Sök i Mediepodden
Sökresultat
22502 träffar för “Vi” (sida 40)
-
Avsnitt 136
·
27:23 – 27:26
·
2021-04-01
Avsnitt 136: Spotify för nyheter - här är lokaltidningarnas hemliga vapen
kanske är det inte så dum idé. Vi fortsätter såklart att följa den och hela e-handel.se. Vi har kanske några korta grejer som vi vill säga också, Olle. En omvärldsspaning, inte så mycket att säga. Sen startar en mediepodd. Lägg ut, heter den. De lanserade det här på
-
Avsnitt 134
·
33:57 – 34:00
·
2021-03-04
Avsnitt 134: Här är svenska medierna som är störst på Tiktok + mer om Facebooks australiensiska bråk
abortfrågan. Hur som helst. Esbjörnfrågan har dominerat Ebba Busch Thor och Kristdemokraternas mediebild under 2021 so far. Minst sagt. Och när vi spelar in det här så har vi fortfarande inte tingsrättens dom kommit i den här rättegången mellan Esbjörn och Ebba. Så det är vår brasklapp. Men jag vet inte.
-
Avsnitt 133
·
26:56 – 27:00
·
2021-02-18
Avsnitt 133: Momschocken för svenska dagstidningar, SVT Play tappar och lärdomar från Tiktok-världen
Så det blir väl intressant att se om Bulletin lyckas skapa den här återkommande betalningsviljan. Hos sina prenumeranter eller om de hamnar som Flashback. Eller för all del mediepodden. Vi hade ju mest inströmning av patreons när vi lanserade vår patreonlösning. Verkligen sant. Det är tufft att bygga upp det där. Och det kommer säkert de märka också. Brukar man inte räkna en miljon per anställd. Så då skulle de behöva dubbla åtminstone.
-
Avsnitt 125
·
13:05 – 13:08
·
2020-10-22
Avsnitt 125: P3 fortsätter tappa, färre journalister i Sverige och Twitter stoppar artiklar
Jag tror att de skulle tjäna på att ta ett steg tillbaka och inte lägga sig i den här publicistiska diskussionen. Det är vad de själva har sagt. Det är ju exakt så de försvarade sig inför 2016. Så viktiga är vi inte, eller så stor betydelse har vi inte. Och sen med hela Cambridge Analytica-skandalen så svängde man ju sen då. Okej, vi ska ta mycket större ansvar. Vi ser att vi har en betydelse här.
-
Avsnitt 123
·
22:06 – 22:08
·
2020-09-23
Avsnitt 123: Svenskarna som tjänar mest på Patreon - stort kartläggning och intervju med Flashback Forever
och hur man får bort dubblettlyssningar och så där. Så det är liksom en bra tjänst. Men som också är bra om man hostar många poddar. Jag har ju massa gamla poddar som jag vill ha strampande. För jag har allt det här. Men nu har vi väl börjat fundera på att vi kanske behöver ansluta oss till någonting som också syns på poddindex. Vad gissar du per avsnitt? Om du skulle försöka göra någon... Ja, men om man gör en uppskattning
-
Avsnitt 112
·
3:55 – 3:57
·
2020-03-19
Avsnitt 112: Så har medierna hanterat Corona-viruset - SVT tvingas betala för järnrörsfilmen
som har gjort delade och uppmärksammade Facebook-inlägg. Alltså det vill säga att det är en otroligt tjock och lång svans. Alltså det vill säga det finns inga riktiga toppar. Annars har vi ju, när vi tittar på de här delade artiklarna så brukar det ju vara en eller två som verkligen sticker ut med resten. Är det så här också att den här är mycket, mycket större än tvåan? Eller är det liksom 20 stycken jämnstora artiklar som har engagerat?
