Sök i Mediepodden
Sökresultat
22271 träffar för “Vi” (sida 34)
-
·
3:46 – 3:48
·
2019-08-23
Flashbacks nya finansiering och vad händer på Expressen efter Thomas Mattsson?
idéer som jag tänker att vi skulle kunna sätta upp som mål här framöver. Jag tycker ändå att vi ska vara modiga nog att säga vi är superglada för att ni är med. Och nästa mål är att vi ska få betalt för att göra den här podden. Att man sätter ett mål på det. Och om vi når upp till det
-
·
3:52 – 3:54
·
2019-08-23
Flashbacks nya finansiering och vad händer på Expressen efter Thomas Mattsson?
Jag tycker ändå att vi ska vara modiga nog att säga vi är superglada för att ni är med. Och nästa mål är att vi ska få betalt för att göra den här podden. Att man sätter ett mål på det. Och om vi når upp till det så tar man i på nästa nivå. och anlitar en reporter eller då kanske vi anlitar en datagrävare
-
·
17:18 – 17:20
·
2019-08-23
Flashbacks nya finansiering och vad händer på Expressen efter Thomas Mattsson?
postningar som slutar med att det är invandringens fel. Ja, just det. Kan du fixa det igen? Då får man mina pengar. Just det. Vi måste först stötta dem innan vi kan lyssnas på kanske. Vi får se. Intressant är det i alla fall.
-
·
5:30 – 5:32
·
2019-08-06
Mediepoddens vinna eller försvinna - nu startar vi Patreon
Men annonsörerna lägger alldeles för lite pengar i jämförelse på att annonsera i podd. Och det dröjer väl ett tag innan vi är ifatt det där. Ja, men oavsett det så är det ju inte heller vi ska ju inte specialisera oss på att vara annonskreatörer. Och det är ju, det du säger tidigare, det är ju inte där vi vill lägga vår tid och vår kraft
-
·
8:40 – 8:42
·
2019-08-06
Mediepoddens vinna eller försvinna - nu startar vi Patreon
som har en väldigt diffus roll. Och det kanske kommer tydliggöras längre fram, det vet jag inte och jag vill inte dissa dem. Jag vill säga att vi saknar aktörer som vill granska medier. Och vi saknar framförallt oberoende aktörer som gör det. Och det har ju varit en poäng här att vi inte behöver känna någon slags lojalitet mot någon egentligen i mediebranschen. Utan att vi kan
-
·
10:32 – 10:34
·
2019-08-06
Mediepoddens vinna eller försvinna - nu startar vi Patreon
ersättningsnivå på 10 000 kronor i månaden för att kunna fortsätta att göra mediepodden. Vi begär egentligen inte mer än det utan vi säger att vi vill nå 10 000. Och når vi mer än så så är det fantastiskt. Och är det så att det finns ett företag som vill hjälpa oss att sälja annonser ovanpå det så att vi kan utöka vår verksamhet och lägga ännu mer tid
-
·
13:28 – 13:30
·
2019-08-06
Mediepoddens vinna eller försvinna - nu startar vi Patreon
Vi ser naturligtvis fram emot att granska och analysera och kommentera mediebranschen i sin helhet. Så stöd oss så kommer vi fortsätta göra det med samma ungdomliga vigör som vi alltid har gjort här i Mediepodden. Då håller vi tummarna. Och tack för att du har lyssnat hittills.
-
·
13:32 – 13:34
·
2019-08-06
Mediepoddens vinna eller försvinna - nu startar vi Patreon
och kommentera mediebranschen i sin helhet. Så stöd oss så kommer vi fortsätta göra det med samma ungdomliga vigör som vi alltid har gjort här i Mediepodden. Då håller vi tummarna. Och tack för att du har lyssnat hittills.
-
·
13:35 – 13:36
·
2019-08-06
Mediepoddens vinna eller försvinna - nu startar vi Patreon
i sin helhet. Så stöd oss så kommer vi fortsätta göra det med samma ungdomliga vigör som vi alltid har gjort här i Mediepodden. Då håller vi tummarna. Och tack för att du har lyssnat hittills.
