Sök i Mediepodden
Sökresultat
21988 träffar för “Vi” (sida 83)
-
Avsnitt 324
·
25:06 – 25:08
·
2025-12-19
Bonnier köper Mitt i – och SVT klippte i Lundells chatt-citat
11 januari tror jag det var, när vi skulle försöka gissa oss in då i 2025. Och det är ju spännande. Ska vi gå igenom detta? Ja, men det kan vi göra. Du har ju lyssnat igenom det här precis som jag. Var det någonting som du tänkte stack ut från våra förutsägelser? Det där var ju speciellt alltså. Ja, jag är sjukt imponerad
-
Avsnitt 324
·
29:17 – 29:20
·
2025-12-19
Bonnier köper Mitt i – och SVT klippte i Lundells chatt-citat
har en annan definition kanske av de här spelreglerna och vad som är sanning och hur saker ska porträtteras och sådär. Det har ju verkligen varit den typen av år. Vi pratar ju också såklart om kanske lite mer lågt hängande frukt att AI-video skulle bli den stora grejen och att flöden skulle fyllas av AI-genererat skräp, AI-slask. Det har ju
-
Avsnitt 324
·
30:28 – 30:30
·
2025-12-19
Bonnier köper Mitt i – och SVT klippte i Lundells chatt-citat
arbetslös. Man kan klicka sig in här då till någon beskrivning av honom. Vi behöver kanske inte hänga ut hans namn eftersom han själv uppenbarligen inte vill posta det. Men otroligt! Det kan vi verkligen rekommendera till er mediepoddare och lyssnare att gå in och titta på några av hans klipp. Samhällskommenterande, smarta, snygga, skickliga reels som han gör på Instagram.
-
Avsnitt 324
·
30:52 – 30:54
·
2025-12-19
Bonnier köper Mitt i – och SVT klippte i Lundells chatt-citat
En väldigt kul satir om Socialdemokraterna, jag menar om du sett den. Med Jan Emanuel och Stefan Löfven och Magdalena Andersson och i Ronja Rövardotter-stil. Vad hade vi mer då, Olle? Resten har jag nog förträngt faktiskt. Var det något som du hade skrivit upp att du skulle håna mig för? Ja, men det var det ju absolut. Tiktok.
-
Avsnitt 324
·
33:30 – 33:32
·
2025-12-19
Bonnier köper Mitt i – och SVT klippte i Lundells chatt-citat
helt fel. Det som vi pratade mer om året då det var ju att Google skulle skicka mindre trafik. Att AI-sök skulle växa. Det var väl en väldigt lågt hängande frukt. Att vi skulle se en mottrend om att autenticitet skulle värderas mer live skulle bli viktigare. Det vet jag inte om jag tycker att jag sett så mycket. Alltså fler livesändningar. Sällskaps-tv, det har ju varit en trend
-
Avsnitt 324
·
35:22 – 35:24
·
2025-12-19
Bonnier köper Mitt i – och SVT klippte i Lundells chatt-citat
Men vi har ju sett det i Australien det var väl på gång och vi har ju framförallt sett att Danmark har antagit en sån lag, eller de har inte antagit eller inte trätt i kraft än men att det kommer där och vi har sett att Socialdemokraterna går till val på höjd åldersgräns för sociala medier. Även om det inte har hänt 2025 så är det ju inte långt bort att hända även i Sverige. Det är ju tveklöst så.
