Sök i Mediepodden
Sökresultat
22502 träffar för “Vi” (sida 77)
-
Avsnitt 9
·
19:12 – 19:14
·
2016-06-10
Avsnitt 9: Mediestrategi och snapchatteri
på Snapchat för? Det kanske snarare är då det som är den här relationsbyggande grejen men där blir det ju väldigt svårt för oss att vara mediehus, traditionella mediehus för vi bygger ju inte personliga relationer på det sättet det är ju ingen som vill ha en relation med Expressen Nöje alltså en personlig relation till dem ju det är ingen som vill ha en personlig relation till
-
Avsnitt 9
·
19:38 – 19:40
·
2016-06-10
Avsnitt 9: Mediestrategi och snapchatteri
och det är ju väldigt mycket personer som behöver vara fokus här. Och då kommer vi lite grann in på det vi pratade om förra podden här med ensam medier, enmansmedier och där vi har då nya medieaktörer som är en person och som driver en egen mediekanal tror du att de skulle kunna finnas i Snapchat då? Och det är det jag tycker man ser om man går igenom och tittar på vilka som har lyckats
-
Avsnitt 8
·
9:23 – 9:26
·
2016-06-03
Avsnitt 8: Enmansmedier och ägarstudier
Och idag tror jag att han är uppköpt till helt eller viss del av Expressen Kvällsposten tror jag. Men det finns massa sådana exempel. Vi kan prata om interasistmän som är mer för sig som ett kollektiv då Men som driver någon typ av antirasistisk propaganda under påstådd objektiv flagg men är mer åt sluggerhållet i sin journalistik
-
Avsnitt 8
·
11:20 – 11:22
·
2016-06-03
Avsnitt 8: Enmansmedier och ägarstudier
ja, främlings... rasistisk bitvis och främlingsfientlig i övrigt och så som framförallt är SD-vänlig kan man väl säga. Vi har också Joakim Lamotte som ju är en ja, gammal SVT Debatt-journalist som har en ådra för hur man
-
Avsnitt 8
·
14:53 – 14:56
·
2016-06-03
Avsnitt 8: Enmansmedier och ägarstudier
och producera vår journalistik. Och inte minst nu i debatten där vi pratar så mycket om att vi inte ska ge oss ut på sociala plattformar utan vi ska hålla tillbaka. Det kanske var ett misstag till och med att synas på de plattformarna. Vi borde gå tillbaka till vår våra sajter och låsa in vårt material och tvinga folk att betala för det igen. Det som händer då är att man lämnar fältet öppet för de här nya aktörerna
-
Avsnitt 7
·
29:03 – 29:05
·
2016-05-27
Avsnitt 7: Radiodystopi och kommunikatörsutopi
Det vi lägger allra mest tid på är att berätta vad som har hänt. Ringa poliser och ringa myndigheter hit och dit och försöka förklara så blir det bristfälligt eller dåligt eller vi förstår inte alla nyanser i det. Och så försöker vi återberätta. Vi blir en helt onödig mellanhand. Det vi istället ska fokusera på, det är ju just det du pratar om. Vi kommer frigöra massa tid om vi slipper återberätta de här initiala processerna
-
Avsnitt 7
·
29:51 – 29:54
·
2016-05-27
Avsnitt 7: Radiodystopi och kommunikatörsutopi
Men jag köper ändå inte riktigt det här. För om man tänker medielandskapet i övrigt så går det mot att vara ett mycket mer ska vi säga fragmentiserat medielandskap som också värderas utifrån vem som ropar högst och vad som hörs Det är det jag är orolig för med utvecklingen av allt fler kommunikatörer.
-
Avsnitt 7
·
31:16 – 31:18
·
2016-05-27
Avsnitt 7: Radiodystopi och kommunikatörsutopi
som en faktabaserad journalistik och granskning skulle vara. Jag har väldigt svårt att tänka att så skulle vara fallet. Att det inte handlar om hur många de är, utan om vad man gör. Det ser vi väl redan? Lyckas man paketera sitt innehåll och sitt budskap bra så trumfar det tusen kommunikatörer.
-
Avsnitt 6
·
19:55 – 20:00
·
2016-05-20
Avsnitt 6: Betalväggsstrategi och viralklippshäleri
Ett stående inslag i Mediepodden är att jag blandar ihop Aftonbladet och Expressen och sen får be om ursäkt veckan därpå. Förra gången vi sände Mediepodden felaktigt påstod du att Andrev Walden var krönikör på Expressen. Andrev Walden är krönikör på Aftonbladet, inget annat. Inte på Expressen, precis.