-
Avsnitt 331
·
12:44 – 12:46
·
2026-02-19
Schibsteds nya drag, Meta förlänger med Källkritikbyrån och Aller satsar i Finland
antagligen växelpengar för Facebook att dela ut någon miljon hit och dit till olika källkritikbyråer. Men ändå intressant. Ja det är det. Hur mycket pengar fick de? Ja, vi har också rapporterat om det. De har en egen slags transparens sida del på sin sida där de skriver att de är tredjepartsgranskare för Facebook
-
Avsnitt 337
·
2:08 – 2:10
·
2026-04-03
SVT sparar hårt och Omni Ekonomi försvinner
Det söta lilla barnet. När jag föreläste i Västerbotten, i Umeå någon gång. Han var väldigt glad över den här årliga uppmärksamheten. Ja, av dig. Nog om aprilskämt. Nu drar vi igång. Du lyssnar på Mediepodden. Med mig, Olle Lidbom. Jag heter Emanuel Karlsten. Och vi kommer gräva ner oss i det stora sparpaketet på Sveriges Television.
-
Avsnitt 335
·
24:36 – 24:38
·
2026-03-19
SR:s nya mål, SVT:s burgare – och AI-slasket som tar över Facebook
Men att när det handlar om innehåll så är det snarare tvärtom. Då är det att man ska behålla Det ska vara stabilt, det ska vara fortsatt högt förtroende. Så det man ska förändra är hur vi lyssnar. Men det är inte särskilt mycket, i alla fall man kan hämta härifrån, av vad innehållet i så fall ska vara. Vad är det vi ska lyssna på? Det är som om man bara lutar sig mot att
-
Avsnitt 335
·
28:29 – 28:30
·
2026-03-19
SR:s nya mål, SVT:s burgare – och AI-slasket som tar över Facebook
Ja men det var ju 25 år sedan. Herregud. Och jag pratar historiskt om Moderaterna. Om det är någon som har varit kritiska mot public service så har det väl varit Moderaterna historiskt. Absolut. Men nu får vi ändå försöka leva i nutiden. För det du säger stämmer. Och jag har ju till och med skrivit en artikel om just Moderaternas kulturpolitik där det här är tydligt.
-
Avsnitt 333
·
7:36 – 7:38
·
2026-03-05
Public service problem med SD – och allt om politiserade Warner Bros-affären
på en höger-vänster-skala. Det här var ju väldigt kontroversiellt när vi gjorde det första gången, 2021, 2022 och det kommer säkert riva upp en del tankar igen här då. Sen har vi också den här inflytande över valresultatet, där vi frågade den frågan också då 2022 hur man ser på olika aktörer och deras inflytande på valresultatet
-
Avsnitt 333
·
7:40 – 7:42
·
2026-03-05
Public service problem med SD – och allt om politiserade Warner Bros-affären
när vi gjorde det första gången, 2021, 2022 och det kommer säkert riva upp en del tankar igen här då. Sen har vi också den här inflytande över valresultatet, där vi frågade den frågan också då 2022 hur man ser på olika aktörer och deras inflytande på valresultatet där vi också har till exempel med journalister. Var ska vi börja någonstans, Olle?
-
Avsnitt 333
·
13:20 – 13:21
·
2026-03-05
Public service problem med SD – och allt om politiserade Warner Bros-affären
Men min uppfattning av det där är nog att det där är en känsla man har utifrån att man läst så länge, så mycket om all rysk information och att det är bara en magkänsla som vi ser avspeglad. Men det är som du säger, det vore intressant att veta vilka det är som känner starkare så. Ålder eller partisympati. Det får vi kolla på. Men ska vi hoppa i den innan vi tar din då,
-
Avsnitt 333
·
17:36 – 17:38
·
2026-03-05
Public service problem med SD – och allt om politiserade Warner Bros-affären
från 26 till 20 procent som tycker att deras rapportering är höger. Med att deras ledarsida har blivit mindre profilerad skulle jag nog tro. 66 procent tycker att den är neutral. Pratar vi GP fortfarande. 14 procent att den är vänster. Till sist var det DN. Vi kanske ska prata om TV4 med, men DN som ligger ganska balanserad. Det är 51 procent som tycker det är neutralt.
