Sök i Mediepodden
Sökresultat
22502 träffar för “Vi” (sida 88)
-
Avsnitt 305
·
1:14 – 1:16
·
2025-08-08
Sommarspecial: Intervju med Leo Lagercrantz, avgående publisher på EFN
Då vill man kanske liksom inte ha Sveriges mest insuttna mediemänniskor vara omringade av dem. Jag tänkte att det här skulle ge oss lite mera lugn och ro. Så nu sitter vi på Sturehof. Men det är inte så mycket mediefolk här. Nej, men det är väl det som är så skönt och bra. Nej, men Riche är fantastiskt, men ja. Och Riche ligger ju närmare Handelsbanken och EFN.
-
Avsnitt 305
·
8:28 – 8:30
·
2025-08-08
Sommarspecial: Intervju med Leo Lagercrantz, avgående publisher på EFN
Quarted. Resten är ju historia, får man ju säga. De har ju en otroligt fin kemi, som är ganska svår att konstruera. Ja, ja, gud ja. Det har blivit stor succé, men det var... ! Men nu ska vi inte sitta... och hylla deras podd, kommer jag på. Jo, det ska vi. Lite till, Olle. Lite till. Ni har varit så njugga, så ni kan liksom... Vi är väl inte njugga? Inte nu, det har hänt nånting. Men du har alltid varit helt okej.
-
Avsnitt 303
·
9:46 – 9:48
·
2025-06-18
NWT säljer vidare, DI surar och SvD granskar badfluencers
Det är inte miljardaffärer som NWT ägnar sig åt. Men det är ändå en rejäl slant som man köper ut det här bolaget från börsen för. Lite spännande tycker jag. Ja, men det var väl ändå intressant givet att vi försöker hålla koll på de här nya bolagen. Det känns ändå som en viktig särprägel för Mediepodden. Ska vi säga någonting då också om det verktyg För det får väl du typ använda gratis eller?
-
Avsnitt 303
·
10:34 – 10:36
·
2025-06-18
NWT säljer vidare, DI surar och SvD granskar badfluencers
Efter förra sändningen Jo, självklart EFN Vem hörde av sig? avgående publisher Leo Lagercrantz. För att han ville ha en intervju med dig. Han sa, när ska vi boka? Ja, han sa, men Olle, Riche käkar man ju inte på. Så vi ska till Sturehof nästa vecka och äta och prata. Jag ska hålla på och jaga rätt på en inspelningsutrustning
-
Avsnitt 303
·
11:15 – 11:16
·
2025-06-18
NWT säljer vidare, DI surar och SvD granskar badfluencers
Han sa inte så mycket mer. Men man blir ju ändå lite förvånade över Dagens Industris reaktioner på det som EFN gör. Nu hade man ju rekryterat då, som vi pratade om förra veckan, en chefredaktör från Dagens Industri och sen så en ny DI-reporter. Så det verkar vara en bra plantskola för EFN att plocka från Dagens Industri. Och Dagens Industris medarbetare
-
Avsnitt 303
·
11:38 – 11:40
·
2025-06-18
NWT säljer vidare, DI surar och SvD granskar badfluencers
på att stanna. Dagens Media har hört av sig till Peter Fällman som då säger att EFN består i min mening främst av medarbetare som har passerat sin topp. Vi på Dagens Industri siktar då på unga och lovande reportrar. Jag såg det här. Jag fattade inte riktigt i vilket sammanhang han sa det. Dagens Industris chefredaktör
-
Avsnitt 303
·
22:30 – 22:32
·
2025-06-18
NWT säljer vidare, DI surar och SvD granskar badfluencers
utan att man drivs fortfarande på kommersialismens råa marknad. Fem procent är ju inte megamycket ska man väl ändå säga. Jag vet att när jag var på examen och vi fick de här årliga dragningarna som man alltid fick av VD Bengt Ottosson var det då så pratade han alltid om att det var mellan 10 till 12 procent som Bonnierfamiljen hade som mål eller krav
-
Avsnitt 303
·
30:56 – 30:58
·
2025-06-18
NWT säljer vidare, DI surar och SvD granskar badfluencers
Men det var väl det vi hade för den här veckan, Ola? Det var det. Och nästa vecka så är vi tillbaks och det är nog sommarens sista eller försommarens sista avsnitt. Sen tar vi en liten paus och kommer tillbaks. Du ska väl göra två avsnitt. här med Siv och Leo. Så är förhoppningen. Siv också lyssnar på Mediepodden och föreslår en lunch på Sturehof. I'll be there med min Zooms-bandare.