-
Avsnitt 5
·
0:43 – 0:44
·
2016-05-13
Avsnitt 5: Publicistkollision och New York Times-innovation
Ja, och vi har ganska spretiga ämnen här idag från Facebook och traditionella medieföretag. Så det här blir ett kul poddprogram idag. Det ser vi fram emot. Nu kör vi! Det finns ju en nyhet den här veckan som verkligen känns som ett ämne för den här podden, Olle. Den om att journalister används som maskiner av Facebook.
-
Avsnitt 5
·
24:11 – 24:13
·
2016-05-13
Avsnitt 5: Publicistkollision och New York Times-innovation
tillför journalistiken någonting som har saknats tidigare och som också faktiskt är någonting nytt. Det är sant. En kovändning från mig. Heja Stora journalistpriset. Hoppas vi blir inbjudna nu. Det var målet. Vi har ju några som samarbetar med oss
-
Avsnitt 5
·
26:20 – 26:22
·
2016-05-13
Avsnitt 5: Publicistkollision och New York Times-innovation
Det skulle vara otroligt spännande att höra henne i ett samtal. Hör ni det Frida och ni andra på Mediedagarna? Lyssna nu på Olle. Det skulle jag tycka vara väldigt kul att gå på. Vi har ju också Banoff internetoperatören Banoff som en partner i podden. Ja, jag bor ganska nära en av deras serverhallar.
-
Avsnitt 5
·
36:36 – 36:38
·
2016-05-13
Avsnitt 5: Publicistkollision och New York Times-innovation
fokus på tekniken och sen gör man rätt saker så kommer pengarna. Men jag tror vi har helt diametralt olika syn på det här. Men du håller med om att betalväggen för det är det som de tjänar sina pengar på? Ja, de tjänar pengar på sin papperstidning.
-
Avsnitt 5
·
38:54 – 38:56
·
2016-05-13
Avsnitt 5: Publicistkollision och New York Times-innovation
innovera också med affären så kommer det slå igenom mycket hårdare det tror jag. Vi kan väl betta på det här Olle? Jag tycker ändå det är kul. Vi har helt olika åsikter och ganska otippat ändå. Du blir någon sorts kommersialism förespråkare medan jag sitter då och håller brandtal om publicistikens
-
Avsnitt 5
·
39:17 – 39:20
·
2016-05-13
Avsnitt 5: Publicistkollision och New York Times-innovation
och den fria utvecklingens betydelse. Men det är väl också det som gör den här podden lite härlig. Att du överraskar mig och jag överraskar dig. Vi ses om fem år och ser vem som har rätt. Ett avsnitt går snabbt Olle. Nu är det slut. Ja, det tar ungefär 30 minuter. Hoppas det i alla fall.
-
Avsnitt 4
·
7:44 – 7:46
·
2016-05-06
Avsnitt 4: Gutenbergsparentes och Therese Lindgren-hypotes
tre stycken huvudsakade administratörer. Karl Christian Holmberg, Tom Hadar Elde. Det låter som hittepå-namn båda de där. Men Jack Werner också. Min gamla kollega som vi känner till ju som sociala medier. Ständigt denne Werner. Så de tre driver den gruppen. Och så på tredje plats, övergivna platser. Den var ny för mig.