-
Avsnitt 324
·
37:02 – 37:04
·
2025-12-19
Bonnier köper Mitt i – och SVT klippte i Lundells chatt-citat
Vi tar nya tag inför nästa år och lovar att sticka ut hakan mer men det här blir vårt sista avsnitt nu Vole, eller? Sist för i år, om det inte händer någon omvälvande. Men det gör det nog inte. Utan då hörs vi igen där dagarna efter nyåret. Det gör vi. Och vi hoppas att även ni tar julledigt och äter något gott och ger en present till någon
-
Avsnitt 323
·
4:38 – 4:40
·
2025-12-10
Netflix, miljardbud och Lundell-dokumentären: Mediernas maktspel i USA och Sverige
av den extrema, hetsiga diskussion som har varit kring Dokument Inifråns dokumentär om Lundell-familjen. Jag vet inte hur djupt det kommer, Olle. Nej, vi surfar vidare. Häng med! Vi brukar inte toppa
-
Avsnitt 323
·
5:12 – 5:14
·
2025-12-10
Netflix, miljardbud och Lundell-dokumentären: Mediernas maktspel i USA och Sverige
sparat mig inför det här avsnittet och inte läst på så mycket mer än rubriker. Och inte läst heller. Du har ju skrivit det någonstans, såg jag, också lite om det här. Det vi pratar om är alltså Warner Bros, som ju äger HBO till exempel och hela den här maxstreamingtjänsten. Att de då är till salu och det har varit ett budningskrig där det i princip var klart
-
Avsnitt 323
·
13:50 – 13:52
·
2025-12-10
Netflix, miljardbud och Lundell-dokumentären: Mediernas maktspel i USA och Sverige
Trump. Så det är klart att det liksom ligger ett politiskt raster över det här. Men det politiska rastet har ju legat hela tiden därför att det här är en affär som behöver godkännas av konkurrensverket. Vi vet sen tidigare att konkurrensverket i USA har varit ja, men ligger ganska nära presidenten oavsett vem som är president. Så att ifall Trump skulle då som president säga att det vore bättre ifall
-
Avsnitt 323
·
18:06 – 18:08
·
2025-12-10
Netflix, miljardbud och Lundell-dokumentären: Mediernas maktspel i USA och Sverige
Sen så i andra liknande fall både i USA Europa och i Sverige så har man ju argumenterat mer nationalistiskt och säga att det är viktigare att vi har ett starkt amerikanskt medieföretag än att vi har två svaga medieföretag. Alltså att man tänker att man är en aktör på den globala marknaden snarare än på den amerikanska. Så det är inte helt självklart ur ett lagstiftningsperspektiv
-
Avsnitt 323
·
21:30 – 21:32
·
2025-12-10
Netflix, miljardbud och Lundell-dokumentären: Mediernas maktspel i USA och Sverige
möjlighet att sälja sina verk mycket mer än konkurrensssituationen. Så tänker jag i alla fall att jag skulle resonera om jag satt i konkurrensverket i USA, vilket jag inte gör. Vi fortsätter följa den här härvan och kan väl också bara avslutningsvis konstatera att de svenska medietitlar som det handlar om här är ju Kanal 5 och Kanal 9
-
Avsnitt 323
·
22:20 – 22:22
·
2025-12-10
Netflix, miljardbud och Lundell-dokumentären: Mediernas maktspel i USA och Sverige
vad det är man försöker berätta. Det måste vara förvirrande för den som försöker titta på den här dokumentären också som en fristående del vad det är man försöker berätta. Men man kan väl bara kort då summera att vi spelade in precis på morgonen när första delen släpptes och flaggade för det här kommer bli stort. Det kan man väl säga att det har blivit, Olle?
-
Avsnitt 323
·
28:36 – 28:38
·
2025-12-10
Netflix, miljardbud och Lundell-dokumentären: Mediernas maktspel i USA och Sverige
mer om det här för att det är Tack för den dissen. mig själv, inte minst. Det finns ju ingenting att säga än. För det är en tre delars serie och vi kan liksom inte kommentera någonting som är ofärdigt mer än så här tänker jag. Så vi låter det vara. Och så avslutar vi den här podden. Har vi någon kort grej som vi ska säga innan vi avslutar?