-
Avsnitt 111
·
1:06 – 1:08
·
2020-03-06
Avsnitt 111: Även "Nya P3" tappar lyssnare - kartläggning visar nytt ras
verkligen existera med tanke på hur mycket den tappar, för vi kunde kartlägga och visa att siffrorna verkligen hade gått rakt neråt. Ett enormt ras. Och så fortsatte vi det här och så har vi pratat med P3s ansvariga och så har vi varit med när man har gjort omgörningen, alltså skrotat ungdomskanalerna och gjort någon slags populärsatsning och sågat det, får man ändå säga, när det sjösatts
-
Avsnitt 110
·
12:40 – 12:43
·
2020-02-20
Avsnitt 110: GP förlorar var fjärde pappersläsare - så förklarar tidningen tappet
den vägen vi behövde gå för att nu kunna från en helt annan nivå och en helt annan koll på både kostnader och intäkter kunna gasa print. Det pratade vi om internt, men nu säger vi gasa print. Så ja, till viss del var den kalkylerad. Sen vet man ju inte. Vi ser ju att det är ju prenumerationstalen är ju andra än räckviddstalen också. De går ju inte alltid hand i hand exakt.
-
Avsnitt 109
·
16:36 – 16:38
·
2020-02-05
Avsnitt 109: TT fick betalt för podd-plagiat – Så mycket koldioxid släpper PK-journalisterna ut – Youtubes Netflix-kross
väntan på att vi ska få in tillräckligt mycket intäkter för att komma upp i vanlig takt. Och får vi mer så blir det också så att vi har tid att lägga mer på fördjupningar. Vi har ju flera idéer som ligger och egentligen väntar på att vi ska kunna lägga lite mer tid på det här. Men det behöver då inte vara en förlustaffär
-
Avsnitt 103
·
3:48 – 3:52
·
2019-12-05
Avsnitt 103: Kartläggning av nyhetspoddar i Sverige och världen - Wahlgren gör reklam trots SVT-medverkan - Klassklyftorna i svenska sociala medier
Vi kontrakterar dem för kortare skådespelarinsatser i produktioner. Vad det gäller programledare har vi ju ofta möjlighet att liksom kontraktera över längre tid och jag menar, där har ju vi ett förhållande med dem där vi säkerställer deras försörjning och också så kan liksom kontrollera deras övriga åtaganden och betrakta dem som företrädare för SVP. Det är inte fallet med skådespelare och det är ingenting, det är inget nytt.
-
Avsnitt 97
·
50:16 – 50:18
·
2019-10-15
Avsnitt 97: Stor intervju med P3 om framtiden - Alla medievinklar från stora internetrapporten
Men frågan är om man har modet och ambitionen att göra det. Det finns många mellanvägar men jag tror att det finns få gyllene mellanvägar i det här läget för Sveriges Radio. Men vi följer upp och kollar. Vi ska ju såklart hålla koll på deras poddstatistik också som de reagerade starkt på. Vi kommer ju återkomma till det den 18 november. Då har vi nästa uppföljning av
-
Avsnitt 95
·
27:22 – 27:24
·
2019-10-03
Avsnitt 95: KD tänker ta publicistiskt kryphål till KU + Sveriges största influencers
Hur ska ni klara den konkurrensen då? Ja, då har vi ju tänkt att vårt digitala berättande ska bli så härligt att man faktiskt kan avstå ett Netflixavsnitt för att ta del av Vi. Och då har vi ju valt att låta alla våra texter vara inlästa. Så man får en annan upplevelse än att bara läsa text. Så man kan ju lyssna på hela tjänsten. Alla texter finns inlästa av oss.
-
Avsnitt 82
·
24:04 – 24:06
·
2019-05-09
Avsnitt 82: Därför ska svenska medier vänta med att kopiera Guardians medlemsmodell
och vi pratar väldigt mycket meta under podden. Det vill säga att det kanske är bättre att vi från den punkten i samtalet börjar prata om det där istället. Ja, vi testar det och sen går vi tillbaka in i det. Det är ganska mycket tekniskt men det för oss har det blivit, vi är så otroligt måna om att det ska bli bra. Är inte det här väldigt fascinerande, Olle?