-
Avsnitt 333
·
31:02 – 31:04
·
2026-03-05
Public service problem med SD – och allt om politiserade Warner Bros-affären
Det är flera som har hört av sig angående att vi pratade om råd och rön och hur Sveriges konsumenter då har sålt till Bonnier och ska vara någon slags dottertidning till Dagens Nyheter. Vi fick från Anders Malmsten, hans take på det där var att DN köper för att de vill kopiera New York Times, hur de har act wire cutter, som är en motsvarande till Råd &. i USA.
-
Avsnitt 341
·
2:32 – 2:33
·
2026-04-30
Kvartals kampanj mot public service – journalistik eller prenumerationsstrategi?
Och idag så börjar vi med att prata om Kvartals granskning av SOM-institutets siffror. Ja, jag vet inte om vi ska kalla det granskning. Men det pratar vi om sen. För sen ska vi också prata om hatet som ju friade den här Joakim Lundell-dokumentären. Vi går igenom det. Sen pratar vi om Ungern och Thomas Nordegrens fascination för hasch i sin nya Youtube-kanal.
-
Avsnitt 341
·
26:13 – 26:15
·
2026-04-30
Kvartals kampanj mot public service – journalistik eller prenumerationsstrategi?
Och alla som egentligen inte då är Fideszl och Orbánvänliga. Men det är ju ändå någonting som skär i den när en politiker säger, vi ska stänga ner den här tv-kanalen. Vi ska strypa finansieringen. Även ifall det då är så att den har liksom varit politiserad, fake news-orienterad, undvikit massa med ämnen som har varit problematiska för Orbán och regimen.
-
Avsnitt 340
·
2:03 – 2:04
·
2026-04-22
Så mycket betalade Bonnier för Breakit - och det investerar grundaren i nu
Om det är nånstans som man ska få breda ut sig om den här typen av ämnen så är det väl här i Sveriges, ja, inte ändå det är vi inte längre, men största mediepodd. Som nu drar igång, va? Mm, nu kör vi. ! Du lyssnar på Mediepodden. Med mig, Olle Ridbom. Och jag heter Emanuel Karlsten. Den här veckan så djupar vi i Breakits totalförsäljning till Dagens Industri och Bonnier.
-
Avsnitt 340
·
33:36 – 33:38
·
2026-04-22
Så mycket betalade Bonnier för Breakit - och det investerar grundaren i nu
inte en besserwisser. Så bara uppmana till det. Verkligen. Det tycker vi om. Men det var allt som vi hade för den här veckan, Olle. Så är det. Vi hörs igen om en vecka får vi se ifall det dyker upp några guldkorn i mitt mediehistoriska bibliotek eller om vi har någonting annat att prata om. Det ska vi väl kunna hitta på, eller? Ja, det får vara nog
-
Avsnitt 339
·
19:52 – 19:54
·
2026-04-16
Mårten Arndtzén till 100%, jobbkarusellen fortsätter, PodMes lyssningstapp och rosa mjölk
på det sättet som Martin gör. Men det tänker jag att vi inte behöver prata så mycket mer om här kanske. Beviset är ju i den puddingen som de ska tillreda nu då. Och vi ska äta. Precis. Få se om vi äter den. Vi har ju pratat mycket om poddar. Vi har pratat om Poddme, om den
-
Avsnitt 339
·
31:16 – 31:18
·
2026-04-16
Mårten Arndtzén till 100%, jobbkarusellen fortsätter, PodMes lyssningstapp och rosa mjölk
av alla de tusen program de har gjort. För det är inte idén som är grejen, det är dynamiken hos Filip och Fredrik. Och då säljer inte det. Kanske är det så att det är Emil som är grejen med Fördomspodden. Vi får väl se. Apropå poddar så måste ju vara en av de största poddaffärerna någonsin sett till hur liten podden är. Det var ju när Open AI nu förra veckan
-
Avsnitt 339
·
36:18 – 36:20
·
2026-04-16
Mårten Arndtzén till 100%, jobbkarusellen fortsätter, PodMes lyssningstapp och rosa mjölk
Det har varit bra länge tycker jag. Så det är slut nu? Vi ska inte prata om mitt mediehistoriska bibliotek. Det hade du lagt upp här som toppen på avsnittsplaneringen. Okej, vi spar det. Det fanns önskemål om att du skulle ha ett helt sommaravsnitt om det här. Så jag låter dig få kanske fylla hela sommaren med bara mediehistoria. En livepodd med med mediehistoria.