-
Avsnitt 323
·
28:44 – 28:46
·
2025-12-10
Netflix, miljardbud och Lundell-dokumentären: Mediernas maktspel i USA och Sverige
För det är en tre delars serie och vi kan liksom inte kommentera någonting som är ofärdigt mer än så här tänker jag. Så vi låter det vara. Och så avslutar vi den här podden. Har vi någon kort grej som vi ska säga innan vi avslutar? Du skrev att julkalendern har tittarrekord. Ja, det tyckte jag var kul. Den kortisen kan vi bara konstatera att de fick tittarrekord på första avsnittet.
-
Avsnitt 323
·
28:52 – 28:54
·
2025-12-10
Netflix, miljardbud och Lundell-dokumentären: Mediernas maktspel i USA och Sverige
Och så avslutar vi den här podden. Har vi någon kort grej som vi ska säga innan vi avslutar? Du skrev att julkalendern har tittarrekord. Ja, det tyckte jag var kul. Den kortisen kan vi bara konstatera att de fick tittarrekord på första avsnittet. Det är ju såklart egna skrytsiffror vilket då innebär att man kan välja vilka metrics, vilka nyckeltal
-
Avsnitt 322
·
1:06 – 1:08
·
2025-12-03
Showdown mellan gammal och ny medieetik: Joakim Lundell vs SVT
som har tagit lite tid för mig att vänja mig vid. Jag har tyckt att det har varit väldigt fint att publicera oss öppet och gratis och att den här ska vara tillgänglig för alla och att vi kan hitta en tillräckligt stor grupp som vill betala för att det här ska existera vidare. Och det har det ju funnits. Men med nöd och näppe de här åren. Vi har precis täckt våra kostnader
-
Avsnitt 322
·
1:16 – 1:18
·
2025-12-03
Showdown mellan gammal och ny medieetik: Joakim Lundell vs SVT
och att vi kan hitta en tillräckligt stor grupp som vill betala för att det här ska existera vidare. Och det har det ju funnits. Men med nöd och näppe de här åren. Vi har precis täckt våra kostnader eller knappt täckt våra kostnader. Och givet det att vi hållit på sen typ 2016 så känns det väl som att vi inte bara kan prata om hur andra borde göra utan också testa andra affärsmodeller
-
Avsnitt 322
·
2:36 – 2:38
·
2025-12-03
Showdown mellan gammal och ny medieetik: Joakim Lundell vs SVT
så får man en separat RSS-länk som ger en tillgång till hela arkivet. Är det här krångligt? Hör av er till oss. Skriv på Patreon eller i Facebookgruppen eller någonting. Så löser vi det. Och utvärderar. Skiter det sig får vi väl gå tillbaka till det andra sättet då. Men vi måste ju innovera. Vi måste testa oss fram, Olle. Det är ju det vi tjatar på alla andra att göra. Yes, absolut.
-
Avsnitt 322
·
2:42 – 2:44
·
2025-12-03
Showdown mellan gammal och ny medieetik: Joakim Lundell vs SVT
Hör av er till oss. Skriv på Patreon eller i Facebookgruppen eller någonting. Så löser vi det. Och utvärderar. Skiter det sig får vi väl gå tillbaka till det andra sättet då. Men vi måste ju innovera. Vi måste testa oss fram, Olle. Det är ju det vi tjatar på alla andra att göra. Yes, absolut. Nu är vi här. Nu kör vi. Du lyssnar på Mediepodden. Jag heter Emanuel Karlsten.
-
Avsnitt 322
·
19:06 – 19:08
·
2025-12-03
Showdown mellan gammal och ny medieetik: Joakim Lundell vs SVT
man underkänner lite grann metoderna. Alltså, ja visst. Du har hittat papper som inte stödjer det här. Men det kan finnas andra papper som inte har kommit fram än. På vårt event som vi hade, där Kvartal var med, Jörgen Huitfeldt, då pratade vi om den här förtroendebarometern som visar på ett väldigt högt förtroende för public service-bolagen.