-
Avsnitt 76
·
27:56 – 27:58
·
2019-03-21
Avsnitt 76: Digitalisering och AI - hur ställer stora företag om + e-handel på Insta
Jag jobbar inte så, har aldrig jobbat så. Utan det här med teori, för mig är det ju så här, en strategi måste ju kunna verkställas och kunna fastna hos människorna, annars är det bara en pappersprodukt. Så vad vi har gjort är ju att vi har ! involverat våra medarbetare från dag ett. Så det är ju inte så här att vi sitter och i ledningen har gjort en strategi som de sen ska göra ut. Utan här
-
Avsnitt 75
·
9:40 – 9:42
·
2019-03-14
Avsnitt 75: Svenskarnas plånbok räcker inte till krisande medier - Ebay köper del av Schibsted?
som jag tror inte att någon riktigt knäckt den koden vad man ska göra för att förändra det. Om man drar ut det här, det som händer och det har vi pratat om när vi har sett hur utvecklingen på radiolyssnaren har utvecklat sig så har det även funkat för tv och dagstidningar att de här förändringarna där mediekonsumenten lämnar
-
Avsnitt 75
·
32:50 – 32:52
·
2019-03-14
Avsnitt 75: Svenskarnas plånbok räcker inte till krisande medier - Ebay köper del av Schibsted?
Men det mest intressanta var ju flera saker som var intressanta. Vad tyckte du? Jag tyckte att det var uppenbart att Aftonbladet tycker att det här är en jobbig sak att prata om. Men det märkte vi också på reaktionerna vi pratade om förra gången. Mycket reaktioner. Mycket samtal med Aftonbladet och så vidare om varför vi hade lyft det här. Det var också intressant hur de hade villkoret att Expressen måste också
-
Avsnitt 69
·
18:06 – 18:08
·
2019-01-31
Avsnitt 69: Influencers bryter mot regler i Melodifestivalen - Buzzfeeds tapp är inte slutet
vi hitta en annan modell än de här engångsliggen som de här lätta klicken ger. Alltså det som ger en hållbar, långsiktig läsning och relation är journalistiken. Och vi tror att vi kan hitta en slags vinst i det. Så de har ju satsat väldigt hårt på sin journalistiska profil får man säga. Sin grävar och granskningsprofil får man ju säga. Ja, de har marknadsfört det också väldigt mycket. Även fast jag
-
Avsnitt 65
·
27:44 – 27:46
·
2019-01-04
Avsnitt 65: Stor intervju med Camilla Gervide från Bloggbevakning
Jag tror de sa att det handlar om att de inte förstår innebörden av det jag kom fram till. Vågar vi? Vi förstår inte detta. Det kan ju vara sant men vi förstår inte det riktigt. Tänk om vi kör på det och så är det inte sant. Vi vet inte. Jag menar det, att förtroendet läser man har inte ett track record av en Hannes Råstam, så att säga.
-
Avsnitt 63
·
23:38 – 23:40
·
2018-12-20
Avsnitt 63: Stora analysen av Mittmedia-försäljningen
Ja, det är inte medie, det är artiklar som landningssidor på internet. Det är site. Så det kan vara allt möjligt. Men vi pratade om det förra året då. Jag håller på att sammanställa det här nu så att vi får se om vi kanske kan ta det i nästa avsnitt eller i början av året om inte annat. För där finns det också såklart mycket att analysera. Då är det oftast i 80% av fallen i alla fall medier
-
Avsnitt 53
·
1:00 – 1:05
·
2018-10-12
Avsnitt 53: Kits fall på Facebook, stiftelsefinansierad journalistik och enmansmediers självförsvar
Men som ändå ligger och bubblar där i bakgrunden. Så känns det som att vi har kunnat göra den här veckan. Plocka upp händelser som det är värt att gräva vidare i. Vi kan väl börja direkt med den som vi gick igång på. Som ju handlar om Facebook. Som vi pratade om förra veckan. Men som vi såg en affärsmässig utveckling som var intressant. Och som gjorde att vi också tittade inåt lite på Sverige.