-
Avsnitt 303
·
31:17 – 31:19
·
2025-06-18
NWT säljer vidare, DI surar och SvD granskar badfluencers
I'll be there med min Zooms-bandare. Ja, okej. Kanon. Patreon.com snedstreck Mediepodden där du betalar för dig själv och så kan vi fortsätta och köra ett tag till. Men vi hörs nästa vecka då. Det gör vi. Hej, hej.
-
Avsnitt 302
·
2:56 – 3:00
·
2025-06-12
Är attacken mot SVT farlig för demokratin - och NWT miljardsäljer medieinvesteringen
Det här är Mediepodden du lyssnar på. Emanuel Karlsten. Och Olle Lidbom. Och den här veckan så ska vi prata om NWTs märkliga bokslut. Vi ska också prata om överbelastningsattacken. Och serverhanteringen hos SVT. Och så om Udio och Suno som börjar förhandla med musikbolagen på samma sätt som Spotify gjorde. Och så har vi nya uppgifter från annonsmarknaden i Sverige,
-
Avsnitt 302
·
29:06 – 29:08
·
2025-06-12
Är attacken mot SVT farlig för demokratin - och NWT miljardsäljer medieinvesteringen
maj nu då. Du ska då alltid förstöra en god nyhet. Du vill att dagspressen ska brinna. Är det så? Ja, gud. Nej, men det är väl okej, vi suger på den positiva. Det kanske är så vi ska gå ut. Får jag säga en sista sak här, Olle? En vädjan inför sommaren kanske också. För det är ju en ganska kul nyhet om att Leo Lagercrantz, som vi har nämnt
-
Avsnitt 301
·
8:22 – 8:24
·
2025-06-04
Allt om bråket mellan TV4 och SVT och om SR:s nya ruta
marknader där de inte har anledning att vara och att det skapar en opinion som SVT behöver parera. Det var ju det som hände. Vi pratade ju lite innan om att det här är en debatt som en slags kopia på vad som hände 2019. Då gick SVT ut i också Dagens Nyheter
-
Avsnitt 301
·
9:50 – 9:52
·
2025-06-04
Allt om bråket mellan TV4 och SVT och om SR:s nya ruta
2019 då som sagt. Så jag tänker att det är det som man vill försöka piska upp här nu. Låt oss vara, vi har precis klarat oss igenom en jobbig tid där vi har en jättetuff tid på den kommersiella annonsmarknaden här. Ska ni hålla på och störa oss nu igen? Är det inte logiskt att de agerar? Nej men jag menar väl att SVT har haft ett program tidigare, Gokväll
-
Avsnitt 301
·
12:36 – 12:38
·
2025-06-04
Allt om bråket mellan TV4 och SVT och om SR:s nya ruta
Ja. Men du fick prata 12 minuter tror jag, du var där. Ja, en halv minut mindre. Men det är ändå ganska länge. Ja, det är det. För det var TV. Men okej, om vi bara avrundar. Tycker du att det var fel även då av SVT 2019 att backa från den här 22-slotten? Jag antar att du menar då. Var det fel att backa? Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg.
-
Avsnitt 301
·
13:56 – 13:58
·
2025-06-04
Allt om bråket mellan TV4 och SVT och om SR:s nya ruta
Det är ju där det ökar och att få folk att stanna kvar på SVT och TV4 när man ser hur YouTube, Snap och TikTok-tittandet ökade. Pratade vi om här för ett par avsnitt sen när vi gick igenom Mediebarometern. Det är det som är det stora slaget. Egentligen inte huruvida någon sänder ett tablåsänt TV-program en viss tid eller inte. Jag har också lite svårt att ta debatten
-
Avsnitt 301
·
20:22 – 20:24
·
2025-06-04
Allt om bråket mellan TV4 och SVT och om SR:s nya ruta
2003 och framåt. Så det är kanske inte så konstigt att jag trott att den funnits för alltid. Men vilken otroligt stark varumärkesresa som de har gjort i den generation som jag tillhör och vi som både du och jag har barn som är i liknande åldrar i alla fall. Att den har ju präglats eller funnits här som en referens väldigt tydligt ju. Men såklart inte så konstigt att de skrotar papperstidningar.