-
Avsnitt 322
·
21:22 – 21:24
·
2025-12-03
Showdown mellan gammal och ny medieetik: Joakim Lundell vs SVT
så har man sagt att från Metas håll att den här nya lagen är för snårig. Den kräver för mycket transparens för mycket olika regler. Det är för lätt för oss att göra fel. Så vi förbjuder helt alla partier alla aktörer att publicera politiska annonser. Förutom nyhetsmedier Det är det enda undantaget som finns. Det fiffiga då för Socialdemokraterna
-
Avsnitt 322
·
26:20 – 26:22
·
2025-12-03
Showdown mellan gammal och ny medieetik: Joakim Lundell vs SVT
Har du hört från Kvartal sen förra avsnittet? Nej, ingenting. Jag är inte på deras radar än. Nej, det kanske för att du är så snäll mot dem hela tiden. Balanserad. Ja, för vi fick ett meddelande från deras relationschef, Magnus Alselind, som sa att Kvartal hade 26 aktiva annonser under den här tids perioden då som vi hade hittat fem
-
Avsnitt 322
·
32:06 – 32:08
·
2025-12-03
Showdown mellan gammal och ny medieetik: Joakim Lundell vs SVT
det är att representera Substack i pressen. Där ingår väl ändå vi? För att positionera Substack som the premier platform for independent creative work. Så förhoppningsvis kanske vi kan intervjua den här personen i mediepodden om hur det här ser ut. Kan man få lite mer data så vore det väldigt intressant förstås. Och när vi säger plats, att jag såg
-
Avsnitt 322
·
34:30 – 34:32
·
2025-12-03
Showdown mellan gammal och ny medieetik: Joakim Lundell vs SVT
att Henrik Jönsson, bara det senaste klippet som 100% fått på sin Youtube-kanal har 22 000 visningar. Det är en uppförsbacke för vänstern på internet. Det har vi konstaterat många gånger. Det andra kortisen, det är att chat control till slut har dött. Det vi har pratat om under lång tid, även i den här mediepodden. Är det sant? Hur har jag missat det? Ja, det vet jag inte.
-
Avsnitt 321
·
5:40 – 5:43
·
2025-11-27
Socialdemokraternas mediehus och Henrik Jönssons lansering av 100%
Just det. Ja, men för det de har då, det är inte bara Aktuellt i politiken som sagt, utan det är också Sverige inför verkligheten som en Facebooksida heter. Morgontidningen då som vi pratar om. Vad fanns det mer, Olle? Välfärdsupproret. Ja, precis. Alltså massa sådana som absolut inte kunde kopplas till Socialdemokraterna eller Aktuellt i politiken. Men om man väl klickade in på omsidan så kunde man se då
-
Avsnitt 321
·
12:54 – 12:56
·
2025-11-27
Socialdemokraternas mediehus och Henrik Jönssons lansering av 100%
och allt vad de nu hette. Så fanns det ju en väldigt ohelig koppling däremellan som också gör att det inte går att jämföra. Och dessutom så var ju... Det här brukar ju du och jag alltid prata om när vi pratar om ledarsidornas skadlighet för mediernas förtroende. Att också... i en kontext där det var tydligt hela tiden. Och det är ju det som saknas här. Det är ju därför det blir en nyhet. Det är ju därför det är skadligt. Det är därför man har lagstiftat
-
Avsnitt 321
·
21:54 – 21:56
·
2025-11-27
Socialdemokraternas mediehus och Henrik Jönssons lansering av 100%
och ger ganska lite, skulle jag vilja påstå. Och sen då högerns organiskt drivna irritation som då resulterar i enorma medieprojekt. Projekt efter projekt som lanseras Vad är vi uppe i nu? Kvartal då är ju en sak, men innan det är det ju Bulletin, vi har Nyheter idag, vi har alla de här enskilda kreatörerna också, Mivar Arpi och vad heter den då?