-
Avsnitt 46
·
2:40 – 2:44
·
2017-07-28
Avsnitt 46: Marknadsstörare - EFN
Det har väl förändrats så till vida att när vi startade 2011 så var det inte lika vanligt med Facebook och Twitter. Där försöker vi nu bli mer och mer aktiva. För att vi märker att vi kan nå tittare på det sättet. Funkar det fortfarande att växa tv-tittandet i sociala medier? Eller har det nått någon sorts peak? Nej, det tror jag absolut inte. Det är i alla fall inte för oss.
-
Avsnitt 46
·
4:18 – 4:22
·
2017-07-28
Avsnitt 46: Marknadsstörare - EFN
Vi är som sagt ute i sociala kanaler. Vi har det här samarbetet med affärsvärlden. Vi försöker synas i aktiesammanhang. Senast på Aktiespararna. Så vi försöker nå ut där vi kan nå ut helt enkelt. Varför startades EFN? Min förklaring till varför vi finns är att i ett föränderligt medielandskap mycket mer av det.
-
Avsnitt 46
·
24:00 – 24:02
·
2017-07-28
Avsnitt 46: Marknadsstörare - EFN
i sådana fall långsammare till rätt personer som förstår vad vi vill. Man kan säga att det låter lite dumt, men eller så kan man säga att det är en lyx som vi har eftersom vi inte har lika bråttom att bara växa en bas. Vilken påverkan har ni haft på medielandskapet? Jag tror att vi har haft en större påverkan än vad man kanske
-
Avsnitt 45
·
4:21 – 4:24
·
2017-07-19
Avsnitt 45: Marknadsstörare - Football Addicts
Så jag tänkte att vi bygger en app så kanske vi kan slussa trafiken vidare till webbsidan. Som något reklamfönster. Så byggde vi den här appen. Det tog fem månader och vi fick 300 000 användare i första månaden. Och då insåg vi att det är ju det här vi gör. Det är ju här vi kan bygga en business. Men det faktumet att man inte då såg att man kunde bygga ett företag kring en app. för fem år sedan. Det beskriver hur snabbt utvecklingen har gått.
-
Avsnitt 45
·
28:38 – 28:40
·
2017-07-19
Avsnitt 45: Marknadsstörare - Football Addicts
bättre respons utanför Sverige än i Ja precis. Är det för att ni är svenskar tror du? Ja det tror jag. Vi är ju inte större i Sverige än många andra länder. Vi är ju större i Italien, vi är större i Danmark än vad vi är i Sverige. Men det är väl kanske att vi är lite mer profilerade i Sverige och att det pratas om oss på ett annat sätt i Sverige. Men jag tycker
-
Avsnitt 45
·
35:42 – 35:44
·
2017-07-19
Avsnitt 45: Marknadsstörare - Football Addicts
Omni som jag tycker är ett bra exempel på när man försöker utveckla sin coreprodukt på ett annat sätt. Okej, kan vi ha journalister som väljer ut de viktigaste nyheterna och så pushar vi ut dem och så tar vi in från andra nyhetskällor och så vidare. Det tycker jag är en superbra produkt som de har gjort. Men det finns mängder med produkter de kan göra som går i linje med det som fortfarande är kopplat till deras
-
Avsnitt 45
·
37:42 – 37:44
·
2017-07-19
Avsnitt 45: Marknadsstörare - Football Addicts
ännu bättre. Jag tycker att just tidningar och så tenderar till att försöka göra saker de inte kan. När de blir stressade ja, de gör det. Okej, då måste vi också göra en lifescore-applikation. Kan vi det? Nej, det gör vi inte men de gör det. Det går ju bra för dem så då gör vi också det. Men det man istället borde göra är att vara ännu tydligare på sin nisch på sin core journalistiken och
-
Avsnitt 38
·
12:16 – 12:18
·
2017-05-12
Avsnitt 38: Kents nya mediesatsning och mediernas raljerande om icke-prenumeranter