-
Avsnitt 338
·
20:24 – 20:26
·
2026-04-09
Nya medieombudsmannen, Guldspaden, Aller Medias starka siffror och TV4-bråkt efter Trollfabriken
resor. Tre stycken Dagens Nyheter nomineringar. Men vinnaren var ju Mediepodden-favoriten Maktens chattar av Anna Ekström och Mikael Verdicio som vi pratade om inför stora journalistpriset i höstas. Den vann ju även där va? Nej, nej, nej, den vann inte där. Okej, för det som var tvisten var ju
-
Avsnitt 342
·
2:00 – 2:02
·
2026-05-07
Gnällig Lögnare och sanningen bakom SVT:s "Segment 6"
Nej, det var tråkigt. Lagen är i alla fall som den är. Eller reglerna i alla fall. Nej, men det är de inte. Ja, de är 100 000 kronor fattigare. Det är faktum. Då går vi vidare. Du lyssnar på Mediepodden. Med mig Olle Lidbom. Och mig Emanuel Karlsten. Och den här veckan så börjar vi med att prata om Mediebarometern som precis har släppts.
-
Avsnitt 342
·
32:30 – 32:32
·
2026-05-07
Gnällig Lögnare och sanningen bakom SVT:s "Segment 6"
ser de lokala marknaderna som väldigt viktiga. Ja, spännande ju. Hur det här lite lustigt på något sätt för att tänka tio år tillbaka. Vi skulle få sportkommentatorer som står och säger “Välkommen till Disney+. Nu börjar fotbollsmatchen." Det hade varit svårt att visualisera för ett decennium sedan.
-
Avsnitt 287
·
23:44 – 23:48
·
2025-02-20
Varför ökar förtroendet för SR, SVT och TV4?
Vi har ställt massa olika frågor just kring detta. Gå in på mediakemin.se. Det har hänt några andra händelser i mediebranschen. Jag vet inte riktigt var vi ska börja. Vi har ju vårt Trello Board, du och jag, där vi planerar vad vi ska prata om. Ja, men vi kan väl göra ett nedslag från veckan som gått. En tydlig sak som jag också tycker är lite fascinerande är ju hur Expressen gjorde en sån otrolig vinst.
-
Avsnitt 273
·
0:30 – 0:40
·
2024-11-15
IT-ingenjören bakom första svenska AI-låten som blivit viral på Spotify
Olle, när vi avslutade podden förra gången så hintade vi båda om saker vi ville prata om. Och en av de sakerna jag ville prata om var musik. Och Ben Mitkus tror jag också att jag kastade in i allt det där. Jag tänker att jag ska fånga upp den tråden nu. Jag vet inte om du känner igen någonting om jag spelar upp det här.