-
Avsnitt 321
·
27:30 – 27:32
·
2025-11-27
Socialdemokraternas mediehus och Henrik Jönssons lansering av 100%
på 20 000 kronor per året och sen så är det att man kan vara månadsbetalande på antingen 99 kronor i månaden eller 12,50 per år. Men så utgår vi från att snittet är att alla är på minst den lägsta nivån på 99 kronor i månaden så har alltså Henrik Jönsson på typ något enstaka dygn dragit in 350 000 kronor i månaden.
-
Avsnitt 321
·
32:10 – 32:12
·
2025-11-27
Socialdemokraternas mediehus och Henrik Jönssons lansering av 100%
Jag vet inte vilka som är ägarna men jag har väldigt svårt att se att det är samma bråkstakar som startade Bulletin. Nej, men det här är någonting helt annat. Det kan vi vara klara med. Sen kan man ju, jag tror att det här kommer göra avtryck men jag tror inte att det kommer hota SVT. Det har ju varit någon sorts uttalad idé här. Sen den andra frågan som är intressant, det är ju
-
Avsnitt 321
·
32:38 – 32:40
·
2025-11-27
Socialdemokraternas mediehus och Henrik Jönssons lansering av 100%
för att nu börjar de bli väldigt många och alla är också tittarfinansierade. Och hur många sådana här medieprojekt har man råd att stötta eller har man tid att läsa? Det vet vi ju inte än men det som hände i helgen med den här otroliga tillrusningen av nya prenumeranter för 100% säger ju ändå någonting om att det finns en stor målgrupp, de är väldigt
-
Avsnitt 321
·
35:06 – 35:08
·
2025-11-27
Socialdemokraternas mediehus och Henrik Jönssons lansering av 100%
som ville kalla upp SVT utifrån den väldigt goda idén att man inte ska politiskt försöka styra public service. Och Sverige är inte Storbritannien. Vi har en helt annan modell med flera armars avstånd från politiken. Men ändå, det bäddar ju för det du sa. Att det här når Sverige. 100 procent är ett exempel på det. Att Sverigedemokraterna kallar upp SVT
-
Avsnitt 321
·
35:26 – 35:28
·
2025-11-27
Socialdemokraternas mediehus och Henrik Jönssons lansering av 100%
Att Sverigedemokraterna kallar upp SVT är ett exempel på det. Att tonläget skruvas upp på det här sättet är ett exempel på det. Det här ska vi prata om i ett annat avsnitt. Vi kommer inte hinna det idag. Men det intressanta är att ja, det här händer i BBC och det kommer till Sverige. Men det finns inga motsvarigheter till 100 procent i Storbritannien. Alltså, det här fenomenet med att vi har en
-
Avsnitt 320
·
0:30 – 0:32
·
2025-11-21
Så mycket tjänar Sveriges största Patreon-skapare – hela listan
Nu är det ju Simon som klipper som publicerar, tror jag, när han är klar bara. Det är väl inte alltid på fredag. Men av någon anledning så fick du förra veckan för dig när det var klart typ på onsdagen. Vi ska vänta tills på fredag. Jag ifrågasatte det här. Du vidhöll, eller ghostade bara. Så det blev på fredag som det släpptes. Fredag eftermiddag så hörde jag av dig upprörd över att dagens media inte har kreddat dig
-
Avsnitt 320
·
2:55 – 2:56
·
2025-11-21
Så mycket tjänar Sveriges största Patreon-skapare – hela listan
Den här veckan så har jag gått igenom Patreon. Det här gör vi årligen, Olle. Vi tittar på vilka svenskar som lyckas bäst på Patreon. Ser du fram emot det här? Ja, jag gör faktiskt det. För att det är en helt unik sammanställning
-
Avsnitt 320
·
2:56 – 3:00
·
2025-11-21
Så mycket tjänar Sveriges största Patreon-skapare – hela listan
Den här veckan så har jag gått igenom Patreon. Det här gör vi årligen, Olle. Vi tittar på vilka svenskar som lyckas bäst på Patreon. Ser du fram emot det här? Ja, jag gör faktiskt det. För att det är en helt unik sammanställning som framförallt du lägger ner jättemycket tid på.