Nej, jag menar att vi har betalat för distributionen tidigare och givetvis innehållet i någon mening också, men att det mer har handlat om ett slags socialt bränsle som vi använt. Och att det är det vi har med oss nu också. Och vi har mindre förståelse uppenbarligen för att det kostar pengar att skapa det här sociala, eller inte sociala
-
Avsnitt 34
·
30:00 – 30:10
·
2017-04-13
Avsnitt 34: Mediernas hantering av terrorattacken i Stockholm
myndigheternas roller. Vi har bara snuddat vid det. Men om vi tänker lite framåt kring det. Ska vi ta ett grepp kring det? Vi försöker. Innan vi går vidare tänkte jag att vi kunde prata lite om en av våra partners, Strossel. Vi har ju pratat om dem, de senaste avsnittet om hur de då Strossel hjälper publicister att driva trafik mellan olika tidningar
-
Avsnitt 28
·
25:00 – 25:03
·
2017-03-02
Avsnitt 28: De nya barnteve-mogulerna
Och så drar de ner rankingen på det klippet. Och så syns det inte. Det är ju intressant det du beskriver. Att vi har en youtuber här, om vi kallar honom för det. Som är så datadriven och så intresserad av dataanalysen bakom. För att kunna fortsätta utvecklas till noll. Det är ju någonting som vi har pratat om tidigare.
-
Avsnitt 25
·
17:49 – 17:55
·
2017-02-09
Episod 25: Ny valuta i en ny värld och polisen som den Springande punkten
Eller en fallande trend säger man va? Edelman Trust Barometer har gjort samma sak. Och det visar på samma sätt hur i Sverige så har vi. Vi misstror institutioner och företag mer än vad vi tror på dem. Å andra sidan så lägger vi ju allt mer av våra liv i företagshänder. Som Facebook menar du? Som Facebook men även om man tittar på matindustrin.
-
Avsnitt 24
·
0:32 – 0:53
·
2017-01-27
Episod 24: Från chatbots, AI och big data till journalistikens nya nyckeltal
Ja, men det låter väl mediepoddigt. Eller hur? Allting bara smälts ihop till en härlig pudding. Som jag tänkte vi kunde slita. Ja, men det gör vi. Behöver vi ha någon bingobricka nu när vi ska spela denna trendbingo? Nej, men däremot kan vi be för våra lyssnare. Då kan vi be Ben, som redigerar mediepodden åt oss. Att han lägger in ett litet bingoljud.
-
Avsnitt 24
·
26:53 – 26:56
·
2017-01-27
Episod 24: Från chatbots, AI och big data till journalistikens nya nyckeltal
Ett av våra roligaste, svåraste och mest uppskattade avsnitt av Mediepodden var ju det som vi gjorde om KPI eller nyckeltal i november var det väl. Där vi diskuterade finns det sätt att mäta journalistik? Hur gör man journalistik? Det blir vad vi mäter. Ja men precis. Precis. Det var väl lite där vi landade eller där vi började egentligen. Idag så får... Den som har nyckeltal och som kan argumentera med nyckeltal väldigt stort inflytande över till exempel medieföretags utveckling.
-
Avsnitt 18
·
1:27 – 1:30
·
2016-12-02
Avsnitt 18: Medier och KPI:er - vi blir vad vi mäter
Att folk tänker och påverkas. Och då tar intryck. Förändrar utifrån vad vi pratar om här i podden. En väldigt bra KPI. Nyckeltal. Och det har vi ju lovat att vi ska prata mer om. Jag tänker att vi bara ska prata mer om det i den här podden. Ja, det är ett ämne som uppenbarligen engagerar väldigt många. Och vi har ju fått efter vår efterlysning för ett par avsnitt sedan.
-
Avsnitt 17
·
34:54 – 34:58
·
2016-11-25
Avsnitt 17: SVT Dold-irritation och Facebook live-enkäter
Vi borde göra någonting med podd. Det måste finnas något bra sätt för oss att använda den här också. Det givna är ju att man röstar. Om man är team Olle eller team Emanuel. Vi vet ju vem som kommer vinna. Det är väl det. Vi får se om vi kan spräcka filterbubblan. Jag har ju berättat väldigt mycket om mitt pensionssparande för dig, Olle.