-
Avsnitt 301
·
27:52 – 27:54
·
2025-06-04
Allt om bråket mellan TV4 och SVT och om SR:s nya ruta
vara uppenbart faximil. Jag kommer ihåg att vi tittade på det här tidigare någon gång. Då tror jag att det var Bränsleupproret 2.0 som hade någon bild som de knappast hade rättigheterna till heller. Där vi hade gjort en skärmdump. Ja just det, det kom på Mediepodden. De har nog krävt oss på pengar där också. Någon bild som du hade använt. Sant ja. Ja precis. Det finns ju regler för hur en faximil
-
Avsnitt 301
·
34:48 – 34:50
·
2025-06-04
Allt om bråket mellan TV4 och SVT och om SR:s nya ruta
eller produkten eller konsten eller vad det nu kan vara för någonting. Utan det är ju just att det funnits en människa med i processen som skapar ett slags värde för oss människor. Det är ju inte den perfekta konsten som vi strävar efter den perfekta tavlan utan det är ju imperfektionen i att det är en människa som har varit med och gjort den som gör att vi kan känna någonting för den. Och det tror jag är samma sak för journalistik
-
Avsnitt 301
·
37:00 – 37:02
·
2025-06-04
Allt om bråket mellan TV4 och SVT och om SR:s nya ruta
I fredags kväll så är det någon som har filmat två dinosaurier som rör sig i Kristinehamn. Vi har ju tidigare fått in filmer på varg som har synts i Kristinehamn, men aldrig tidigare har vi sett några dinosaurier. Det kan ju inte uteslutas att det här är människor i dinosauriekläder som är på väg till eller från någon form av festlighet.
-
Avsnitt 301
·
38:08 – 38:10
·
2025-06-04
Allt om bråket mellan TV4 och SVT och om SR:s nya ruta
Exakt. Ja, det är sant. Då så Olle, då var det allt vi hade för idag. Om man vill betala för sig så gör man det på patreon.com snedstreck mediepodden. Annars hörs vi igen nästa vecka. Det gör vi. Bye bye.
-
Avsnitt 300
·
18:38 – 18:40
·
2025-05-29
Stora analysen av regeringens nya förslag för Public service
Och då var det ändå inte i uppdraget i public service-utredningen men man sa ju ändå att det här är någonting som man måste ta i för att det är lite ologiskt. Om man då också tänker att hela medieutvecklingen går åt andra hållet. Att vi i Sverige har tre stycken public service-bolag som var och en drar på sig ganska mycket stora kostnader. Alltså det är ju en väldigt konstig situation det här egentligen.
-
Avsnitt 300
·
22:22 – 22:23
·
2025-05-29
Stora analysen av regeringens nya förslag för Public service
men ändå så gnäller man inom citationstecken då över att pengarna inte räcker. Jag vet inte. Det är lite farligt att vara så här kritisk tror jag. Ja, både och. Men vi går vidare. Vi behöver inte fastna mer där. Vi kan väl bara säga det här då om dels om text då. Text som inte har direkt koppling till ljud och rörelse rörlig bild. Jag är inte riktigt med på formuleringarna. Men jag läser textinnehåll som
-
Avsnitt 300
·
34:46 – 34:48
·
2025-05-29
Stora analysen av regeringens nya förslag för Public service
i händelse av krig. Har vi några korta grejer här som vi kan hinna med innan vi avslutar för idag? Kanske att vi skulle säga någonting om den här SR-härvan som ju handlar om Per
-
Avsnitt 300
·
34:50 – 34:52
·
2025-05-29
Stora analysen av regeringens nya förslag för Public service
Har vi några korta grejer här som vi kan hinna med innan vi avslutar för idag? Kanske att vi skulle säga någonting om den här SR-härvan som ju handlar om Per Bergfors Nyberg. Känner du till honom sen innan?