-
Avsnitt 207
·
1:49 – 1:53
·
2023-04-20
Avsnitt 207: Rätt eller fel av SR att lämna Twitter
Det som har hänt då, det är ju den här... Man kan väl säga att det är en slags märkningskrig och verifieringskrig. Det är så många saker som har hänt kring Twitter här nu de här två veckorna så vi vet nästan inte var man ska börja. Men om vi ska börja där vi slutade så sa vi att det var någon slags nedräkning på hur lång tid det skulle ta innan de här blå plupparna försvann ifrån att lägga sig i medier och ifrån olika offentliga personer. Och den där tidsfristen har ju förlängts hela tiden.
-
Avsnitt 81
·
5:30 – 5:36
·
2019-04-24
Avsnitt 81: Bakom Dyngbaggegalan & Filmfabriken och analys av Fortnite som mediefenomen
Kommer vi få fler följare? Kontra att så fort någon taggar en vän i en kommentar. När den vännen inte kan se klippet så kommer den förmodligen följa. Och då märkte vi att håller vi det låst så får vi mer följare fast mindre viralitet. Betalvägg. En gratis betalvägg. Ja, precis. Det är motsvarigheten till de här som säger att man får signa upp sig på nyhetsbrevet för att få fortsätta läsa artikeln.
-
Avsnitt 16
·
43:15 – 43:18
·
2016-11-18
Avsnitt 16: Massmediedöden
Grejen är ju inte att vi inte gör det, utan grejen är att vi fokuserar så hög grad på de här andra grejerna också. Vi måste släppa det. Vi måste släppa att vara ett massmedie. Vi måste släppa att göra de enkla grejerna, de som vi har pratat om här. Varje gång vi gör någonting behöver vi göra det som du pratar om att vi redan gör. Jag vet att vi gör det. Jag vet att vi är grymma på det. Vi pratade ju om journalistpriset här alldeles nyss och hur årets avslöjande kanske är de bästa som har varit. Det har aldrig varit så hög konkurrens i den klassen.
-
Avsnitt 16
·
48:35 – 48:41
·
2016-11-18
Avsnitt 16: Massmediedöden
Det handlar om att vi ser på oss som massmedier. Det är min ingång här. Det handlar inte om att försöka bota intresset för komplexa saker. Det handlar om att om vi ska göra nåt behöver vi utmärka oss i vad vi gör. Jag tror att du har fel i att det inte finns ett intresse. Jag tror att förtroendet för journalistiken handlar om att vi har förtjänat ett sånt dåligt rykte.
-
Avsnitt 329
·
32:38 – 32:40
·
2026-02-05
SVT:s nya strategi, newsfluencers, badfluencers och statsministerns podd
propagandafiering som jag tycker är lite obehaglig. Men med det sagt så kan man säga att det är inte det som är uttalat här. Nu har vi en podd, nu behöver vi inte ställa upp på intervjuer. Men det finns en utveckling här som jag, var den som jag studsade lite grann på. Men du verkar lite mer chill när vi messade om det här i veckan. Jag känner väl bara att
-
Avsnitt 327
·
25:48 – 25:51
·
2026-01-22
Fajten om eftermiddagstittaren mellan TV4 och SVT
Men då så hörde jag om 10,2 procent på TikTok eller Instagram eller vad det var och frågade det här låter ju väldigt AI. Och då så sa de, ja rösten är AI, det övriga är typ inte AI. Vi har gjort en TikTok här där vi förklarat vår metodik. Men då har vi åtminstone två olika artister. Jag vet inte, då antar jag att man säger att det är AI som är uppe på svenska topp 50 och vi är inte ens inne i februari i början av 2026.
-
Avsnitt 324
·
3:22 – 3:24
·
2025-12-19
Bonnier köper Mitt i – och SVT klippte i Lundells chatt-citat
Den här veckan pratar vi om Bonniers förvärv av Mitt i tidningarna. Jag fick precis veta faktiskt vad man betalade för Mitt i tidningarna. 18 miljoner kronor. Vi visste inte om det när vi spelade in det här men nu vet ni. Och så pratar vi om Dokument inifrån. Året som gått och våra gissningar och hur rätt jag hade och hur fel Olle hade.