-
Avsnitt 16
·
23:25 – 23:29
·
2016-11-18
Avsnitt 16: Massmediedöden
Det är så obegripligt generellt med presskonferenser. Ta politiker när de ska utmäta ett budskap. Vad gör de då? Jo, då ringer de in alla journalister. Samlas i det här rummet på Rosenbad så ska vi berätta för er vad vi vill säga till medborgarna. En helt sjuk idé, så jag inte fattar att kommunikatörer fortfarande gör det. Att man samlas i ett rum och ska prata till allmänheten.
-
Avsnitt 16
·
24:38 – 24:42
·
2016-11-18
Avsnitt 16: Massmediedöden
Man kan ta några frågor från allmänheten och ha en presskonferens för... för alla, där man såklart tar emot kritiska frågor. Journalisterna kan göra sitt jobb. Men det här är ju helt skevt. Att vi fokuserar så mycket på att vi är distributörer av information gör att vi tappar idén om vad vi ska vara i den nya mediedistributionen. Är ni med? Ja, fast nu har vi kommit väldigt långt från där du började, tycker jag.
-
Avsnitt 16
·
29:00 – 29:03
·
2016-11-18
Avsnitt 16: Massmediedöden
Hur vi ser journalistiken, hur den ser bra ut på ytan men sällan tillför nånting. Vi som skriver grejerna är sällan engagerade på djupet. Vi har oftast inte kunskap, djup kunskap alls, om det vi skriver. Vi får skriva tusen artiklar varje dag, om man är reporter på en dagstidning. Och försöker jobba enligt den modell som vi hade eller har i massmedievärlden. Alltså många artiklar där vi berättar lite grann om allt
-
Avsnitt 15
·
40:49 – 40:54
·
2016-11-11
Avsnitt 15: Trump och rapportklump
Ja, det görs av regeringen, helt enkelt. Så det har vi rättat till med. Det var allt för den här gången. Producent, kan vi säga. Hanna Gedvig. Precis. Och vi hörs ju igen. Vi släpper nya avsnitt varje fredag. Jag heter Emanuel Karlsten och du heter... Olle Lidbom. Tack för att ni har lyssnat.
-
Avsnitt 12
·
44:12 – 44:16
·
2016-10-21
Avsnitt 12: Sanningshalt och Facebookmedialt
Tack för att ni har stått ut och lyssnat på allt detta. Hoppas att ni tyckte att det var lika intressant som jag. Hoppas att du hängde med bättre nu när jag förklarade detta än i telefon i fredags, Olle. Absolut. Och så ska vi väl säga att vi har en producent som heter Hanne Jedvig. Ni kan givetvis följa oss på sociala medier. Mediepodden heter vi där och Emanuel Karlsten, eller Vassa äggen, heter du. Ja. Tack och hej.
-
Avsnitt 10
·
22:46 – 22:48
·
2016-06-17
Avsnitt 10: Algoritmrapport och betalningstorrt
! Det är ju sista avsnittet, Olle. Ja! Kanske för evigt, det vet vi inte. Vi ska väl vara så öppna och ärliga och säga att vi inte vet hur det här kommer sluta. Nu har vi kört en säsong. Vi har sagt att det var tio avsnitt vi skulle göra. Och nu ska vi väl bara utvärdera. Lite kan vi väl utvärdera här kanske tänker jag. Exakt.