-
Avsnitt 299
·
5:16 – 5:18
·
2025-05-22
Sex stora medieaffärer som väntar runt hörnet och nu är Medin fri
rättegången inte är avklarad och sådär. Men det är ju intressant att allt det här skedde samtidigt som den mediekonferens som jag talade om för några avsnitt pågick. Minns du att vi diskuterade den? Att mediemyndigheten skulle hålla en konferens att jag hade bjudits in där och att jag hade lite dubier kring det där. Jo men det minns jag. Jag minns också att jag hade dubier. Men berätta vad, nu är den genomförd
-
Avsnitt 299
·
11:30 – 11:32
·
2025-05-22
Sex stora medieaffärer som väntar runt hörnet och nu är Medin fri
förslag som finns på borden. Det där får inte vara att vi kryper upp i varandras knä. Det måste vara en relation som har integritet Vi behöver ha relationer till varandra. Vi behöver statens hjälp i de här olika frågorna. Vi får inte sätta oss i deras knä eftersom det finns risk att staten alltid försöker ta mer och mer kontroll
-
Avsnitt 299
·
14:50 – 14:52
·
2025-05-22
Sex stora medieaffärer som väntar runt hörnet och nu är Medin fri
igenom helt enkelt och det kan man ju fundera på varför. Men att Tidningen Vi kommer säljas de närmaste två åren, det får man väl säga det kommer hända för att den befintliga ägaren vill inte ha kvar Tidningen Vi, befintliga är KF då. Så det är väl den mest troliga mediaffären. Okej, men om vi vänder på det då. Har du någon som är ja men vad vet du inte, magkänslan som är på gång, som är lite oväntad
-
Avsnitt 299
·
19:12 – 19:14
·
2025-05-22
Sex stora medieaffärer som väntar runt hörnet och nu är Medin fri
Det finns ju andra saker i DB Medias portfölj som man kan förädla i en större kontext som kanske är svårt för dem att göra själva. Sen har jag en till, The Local, som vi har pratat om här. Är också fristående. Har ju en otroligt tydlig egen nisch. Ganska stora. Har ju varit lite upp och ner med lönsamheten men är ju definitivt intressanta
-
Avsnitt 299
·
28:20 – 28:24
·
2025-05-22
Sex stora medieaffärer som väntar runt hörnet och nu är Medin fri
Jag bara såg den uppgiften. Och det var inte meningen att ta ner Aller. Det är ju en kanonsiffra såklart och en kanonutdelning. Jag tyckte bara det var intressant i jämförelse här. Det är ju speciellt. Vi kan väl också bara nämna ett intressant trendbrott. Vi har ju pratat om AI men kanske inte så mycket som vi borde alltid. Jag tycker det är en svår balansgång och inte minst är det en svår balansgång hur mycket internationellt medielandskap
-
Avsnitt 299
·
28:26 – 28:28
·
2025-05-22
Sex stora medieaffärer som väntar runt hörnet och nu är Medin fri
Jag tyckte bara det var intressant i jämförelse här. Det är ju speciellt. Vi kan väl också bara nämna ett intressant trendbrott. Vi har ju pratat om AI men kanske inte så mycket som vi borde alltid. Jag tycker det är en svår balansgång och inte minst är det en svår balansgång hur mycket internationellt medielandskap vi ska prata om i den här podden. Den svenska mediepodden.
-
Avsnitt 299
·
29:00 – 29:02
·
2025-05-22
Sex stora medieaffärer som väntar runt hörnet och nu är Medin fri
att det gör det och att det indikerar då såklart eller man drar slutsatsen att det handlar om att vi har bytt från Google Sök motorer till AI Sök. Att vi chattar fram svaren istället. Jag vet inte hur det har varit för dig. Har du bytt över, ändrat ditt beteende på något sätt i hur du söker? Det har jag säkert. Jag har inte fört någon tidsstudiedagbok. Men det är klart att
-
Avsnitt 298
·
0:21 – 0:24
·
2025-05-15
Traditionella medier står starka i Mediebarometern - döljs av ett digitalt glapp
Uppenbarligen har det här problemet nått hela vägen upp till Schibsted, vad ska man säga, medias avdelning. Det har det gjort hela tiden. Men jag vet inte om du såg det här i veckan att nu så har man då gått ut och sagt att vi heter inte längre Schibsted Media och de andra heter, vad de nu heter, Schibsted Marketplaces. Utan nu får de byta namn och vi heter bara Schibsted, vi som sysslar med media. Så som det alltid har varit eller var från början.
-
Avsnitt 298
·
0:30 – 0:33
·
2025-05-15
Traditionella medier står starka i Mediebarometern - döljs av ett digitalt glapp
att nu så har man då gått ut och sagt att vi heter inte längre Schibsted Media och de andra heter, vad de nu heter, Schibsted Marketplaces. Utan nu får de byta namn och vi heter bara Schibsted, vi som sysslar med media. Så som det alltid har varit eller var från början. Detta då säger, parafraserar jag i alla fall koncernchef Siv Ljuvik Tveitnes från ett pressmeddelande. Men den stora skandalen i det här är ju inte det.