-
Avsnitt 320
·
12:30 – 12:32
·
2025-11-21
Så mycket tjänar Sveriges största Patreon-skapare – hela listan
i månaden drar Spöktimmen in de här två tjejerna. Det är också otroligt. Ja, det är fint jobbat. Det är de som är störst, har flest antal patrons i Sverige. Och ska vi komma ihåg, ganska ovanliga på det sättet med kvinnor också för att många på den här Patreon-topplistan är ju män och har ganska grabbiga ämnen får man väl ändå säga att ekonomi och krigshistoria
-
Avsnitt 320
·
15:48 – 15:50
·
2025-11-21
Så mycket tjänar Sveriges största Patreon-skapare – hela listan
Sen är det Metrofinans på tredje plats fjärde plats spöktimmen. Sen så kommer på femte plats Alphabusa och de tillhör en kategori som vi inte har pratat vi har oftast rasslat förbi dem. Men om man ska försöka fånga in dem och kanske några andra till exempel sjätteplatsen Cians Capsule och trettondeplatsen Krishsa Bagg så är de en del av
-
Avsnitt 320
·
22:37 – 22:40
·
2025-11-21
Så mycket tjänar Sveriges största Patreon-skapare – hela listan
Nej, upp 5 procent. Gud. Vad är det för fel? Vet du vad vi ska göra, Olle? Det har jag sagt till dig flera gånger. Det är bara att jag inte har tid. Naket? Det är att vi ska göra naket. Vi ska låsa in alla avsnitt förutom det senaste bakom betalväggen. Så att det bara är patrons som har tillgång till arkivet. Det är bara att vi ska få tid att göra det. Då kommer det där studsa upp.
-
Avsnitt 320
·
23:03 – 23:05
·
2025-11-21
Så mycket tjänar Sveriges största Patreon-skapare – hela listan
Du har ju ett annat heltidsjobb och jag frilansar med allt möjligt. Men det är ändå rimligt att vi halkar upp några av platserna nu, Olle, tycker jag. Då får vi bara hota folk istället. Det är en målsättning. Nu ligger vi på 89e plats men några pinnhål borde vi väl kunna klättra på Patreon-topplistan till nästa år. Det måste vi lösa. Men för att summera det här då. I år har vi sett att det är flera
-
Avsnitt 320
·
23:07 – 23:09
·
2025-11-21
Så mycket tjänar Sveriges största Patreon-skapare – hela listan
Men det är ändå rimligt att vi halkar upp några av platserna nu, Olle, tycker jag. Då får vi bara hota folk istället. Det är en målsättning. Nu ligger vi på 89e plats men några pinnhål borde vi väl kunna klättra på Patreon-topplistan till nästa år. Det måste vi lösa. Men för att summera det här då. I år har vi sett att det är flera som har lämnat Patreon. Det är en rörelse som vi sett tidigare.
-
Avsnitt 320
·
23:25 – 23:27
·
2025-11-21
Så mycket tjänar Sveriges största Patreon-skapare – hela listan
som har lämnat Patreon. Det är en rörelse som vi sett tidigare. Till exempel, utöver de jag nämnt då, så snett inåt bakåt. Sportpodden har gått till under produktion. Jag tror att vi kommer se en fortsatt ökning av det här. Vi har ju Podmi till exempel som Cheapsets stora poddplattform som försöker locka in folk till deras plattform. Men om man också ska säga
-
Avsnitt 320
·
33:36 – 33:38
·
2025-11-21
Så mycket tjänar Sveriges största Patreon-skapare – hela listan
Du, ikväll så missar vi den fina festen på Stora journalist priset, framförallt utdelningen och vi missar den därmed också i podden och det kanske blir konstigt att det hinner gå en vecka här innan vi kan kommentera det. Men jag vill bara flagga för att det är så ifall man saknar en kommentar om Stora journalistpriset när det här kommer ut. På fredag då uppenbarligen. Du, du vet att det är också många
-
Avsnitt 320
·
36:42 – 36:44
·
2025-11-21
Så mycket tjänar Sveriges största Patreon-skapare – hela listan
Ja, så är det. Vi hörs igen om en vecka. Och till dess kan man gå in på patreon.com mediepodden och hjälpa oss på resan upp på Patreon topplista. Ja, vi hörs igen snart. Hej. Hej.
