och sett också motpolen till det som Bonnier och TV4 och C More har gjort. Och Viaplay och C More är ju de som också har drivit upp kostnaderna för tv-rättigheter på sport enormt mycket i Skandinavien, framförallt i Sverige.
-
Avsnitt 182
·
5:23 – 5:28
·
2022-09-29
Avsnitt 182: Svenska medier storsatsar på Tiktok - och det lönar sig
Och dels så lägger de ut engelska klipp också från sina olika program. Så de är lite dopade och skulle antagligen må bra av en svenskvickning där. Och Sportbladet som sagt gick ju svinbra förra året. Men annars är det helt nya. Det är Melodifestivalen, det är TV4-nyheterna som vi ska få höra mer om strax. Och Aftonbladet som... ligger bäst till om vi tittar i nya gilla-markeringar från september 2021. Så det är ju väldigt många nya aktörer inne i leken helt plötsligt.
-
Avsnitt 169
·
20:53 – 20:58
·
2022-05-20
Avsnitt 169: 11 hot takes på årets Mediebarometern - som att TikTok är största nyhetskällan för tonåringar
Du pratade om förra avsnittet hur trångt det börjar bli i den där gruppen av streamingleverantörer. Dels i världen men inte minst i Sverige. Ja men det ser man lite av. Mediebarometern mäter förstås inte alla men de som finns här, C More och TV4 Play, har ju också ökat. väldigt bra. Medan många av de andra står still. Som Netflix då. Sen finns det en liten, liten kategori som heter Annat.
-
Avsnitt 167
·
4:53 – 5:00
·
2022-05-05
Avsnitt 167: Svenska streamingkanalen som lyckas där alla misslyckas – Digitaliseringsministern om censuren
Men de säger ju inte hur stort det var innan eller hur litet det blir efter den här minskningen. Men de tappar alltså 311 miljoner på minskade annonsintäkter, ökande konkurrens, dyra sporträttigheter, stora innehållskostnader. Så det är absolut en press på även då TV4 och C More enligt Telia. Man kan anta då att det är TV4 som kanske lyfter och C More som drar ner, även om TV4 kanske också minskar sin omsättning. Fattar jag rätt då? Ja, men precis. Annonseringen ökade med 11 procent här under året.
-
Avsnitt 104
·
0:00 – 0:05
·
2019-12-11
Avsnitt 104: Vad Com Hem och TV4:s bråk handlar om EGENTLIGEN - Gratistidningskraschen
Vem är den goda i den här kampen då mellan TV4 och Tele2 Kom Hem?
-
Avsnitt 58
·
0:00 – 0:07
·
2018-11-16
Avsnitt 58: Bianca Ingrosso en syntes mellan två medievärldar - och när ledarskribenter låtsas "granska"
Att Telia köpte TV4 av Bonnier, det är ju en affär som ritar om medielandskapet. Det här är det som gör Bianca intressant, hon är liksom syntesen vill jag då påstå mellan dessa världar.
-
Avsnitt 40
·
6:37 – 6:41
·
2017-06-08
Avsnitt 40: Meeker-rapport och om journalister kan ta emot pengar som influencers?
Är det kanske det då att Microsoft. Oscarsson tjänar pengar via TV4. Som heltidsanställd journalist. Och det gör det konstigt. Att han har en annan plattform som egentligen är större än TV4 i många avseenden. Är det så att Jockiboi och andra influencers. De är in it for the money. Och det vet alla. Men en journalist förväntas ha ett annat syfte.
-
Avsnitt 8
·
7:30 – 7:36
·
2016-06-03
Avsnitt 8: Enmansmedier och ägarstudier
Innan han började på TV4 så var han ju inget fenomen. För det får man ändå säga att han är idag. Men TV4 gav ju honom den plattformen. Du har rätt i det, att om han skulle välja att gå vidare, lämna TV4 så skulle han fortfarande ha en publik. Han har 160 000, TV4-nyheterna har strax över 100 000. Så han har en större räckvidd.
-
·
2:50 – 2:55
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Vi kan väl göra så att jag frågar dig, för det här är ju ditt område allra mest. Och du som också har satt dig in mest i den här affären. Och också du som har spekulerat mest i vem som ska bli köparen. För man kan väl konstatera att Telia inte har velat ha med TV4 att göra. På ett bra tag. Och har dressat bruden som det kallas. Försökt att få TV4, och MTV ska vi säga också, det är ju de som ingår här, Finlands motsvarighet till TV4 kanske man kan säga,
-
·
7:46 – 7:54
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Och då är det ju en stiftelse i grunden eller i toppen eller vad man säger, som äger Schibsted Media och de har ju massa norska tidningar. Och i Sverige är Aftonbladet och Svenska Dagbladet då framförallt. Som nu också har TV4 i portföljen och finska MTV som kommer med på köpet. Det här låg ju inte på din radar. När vi pratade om det senast så kom inte vilket var då, du har varit inne på Discovery, det som nu heter Max.
-
·
21:44 – 21:50
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
tv-investeringar förrän via Play och det var ju som sagt riktigt illa. Ja men precis, vad signalerar det givet då att det är kanske ett köp som är riskfyllt på något sätt för att det kan gå väldigt snabbt. Och även om vi verkligen sett att TV4 har ju lyckats spara sig ur kriserna. Får man ju också påminna sig om att det har ju varit stora sparpaket där nu då. Och varit lönsamma och gjort väldigt fin avkastning. Även om den nu har ätit upp av till exempel C More.
-
Avsnitt 330
·
18:42 – 18:44
·
2026-02-12
Blodbadet på Washington Post, mediekoncentrationen i Sverige och nya krisen för SVT och SR
att Schibsted gjorde det. Jag tror kanske även för Bonnier. Alltså det är ju bra att ha en stark konkurrent också på många sätt. Ja men exakt. På ett sätt kan man ju säga att den där TV4-affären är ju ännu märkligare eftersom staten då köpte TV4. Det är ju på många sätt och också mer problematiskt tror jag, än att Bonnier skulle köpt dem. Jag hittade faktiskt en artikel som jag skrev
-
Avsnitt 325
·
3:02 – 3:08
·
2026-01-09
Så blir medieåret 2026
Samtidigt så finns det ju saker som sorts järtecken här under 2025. Som man ändå kan ta med sig in i 2026. Och det var ju det vi såg också. När vi gick in i 2025. Så till exempel då när jag förutsåg, mycket korrekt, att Telia skulle sälja TV4 till någon. Det var ju på något sätt, låg i korten. Men det var ju också på något sätt året då det behövde ske var ju 2025. Och så är det väl nu också. Att det finns saker som har hänt här under hösten.
-
Avsnitt 253
·
1:17 – 1:21
·
2024-05-16
Kalla fakta, trollfabriken och public service-utredningen
Vi har ju då båda varit i varsin tv-kanal och pratat om public service-utredningen. Men då vill jag ju bräcka dig här med din 1 500 kronors taxinota. Det måste ju vara mer från Gnesa. Skitsamma. Det är att jag åkte från Göteborg då för att vara med fem minuter i TV4 eller vad det var, åtta max. Det är också märkligt att man inte kan göra mer digitalt. Alltså sitta hemma och... Koppla upp sig på så som de gör i USA i varje sändning i princip.