-
Avsnitt 4
·
18:16 – 18:18
·
2016-05-06
Avsnitt 4: Gutenbergsparentes och Therese Lindgren-hypotes
i huvudsak och sen så försvinner den direkt när man har tittat på den. Och att det är ett återskapande just av samtalet av hur vi brukar prata med varandra. Och jag märker hur befriande det är för mig själv också på något sätt. Att man inte behöver ha någon stringens egentligen, man inte behöver bekymra sig om man var bra, det man la ut nu
-
Avsnitt 4
·
18:56 – 18:58
·
2016-05-06
Avsnitt 4: Gutenbergsparentes och Therese Lindgren-hypotes
i alla fall under ett dygn innan det försvinner. Men det stämmer ju väldigt väl överens med det du menar att det här handlar om då? Att nu är det slut på tiden där vi behöver text för att skapa räckvidd och prata att vi återgår till att bli muntligt berättande folk på något sätt. Ja, och det här är ju någon sorts
-
Avsnitt 4
·
19:44 – 19:46
·
2016-05-06
Avsnitt 4: Gutenbergsparentes och Therese Lindgren-hypotes
Sen så kanske det inte blir muntligt i den bemärkelsen att det är saker som kommer ut ur munnen men att det har den formen. Att vi inte längre behöver tänka efter innan vi uttrycker våra åsikter eller förmedlar vår kunskap. Strukturerna är mindre viktiga
-
Avsnitt 4
·
28:04 – 28:06
·
2016-05-06
Avsnitt 4: Gutenbergsparentes och Therese Lindgren-hypotes
vad heter det här? Ex on the beach eller någonting som var uppe i 200 drygt tusen kanske var 270 000 ungefär visningar som de fick. Klippstarter ska vi säga då. Och trots allt detta trots hennes extrema storhet då så har vi inte, du har inte hört talas om det de flesta kanske inte har gjort det heller på något sätt och när vi gör det så bryr vi oss egentligen
-
Avsnitt 4
·
34:36 – 34:38
·
2016-05-06
Avsnitt 4: Gutenbergsparentes och Therese Lindgren-hypotes
till Mediepodden tillsammans med Mediedagarna. och internetoperatören Bahnhof. Och därmed så har vi kommit till vägs ände med det fjärde avsnittet av Mediepodden. Ja, det kändes bra. Jag tycker att det var intressant och är såklart nyfiken på vad ni som lyssnar tycker. Det är roligt
-
Avsnitt 4
·
35:14 – 35:16
·
2016-05-06
Avsnitt 4: Gutenbergsparentes och Therese Lindgren-hypotes
på Mediepodden på Twitter eller Instagram eller så kan du skriva till oss direkt. Emanuel Karlsten heter jag. Jag heter Ola Lidbom eller Vassa Eggen. Producent var Hanna Jedvig. Vi ses igen nästa vecka.
-
Avsnitt 3
·
12:30 – 12:32
·
2016-04-29
Avsnitt 3: Public service-snobberi och likeköps-haveri
Vi skulle kunna göra Lundellbunken-podden som bara sitter och pratar om Lundell. Vi skulle kunna ha en public service-podden där vi bara sitter och pratar om public service. Men jag tänker att vi inte Vi är inte där än. Men jag tror att det här är första steget och det som jag kanske tror är helt oundvikligt på sikt kommer ske. Sammanslagningar. Vi har en partner som heter Banoff
-
Avsnitt 3
·
30:58 – 31:00
·
2016-04-29
Avsnitt 3: Public service-snobberi och likeköps-haveri
på något sätt och serva dem istället för att använda dem som trafikboskap till sin sajt, så som det har varit med Expressen och Aftonbladet med de uppköp som de har gjort. Vi får väl fortsätta följa dagens elfel. Lajkar du dem på Facebook? Nu har jag gått med som medlem. Ja just det, det är det som är skillnaden. Jag ska också gå med i
-
Avsnitt 3
·
33:17 – 33:19
·
2016-04-29
Avsnitt 3: Public service-snobberi och likeköps-haveri
Typ Typiskt sätt för ditt team eller din chef eller någon annan del i företaget. För att få lite överblick på hur funkar vi? Var är vi på väg? Jag fortsätter att använda den och se vilken data som tickar in där. Jag fortsätter att kolla och prata vidare om det. Men du, det var vår rapport
-
Avsnitt 2
·
7:34 – 7:36
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
och det jag ändå förstår syftet med det är väl att skaka om lite i hur vi vilka mått vi har när vi mäter trafik jag menar, vi har haft unika jättelänge som har varit ett totalt värdelös sätt att mäta framgång på när Aftonbladet säger att de har fem, sex miljoner unika så kan ju det vara
-
Avsnitt 2
·
8:20 – 8:22
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
inloggade från sina olika devices, vad det nu är för någonting och så kan vi få den här regfrihetssiffran och så framförallt, uppfattar jag det försöker de då positionera sig och säga, vi har nu ett erbjudande till olika till våra kunder, till våra annonsörer där vi säger att vi paketerar saker och så når ut till den här
-
Avsnitt 2
·
9:56 – 9:58
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
och udda att prata om just räckviddstalet. Men jag förstår inte för att det är som de gör. Jag förstår inte riktigt hur det motsäger det du säger nu. När Kit säger att vi gör så här att kommer Banoff till oss. Och så säger de vi vill nå den här målgruppen och vi vill ha det här budskapet som vi når
-
Avsnitt 2
·
12:02 – 12:04
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
Hur många du når är mindre relevant. Det viktiga är att du når de som är engagerade och som också är i kärnan av din målgrupp. Vad ska vi se då? Kan vi se några framtida affärer här som du tycker är tydliga. Du har ju pratat om de här måtten då. Men det jag tänker att
-
Avsnitt 2
·
14:30 – 14:32
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
och allt sånt här. Och så har de lyckats göra en bra räckviddsaffär i det men också sett att det är ganska meningslöst av otrogna besökare och så har man analyserat och vi behöver folk som dröjer kvar mer vid vårt innehåll, som älskar vårt innehåll mer, som blir trogna på ett annat sätt och återvändande och läser länge.