-
Avsnitt 298
·
4:08 – 4:10
·
2025-05-15
Traditionella medier står starka i Mediebarometern - döljs av ett digitalt glapp
Så man måste nog ändå läsa. Den här och förhålla sig till den. För att kunna uttala sig kvalificerat om mediebranschen. Så ser jag på den i alla fall. Sen kan man ju ifrågasätta den. Och det kanske vi kommer göra. Jag vet inte. Men vi måste ändå prata om den som den är då. Det tycker jag. Den som många hänvisar till under året. Jag tycker vi ska nämna då att den görs av Göteborgs universitet.
-
Avsnitt 298
·
21:34 – 21:36
·
2025-05-15
Traditionella medier står starka i Mediebarometern - döljs av ett digitalt glapp
I Sverige har jag väldigt svårt att se att det kommer växa. Jag tror mer att det här är ett sätt för barn. De har hittat ett kryphål och de kommer använda alla kryphål. Vi får väl se. Ja, det blev en lång avstickare. Nu måste vi tillbaka här. Okej, vi pratade om sociala medier. Det som är den sista grejen som jag tänker är ändå intressant att prata om med Mediebarometern är ju podd och ljudmediet. Ja, det som är spännande är väl hur och det är väl helt rätt tänkt
-
Avsnitt 298
·
29:30 – 29:32
·
2025-05-15
Traditionella medier står starka i Mediebarometern - döljs av ett digitalt glapp
En stund till i alla fall. Vi har verkligen en gottepåse med smånyheter som jag ändå tycker att vi måste plocka upp här. Kör igång. En sådan är att svenska riskkapitalfinansierade poddbolaget Podx som ju kanske mest kända i mediepodden sammanhang för att de
-
Avsnitt 297
·
2:05 – 2:07
·
2025-05-08
Radions nya regler, AI-chatten på Aftonbladet och ledarsidornas baksida
Och då så smsade jag ju då Stefan Lundell. Och säger Breakit säljs? Frågetecket nu på säcken. Vi hade ett gott samarbete. Jag skrev typ mediepoddens sammanfattningar i flera år. Som vi publicerade där på Breakit. Då svarar Stefan Lundell. Då vet du mer än vad jag vet. Han ljög. Han ljög mig rakt upp i ansiktet. Vilket svineri. Mediesvineri på högsta nivå.
-
Avsnitt 297
·
3:00 – 3:01
·
2025-05-08
Radions nya regler, AI-chatten på Aftonbladet och ledarsidornas baksida
Du har säkert fått folk som har stoppat huvudet i sanden. Snyggare sätt än då vet du mer än jag. En varning också till alla som jag smsar här. För Mediepoddens räkning. Om ni ljuger. Så kommer vi hänga ut er. Allt är content i Emanuels telefon. Du lyssnar på Mediepodden. Jag heter Emanuel Karlsten. Jag heter Olle Lidbom.
-
Avsnitt 297
·
11:00 – 11:02
·
2025-05-08
Radions nya regler, AI-chatten på Aftonbladet och ledarsidornas baksida
radio eller ljudmedier. Så vilka som ska få göra sändningar. Alltså det är så många saker som är lite märkliga. Dels känns det som att det är en proposition som är 30 år för sent åtminstone. Men med det sagt då så har ju vi en tendens och kanske inte minst jag en tendens av att nedgradera analoga medier. Vilket ju är lätt att göra i denna digitala tid såklart. Men det har vi ju bevisats
-
Avsnitt 297
·
11:58 – 12:00
·
2025-05-08
Radions nya regler, AI-chatten på Aftonbladet och ledarsidornas baksida
med en ny kanal. Att Bauer media har satsat då på att göra om konceptet feel good hits till sportradio. Vilket måste vara helt unikt. Har vi någonsin haft en kommersiell sportradiokanal i Sverige? Men det ska alltså Bauer Media nu lansera på samma frekvent som feelgood hits har varit. Precis, det är inte en dag för tidigt.
-
Avsnitt 297
·
18:36 – 18:38
·
2025-05-08
Radions nya regler, AI-chatten på Aftonbladet och ledarsidornas baksida
och liksom skäller under fel träd. Olle, vi har ju haft en gammal käpphäst här som vi ridit hårt och länge om att ledarsidorna måste brinna. De måste läggas ner. Så älskar vi det. Och jag har också sprungit gatlopp för den här frågan.