-
Avsnitt 322
·
23:15 – 23:18
·
2025-12-03
Showdown mellan gammal och ny medieetik: Joakim Lundell vs SVT
är utan pengar från näringslivet. Det är liksom deras nya tagline som de har haft då för att på något sätt täcka att de är direkt finansierade av Socialdemokraterna. Men hur som helst, de har gått ut och sagt att vi tar till oss av kritiken, vi ska vara ännu tydligare på sociala mediekonton. På det här instagramkontot som vi pratade om i förra avsnittet så har de nu lagt till då att det är AIP Media som står där och fortsätter att ha just Socialdemokraterna
-
Avsnitt 320
·
12:54 – 12:56
·
2025-11-21
Så mycket tjänar Sveriges största Patreon-skapare – hela listan
ju Patreon en väldigt manlig målgrupp men här sticker ju Spöktimmen ut som en mer, ja, det är två kvinnor som sänder programmet och jag gissar att det är ganska mycket kvinnor som lyssnar också. När vi är på det spåret så kan vi ju lyfta Flashback Forever för de har vi också haft med som ett unikum när de startade, det var väl 2020 kanske under pandemin där, där de gick
-
Avsnitt 316
·
29:26 – 29:28
·
2025-10-24
Rapport lekte i Midjourney - SVT:s AI-experiment spårade direkt
skulle hålla sig, ha en lite bredare syn på sin målgrupp än så. Ni tror att de har, men det är svårt när pengarna ligger så väldigt nära den publiken. Om vi breddar oss till lite annat intressant som vi hörde jag vet inte hur mycket du minglade runt och hörde intressanta saker. Jag tyckte det var väldigt intressant att träffa en filmrecensent där. Det är inte så ofta man träffar filmrecensenter längre.
-
Avsnitt 310
·
14:36 – 14:38
·
2025-09-11
Ny ranking: Svenska digitala mediehusen som går bäst
de har sin plats på listan här. Okej, det var i alla fall topp fem. Vi gör väl så som vi brukar att vi kan dela det här dokumentet för våra patrons senare också. Men vi kan väl göra ytterligare några nedslag här av de som har haft den starkaste utveckling över senaste året. Någonting som
-
Avsnitt 305
·
19:26 – 19:30
·
2025-08-08
Sommarspecial: Intervju med Leo Lagercrantz, avgående publisher på EFN
Nej. Nu messar Malin här. Ring och rapportera sen. Kul att få snacka med dig, Leo. Tack detsamma. Det är alltid kul att prata med dig. Speciellt när banderen inte går. Vi har sagt mycket mer saker innan vi drog igång här. Kul med Mediepodden. Det borde också finnas mediebevakning under all kritik i Sverige. Det är bara Mediepodden faktiskt och medierna är bra tycker jag. Dagens Media har ju gjort ett jättelyft.
-
Avsnitt 292
·
8:58 – 9:00
·
2025-03-27
Google visar data om att nyheter är värt nästan ingenting
nyheter på Facebook. Och då hände ingenting. Alltså ingen minskad användning. Ingen effekt på Metas eller Facebook intäkter. Det vet vi. Det har vi pratat om förut. Det har vi data på. Men när det gäller Google så har vi egentligen ingen data på hur viktig nyheter är för Google. För Googles sökfunktion. Och mediecheferna har ju påstått
-
Avsnitt 290
·
29:12 – 29:14
·
2025-03-12
Den sista nya papperstidningen - och lagen som kan tvinga bort whatsapp från Sverige
om sig själv och det. Och att det på något sätt ursäktar. Vi borde på något sätt nollställa. Alltså att utgångspunkten är att vi vet ingenting om kunderna. Och ska vi veta någonting mer så måste vi ha tillåtelse och kunden måste ha möjlighet också att backa tillbaka på ett enkelt sätt. Alltså det borde ju vara utgångsläget nu. Men skulle man göra det så skulle man paja så mycket i sin affärsmodell som man har byggt upp under så många
-
Avsnitt 285
·
26:23 – 26:27
·
2025-02-05
Klausulen som snuvar GP på journalistpriset + Känsligt när SVT lämnar Facebook
Det spelade ingen roll om man hade sådant transparens eller inte. Ni hade lite olika sätt att kategorisera hur man jobbar med transparens. Kan du beskriva några av de metoderna som ni frågade efter? Vi delar upp det i vad vi kallar för tillkännandegivande transparens. Det vill säga att den som producerar innehållet hur de har gjort det. Det kan exempelvis vara att publicera tidigare versioner på nätet och att man visar hur nyheten har byggts upp.