-
Avsnitt 2
·
17:48 – 17:58
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
vad som kan hända om man faktiskt har en tydlig innehållsstrategi. Att det också slår mot räckvidden. Vi var ju båda två på mediedagarna under hela perioden. Hur ska vi sammanfatta mediedagarna? Jag har alltid lite samma känsla när jag har varit där.
-
Avsnitt 2
·
18:02 – 18:04
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
Vi var ju båda två på mediedagarna under hela perioden. Hur ska vi sammanfatta mediedagarna? Jag har alltid lite samma känsla när jag har varit där. Innan så tänker jag vad ska det här vara bra för? Sen så kommer man dit och träffar massor med folk.
-
Avsnitt 2
·
23:30 – 23:38
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
här till podden. Jag tror och har en uppfattning att de vill vara med och förändras också får vi se vad de tycker om det här. Vi har ju tre partner. En är ju Bahnhof, en väldigt annorlunda internetoperatör i Sverige. Berätta, du har rätt bra koll. Vad är det de gör som är så annorlunda?
-
Avsnitt 2
·
33:06 – 33:08
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
och jag kan ta med mig affären dit kanske på sikt här pratar vi nu. Vilket igen då ställer till det i stor utsträckning. Likadant med medier egentligen. Här blir vi ännu tydligare att medier gått från att vara distributörer till att bli leverantörer på andra typer av kanaler. Alternativa internets,
-
Avsnitt 1
·
0:53 – 0:55
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
Vi har ju pratat om varför vi gör den och hur vi ska göra den och så vidare på en rad olika plattformar. Så vi ska inte ta så mycket tid med det just här. För vi är ju också under en tidsbegränsning. 30 minuter har vi sagt. Yes, 30 minuter. Det här är ett inverterat Matsson-Helin kan man säga. Vi ska också säga att vi har några partners som gör det här tillsammans med oss. Ja, det är Mediedagarna i Göteborg, MEG, och så är det Viva Media och internetleverantören Bano.
-
Avsnitt 1
·
9:26 – 9:28
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
säger här, det hjälper vi till eller det bidrar vi med vårt system att ni får sprida. Så blir det svårt att säga, men ni får inte tillgång till vårt annonssystem eller vi kommer blockera er kategoriskt från vårt annonssystem. Det kan man ju säga gentemot enskilda annonsörer men det blir svårt att blockera dem utifrån hela systemet då, tänker jag i alla fall. Eller? Ja, absolut. Men jag har svårt att se en
-
Avsnitt 1
·
10:00 – 10:02
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
grovt material. Det kan ju vara alla möjliga sorters grovt material. Som inte är trevligt för en annonsör att synas i av ett eller annat skäl. Det kan ju vara Vi har ju sett tidigare i år exempel på vad som hände med programmatisk annonsering. Citygross som hamnade vars annons hamnade bredvid en ganska hemsk video
-
Avsnitt 1
·
11:56 – 11:57
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
Ja, Viva Report. Det kan man säga är en rapporttjänst som slår ihop datastatistik från en mängd olika platser i en samlad rapport. Häftigt! Vi får återkomma till det. Vi har också en annan partner, Banoff, internet. operatören, som ju varit på tapeten mycket på sistone, får man säga. Ja, de är ju skickliga på att visa vad de står för.
-
Avsnitt 1
·
12:43 – 12:45
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
bolaget, inte bara för vad de står för, utan även för att de har en bra aktie. Vi kommer prata om de här aktörerna mer under den här programseriens gång. Vi sänder alltså tio avsnitt. Det här är vårt första avsnitt. Vi kör nu fram till sommaren under denna första säsong.
-
Avsnitt 1
·
13:53 – 13:55
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
Nästa avsnitt just kring hur det gick och vad man kan göra annorlunda och sådär. Mm, det finns massor med saker att förbättra, det tar vi nästa vecka. Nu pratar vi om MegaWards. Det var ju tre nominerade här, KIT, robotjournalisten Rosalinda och Genuse, som då också vann årets förnyare. Vad tyckte du om de här?