-
Avsnitt 9
·
18:40 – 18:42
·
2016-06-10
Avsnitt 9: Mediestrategi och snapchatteri
istället för att allting ska dokumenteras som vi säger till varandra varje meddelande vi skickar till varandra varje bild så finns det någonting vackert här att det vi skickar till varandra försvinner efter några sekunder och vi behöver inte tänka på hur vi såg ut eller någonting utan det var borta och att det är någonting fint och att det kanske inte är självklart att man vill ha medier på samma sätt och att vi kanske inte behöver stressa upp oss så mycket
-
Avsnitt 9
·
26:52 – 26:54
·
2016-06-10
Avsnitt 9: Mediestrategi och snapchatteri
på det sättet i Sverige. Så det kanske är mer ett urvalsproblem? Ja, och kanske att Snapchat som sagt inte är till för att mätas på det sättet. Det är ju vår, det är ju vi när vi ska sitta och bedöma Snapchat som vi tittar på det. Min fortsättning då på den här mediegenomgången det är att lösningen här då kanske att vara mer personcentrerad.
-
Avsnitt 8
·
38:45 – 38:48
·
2016-06-03
Avsnitt 8: Enmansmedier och ägarstudier
hitta idéer och höra vilka ämnen och gäster som de skulle kunna tänkas plocka upp inför mediedagarna nästa år. Vi sa ju att vi skulle ge någon slags knuff inför nästa. Jag tänker att vi till nästa gång kanske kan lista tre saker så vi trycker att mediedagarna ska innehålla Göteborg nästa vår. Vad tror du om det? Ja, det är bra. Det är en bra satsning.
-
Avsnitt 7
·
10:24 – 10:30
·
2016-05-27
Avsnitt 7: Radiodystopi och kommunikatörsutopi
vad de är och hur de ska vara för att bli så lönsamma som de behöver bli varje månad och kvartal. Den resan har ju knappt ens börjat. Om den var svår innan, så kommer den att vara jättesvår sen. Vi satt och bollade inför poddinspelningen om vi skulle prata om Stampens problem med digitaliseringen. Men det finns inte så mycket att ta på där. Det är fortfarande väldigt i sin linda när det gäller många av medieföretagen.
-
Avsnitt 1
·
34:30 – 34:34
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
Ja, men så kan man ju hashtagga Mediepodden eller, vi har ju en Twitter konto också som heter Mediepodden och så mediepodden.se Så skriv till oss där. Så hörs vi. Vi ses igen, eller hörs igen, snarare nästa vecka. Vi släpper ju ett nytt avsnitt varje fredag tio gånger framöver. Tack för den här gången. Hej.
-
·
3:21 – 3:24
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
att framstå så välmående och vacker som de bara kan. Så att någon ska komma och köpa TV4. Men hur lång tid har det tagit nu sedan vi började inse det här? Är det två år vi är uppe i innan vi fick köpare? Ja, men det har väl spekulerats i ungefär två år. Men sen kan man ju säga om man bara ska... gå tillbaka lite, så sommaren 2018 så köptes TV4 av Telia.
-
·
29:26 – 29:28
·
2019-08-23
Flashbacks nya finansiering och vad händer på Expressen efter Thomas Mattsson?
och bygga någonting stort på så gå gärna in på patreon.com och stötta den här podden om du gillar det som vi gör så kommer vi fortsätta och vi kommer lägga mer tid på det tack Olle för den här veckan och den här sommaren ja tack själv Emanuel en stark öppning
-
·
19:42 – 19:44
·
2016-05-23
Extrainsatt avsnitt: Beskedet om Stampens rekonstruktion
på vår ordinarie podd på fredag. Då tänkte jag att vi skulle kunna prata lite grann om det som du snuddar vid här. Det vill säga Stampens ska vi kalla det oförmåga eller lite handlingsförlamande när det kommer till just internet och digitaliseringen. Det har vi inte alls pratat om
-
·
20:10 – 20:12
·
2016-05-23
Extrainsatt avsnitt: Beskedet om Stampens rekonstruktion
extrainsatta avsnittet och vi fortsätter med de tio vanliga avsnitt som vi har planerat och det avsnittet släpps på fredag som vanligt. Då hörs vi då, Emanuel. Ska vi säga att vi gör den här podden också med våra partners, även extrainsändningen? Även denna gör vi tillsammans med Mediedagarna i Göteborg och internetoperatören