-
Avsnitt 281
·
2:21 – 2:23
·
2025-01-11
Metas unika vändpunkt - Så blir medieåret 2025
så vi har ju verkligen stått ut med mycket. Men jag tyckte att det var intressant, för det är ju också det roliga med att podda med dig. Att vi inte är överens, att vi inte har något problem egentligen med att hitta konfliktpunkterna, eller att vara oense. Du och jag är ju inte några behagssjuka människor, tror jag. Det fortsätter vi inte vara.
-
Avsnitt 279
·
24:24 – 24:26
·
2024-12-25
SPECIALAVSNITT: Mentour pilot - så bygger svensken ett globalt mediehus
här, du får 10 euro i månaden av mig. Så det växte ju exponentiellt under någon månad efter att jag hade släppt den där videon. Och det är jag fruktansvärt tacksam för för det betalar ju stora delar av de lönerna till, jag menar vi har ju, jag tror att vi är sex heltidsanställda nu. De tre inkomstströmmarna är de absolut största. Men sen har vi även Facebook. Mina videos ompaketeras och läggs ut på min Facebooksida.
-
Avsnitt 278
·
12:45 – 12:47
·
2024-12-19
Varför lustmordet på Henrik Jönsson var meningslöst – Schibsteds sparpaket och så bra spådde vi årets mediehändelser
Det finns ju många delar inom Schibsted i Sverige som har betydligt tuffare läge än Svenska Dagbladet. Så tänker jag. Ja, som sagt, vi vet inte ännu. Vi ska inte spekulera. Det är precis innan jul här. Det är många som verkligen påverkas av det här eller kan vara väldigt oroliga. Så vi ska inte säga för mycket vad vi inte vet. Men det som jag har i alla fall hört är ju att det ska spridas ganska jämnt över de olika titlarna. Och det är ju ett gäng titlar, ska vi komma ihåg. Det är framförallt då Aftonbladet och Svenska Dagbladet.
-
Avsnitt 278
·
21:31 – 21:34
·
2024-12-19
Varför lustmordet på Henrik Jönsson var meningslöst – Schibsteds sparpaket och så bra spådde vi årets mediehändelser
Men i mångas ögon så är det ju en död plattform också. Allt fler har lämnat det. Vi har sett en stor exodus här. Men absolut inte att det... gick i konkurs utan det förvandlades till någonting annat. Okej, mer då. Vi pratade också om att vi skulle se, lite mer flummigt, ett fokus på kvalitet framför kvantitet. Alltså att fler kreatörer kommer fokusera sitt innehåll. Vi kommer ju från en tid då en del kreatörer hade, eller framförallt var det Therese Lindgren då
-
Avsnitt 277
·
33:48 – 33:50
·
2024-12-12
Stora medieanalysen efter USA-valet - hur står sig journalistik mot populism?
Alltså släppa portaltänket och försöka fokusera på att skapa värde och göra det utifrån journalistiska principer. Alltså, det finns ju en väldigt intressant, i den här poddserien som vi rekommenderade inför att vi skulle prata om det här som jag nu har nämnt redan en gång, Quest in everything så pratade de med en journalist som de har tappat namnet på nu, som var väldigt renommerad och ett starkt namn som stått för flera internationella avslöjanden.