-
Avsnitt 1
·
15:28 – 15:30
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
att göra det för utrikesjournalistiken. Men man måste ju också titta på, vad fick det för respons? Responsen var ju enorm i media av oss andra journalister, vi som också älskar journalistik. vi som också vill att utrikesjournalistiken ska överleva. Jag tror att de satt i varenda morgonsoffa, varenda program och varenda spalt i hela Sverige och pratade om Blackspot Project och att de nu
-
Avsnitt 1
·
17:43 – 17:45
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
Och det tror jag man gör genom att breaka saker. Det är ju någonting som handlar om att det inte utrikesjournalistiken som kanske är det största problemet. Att vi bevakar den eller inte bevakar den utan hur vi paketerar den. Så att det berör folk tycker jag. Det ser jag som det största problemet. Tråkigt tycker jag att de inte lyckades i alla fall inte nå in på ett sätt
-
Avsnitt 1
·
22:14 – 22:17
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
Att vi får någonting som i realtid paketerar allting det gör ju att vi får en ständig påminnelse om framförallt hur dåliga vi är men kanske också hur skevt vi representerar världen och samhället. Ja, och det blir ju väldigt tydligt just när det är Lenus och det är ganska lätt att mäta. Jag pratade med Pia Rehnqvist som är chefredaktör på Sydsvenskan
-
Avsnitt 1
·
34:06 – 34:08
·
2016-04-14
Avsnitt 1: rasisthopp, kommentarstopp och blankspotflopp
och varit osams ganska lagom. Ja, men det är väl så det ska vara. Vi vill såklart också höra vad ni som lyssnar tycker. Det här är vårt första avsnitt och vi är nyfikna på kommentarer på hur vi kan förbättra oss. Hur var tempot? Ljudkvaliteten, vad det nu kan vara för någonting. Ni får gärna skriva till oss i sociala medier. Vi finns ju där som Emanuel Karlsten eller Olle Lidbom.
-
·
31:48 – 31:51
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
mycket snabbare. Så det finns säkert en teknikkultur som TV4 skulle ha nytta av och Chipset kanske skulle kunna få dem komma närmare varandra. Och så har vi ditt favoritkoncept också. Superpaketet. Jag tänkte precis på det också. Det är verkligen en spännande fråga. Innebär det här nu att alla vi som då
-
·
34:02 – 34:04
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
också ett sätt för TV4-programmen att visas i Norge så färdiga produktioner som nu kan få en distribution tack vare Schipset och kanske lite mer intäkter och tittarsiffror. Så jag tror att vi kan väl också blicka lite västerut på Norge och se vad som händer där. Efter det här köpet gått igenom. Vi ska i samband med det också rätta någonting
-
·
2:38 – 2:40
·
2019-08-23
Flashbacks nya finansiering och vad händer på Expressen efter Thomas Mattsson?
Bland de som är med och bidrar till att mediepodden. Fortsätter finnas. Vi behöver ju sätta något nytt mål. Det behöver ju vara tydligt. För nu kan man också känna som lyssnare. Nu har de ju nått. Vad ska vi stötta nu? Varför ska vi fortsätta bidra nu? Vi har inte hunnit snacka så mycket under veckorna här heller riktigt. Om vad vi ska göra. Vad har några spontana tankar?
-
·
2:47 – 2:48
·
2019-08-23
Flashbacks nya finansiering och vad händer på Expressen efter Thomas Mattsson?
Nu har de ju nått. Vad ska vi stötta nu? Varför ska vi fortsätta bidra nu? Vi har inte hunnit snacka så mycket under veckorna här heller riktigt. Om vad vi ska göra. Vad har några spontana tankar? Dels så skulle jag tänka att vi skulle kunna lägga resurser på att kanske få hjälp med research eller databasinsamling.
-
·
4:02 – 4:04
·
2019-08-23
Flashbacks nya finansiering och vad händer på Expressen efter Thomas Mattsson?
vi ska få betalt för att göra den här podden. Att man sätter ett mål på det. Och om vi når upp till det så tar man i på nästa nivå. och anlitar en reporter eller då kanske vi anlitar en datagrävare eller vad man nu kallar för någonting. Vad säger du om det? Ja, men det skulle man ju kunna säga att genom att stötta mera podden
-
·
6:44 – 6:46
·
2019-08-23
Flashbacks nya finansiering och vad händer på Expressen efter Thomas Mattsson?
alltså intäktsmässigt hotade att de då går ut med den här storyn, påhittad eller ej och att de indirekt fiskar efter vi är ekonomiskt pressade, vi behöver hitta en alternativ intäktskälla. Och så vill man knuffa igång tanken av att ja men kanske är det donationer som är lösningen. För det som hade hänt var ju alltså att