-
Avsnitt 319
·
12:42 – 12:44
·
2025-11-14
BBC:s chefer avgår: ansvarstagande eller krishaveri
BBC är vänsterliberal högborg. Men det har man alltid kunnat hantera. Tills nu. Så det är därför jag också säger att i och med att han avgår så erkänner han ju också att vi har ett strukturellt problem. Kanske inte med höger-vänsterfrågan, men ett strukturellt problem i att hantera kritik och hantera kriser. För det är det det här handlar om. I mina ögon i alla fall. Vad tänker du om det?
-
Avsnitt 319
·
30:48 – 30:50
·
2025-11-14
BBC:s chefer avgår: ansvarstagande eller krishaveri
det hans, som man kallar det då en rutin för begäran om allmänna handlingar som uppenbart kan väcka anstormning till uppmärksamhet. Alltså det vill säga, och ifall vi får en förfrågan när vi lämnar ut handlingar som kan bli en story, då skulle de hanteras på ett särskilt sätt. Och den byggde på egentligen att han som var förvaltningschef och stabschefen och andra chefer
-
Avsnitt 319
·
37:50 – 37:52
·
2025-11-14
BBC:s chefer avgår: ansvarstagande eller krishaveri
häromveckan. Så det så. Vad har det med något att göra? Kanske jag kan berätta något avsnitt framöver här. Men det blir då vi hörs igen om en vecka. Stötta oss. Du behöver inte stötta oss Emanuel, du gör ju vad du kan. Men du som lyssnar kan stötta oss på patreon.com Snedstreck Mediepodden. Får jag bara flika i, det var inget
-
Avsnitt 318
·
2:32 – 2:34
·
2025-11-07
Journalistpris-gissningar, SVT:s Lundell-gräv – och Magda Gads tummetott
Dessutom pratar vi om Magda Gads nya satsning och kommande dokumentär om influencervärlden som kommer. Skaka om internet! Jag trodde att du skulle berätta om ditt eget lilla gräv, för det tycker jag var rätt fascinerande. Vi har fler journalister i Sverige. De ökar. Hör allt om varför alldeles strax. Nu kör vi!
-
Avsnitt 318
·
6:47 – 6:49
·
2025-11-07
Journalistpris-gissningar, SVT:s Lundell-gräv – och Magda Gads tummetott
Jag tycker det är ett tråkigt kriterium att det ska vara starkt. För journalistik handlar väl inte om det? Som att det skulle ta hänsyn till... Jag tycker det är en jäkligt märklig formulering här, men det kan jag inte gnälla om här. Vi går vidare. Årets förnyare kan vi prata om. Denna bastard till kategori som inte är en bastard på grund av kategorin, utan för att det händer så lite i vår traditionella medievärld. Det säger väl också någonting om de nominerade här.
-
Avsnitt 318
·
9:56 – 9:57
·
2025-11-07
Journalistpris-gissningar, SVT:s Lundell-gräv – och Magda Gads tummetott
och man ska liksom inte ringakta Hej Aftonbladet, tycker jag, även om vi har pratat om det här några gånger. Så jag vet inte, det står väl mellan dem tror jag. Livvakterna och Hej Aftonbladet där. Gör det. Och om vi går vidare då. Det är två kategorier kvar. Det är Årets berättare och Årets... vilket man kan tycka är lite snarlika kategorier. Om man ska läsa kriterierna igen här då, bara så att man har med sig det,