-
Avsnitt 297
·
23:50 – 23:52
·
2025-05-08
Radions nya regler, AI-chatten på Aftonbladet och ledarsidornas baksida
många kan ju också uppskatta att läsa om olika oberoende av vad de röstar på. Men min poäng egentligen som jag vill komma till är att när vi tittar på typ såhär vem som faktiskt läser Svenska Dagbladet så är det ju en väldigt mixad publik. Det är ju inte bara högerläsare. Det som jag upplever är att generellt
-
Avsnitt 297
·
36:11 – 36:14
·
2025-05-08
Radions nya regler, AI-chatten på Aftonbladet och ledarsidornas baksida
Säkert helt rätt, men Schibsted är ju inte alls lika stora som man en gång var. Det här är ju ytterligare en affär. En halv miljard är ändå väldigt mycket pengar. Guds år 2025, tycker jag. Vi måste avslutningsvis också bara nämna Alcelind som har varit EFNs chefredaktör för den här finanstidningen som vi har pratat om och ju kontrakterats av EFN för att bygga upp hela redaktionen
-
Avsnitt 297
·
38:18 – 38:20
·
2025-05-08
Radions nya regler, AI-chatten på Aftonbladet och ledarsidornas baksida
Så kanske det var. Tack Handelsbanken. Ja okej, vi avslutar där och önskar att även de som jobbar på Handelsbanken går in på patreon.com-mediepodden och lägger en tjuga så att vi kan få ihop till klippning av den här podden även nästa vecka. Eller? Så hoppas jag också. Hej då!
-
Avsnitt 294
·
7:45 – 7:47
·
2025-04-10
Så försöker svenska medier lura Facebook – och därför funkar det (kanske inte)
per post 2017 då. Om man sen spolar fram sex år till 2023 så ligger Expressen på 200 likes i snitt. Per månad ska vi säga då. Och då ska vi veta vi har ju pratat om det här tidigare hur extremt mycket de här mediehusen postar. Så de postar ju 30 poster om dagen. De skjuter ju ut allt möjligt där då.
-
Avsnitt 294
·
8:26 – 8:28
·
2025-04-10
Så försöker svenska medier lura Facebook – och därför funkar det (kanske inte)
Och det är ju inte Expressen ensam om. Man kan ju titta på Aftonbladet som har en liknande kurva. De ligger något högre i snitt då än vad Expressen gör. Om vi tittar på 2023 men om vi går upp till 2024 så möts Expressen och Aftonbladet då på ungefär 350 likes i snitt per post.
-
Avsnitt 294
·
9:16 – 9:18
·
2025-04-10
Så försöker svenska medier lura Facebook – och därför funkar det (kanske inte)
det här kan man komma runt. Och så ser vi då skiftet i december 2024 när Expressen och Bonnier började liksom sippra ner där till lokaltidningar att det här kan vi göra. Och det som är intressant då det är ju att det skjuter upp. Alltså inte upp i nivåerna från 2017 men absolut upp i nivåer. Ja men du kan ta till exempel
-
Avsnitt 294
·
11:40 – 11:42
·
2025-04-10
Så försöker svenska medier lura Facebook – och därför funkar det (kanske inte)
eller bra nyhetsperiod. Så egentligen så är det möjligtvis lite för tidigt att säga om det här är superbra eller ett starkt trendbrott. Men eftersom vi har data från innan skoldådet så finns väl signaler på det. Men möjligtvis då att, precis som du säger att Facebook skulle kunna upptäcka det här eller hittat något sätt att läsa av ifall de här Facebooksidorna
-
Avsnitt 294
·
12:20 – 12:22
·
2025-04-10
Så försöker svenska medier lura Facebook – och därför funkar det (kanske inte)
även om det finns data som stöder det nu då så blir det lite hemliga det är ett skumt beteende bara. Här är det naturligt för oss att ha en länk men vi lägger den i kommentarsfältet av olika idéer som vi har eller för att komma runt eller gamea systemet. Jag vet inte det känns inte helt det känns inte som någonting som Sveriges
-
Avsnitt 294
·
20:30 – 20:32
·
2025-04-10
Så försöker svenska medier lura Facebook – och därför funkar det (kanske inte)
och hur viktigt det är att hela tiden söka sig mot vad det är för nytta som vi skapar med den AI som vi använder. Och hur lätt är det att falla offer just för hype. När man sitter och varit och tänker, nu ska vi innovera vi ska visa, vi ska vara först, vi ska göra någonting annorlunda och så glömmer man det absolut mest grundläggande, tillför det här någonting till det vi har redan. Och gör det inte det, då får man göra