Sök i Mediepodden
Sökresultat
261 träffar för “Telia” (sida 4)
-
Avsnitt 24
·
21:28 – 21:30
·
2017-01-27
Episod 24: Från chatbots, AI och big data till journalistikens nya nyckeltal
Det är väl egentligen det det här handlar om. På ett sätt är det ju det. Och det är ju en infrastruktur. Det är ju det som vi har argumenterat för i alla andra fall. När vi pratade om nätneutralitet förra gången till exempel. Telia till exempel har ju menat att. Att nätet är mer som en tjänst. Att jämföra med SMS eller något liknande. Och där kan man ju hålla på och deala hur man vill. Så varför skulle vi inte kunna göra det med internet?
-
Avsnitt 23
·
11:36 – 11:38
·
2017-01-19
Avsnitt 23: Jockiboi och den parallella världens journalister
7 december när det var så tror jag att det var knappt 200 omnämnanden. Totalt alltså i Sverige. Det är ju ingenting. Och det är ju därför Telia Lugnt kan surfa vidare med det här erbjudandet. Fortsätta använda det i marknadsföring då. Surfa gratis på Facebook och så vidare. För att fånga in nya kunder och
-
Avsnitt 4
·
1:26 – 1:30
·
2016-05-06
Avsnitt 4: Gutenbergsparentes och Therese Lindgren-hypotes
Och det där är ju ett ganska tydligt slag mot neutraliteten och som också då i förlängningen kan drabba medieföretag. Och det var vi ändå tidiga med att fånga upp. Och jag tycker det var väldigt starkt att se den uppslutningen från mediehusen i Sverige. Att verkligen trycka dit Telia eller markera för nätneutraliteten. Så det var intressant tycker jag. Det är 27 tunga namn. Men det saknades ju det 28 namnet. Dagens Nyheter var ju inte med.
-
Avsnitt 2
·
26:26 – 26:28
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
ifrån olika begränsningar beroende på vilken trafik eller vilket sätt du använder den på. Och nu då det som har hänt här i veckan det är att Telia uppenbarligen har förstått att det har varit en väldigt bra affär för tre så de har gått ut och sagt att nu är det fritt att använda sociala medier om du är kund hos oss.
-
Avsnitt 2
·
29:38 – 29:40
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
Och dystopin i steg 2 det är att till exempel YouTube med Google då svarar med att kräva plats eller köpa köpa sig in på plats. Telia helt plötsligt inser att de har en massa makt här som de kan använda lite godtyckligt och liksom säga ja men det är klart du får vara med om det här. Du kan väl betala lite på något sätt till oss
-
·
4:15 – 4:17
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Och sen har ju under hennes tid, Ellison Kimberleys tid, har ju då TV4 varit ganska styvmoderligt behandlat. Det har ju inte gått jättedåligt, inte gått jättebra. Man fokuserade på andra saker inom Telia. Och sen så kom det då en ny vd, Patrik Hofbauer. Och han bytte ju ut Telias plats i styrelsen.
-
·
6:15 – 6:17
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
I Spanien har det funnits flera i Frankrike. Så det på något sätt ingår i... Alla vet på något sätt, om man tittar på det historiskt, att det går åt pipan. Men alla telekombolag behöver gå igenom den där. Och nu har Telia gjort det då. Och är nu till slut ute på andra sidan i den här telcoloop. Som Björn Jeffred har beskrivit. Vi kanske inte ska fördjupa oss så mycket i det. Men vi gjorde ju flera avsnitt om det.
-
·
6:47 – 6:50
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Vad händer med accessen? Kommer du ihåg allt det där? Hur direkt efter började det bråkas med Tele2 efter köpet? Ja, absolut. Och det började bråkas politiskt. Ska Telia, som är väldigt statligt kontrollerat, äga den andra stora tv-kanalen vid sidan om SVT? Dominansen, den statliga ägardominansen
-
·
29:16 – 29:18
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
när medieföretag ska göra sådana här saker, att det ska drabba journalistiken, men där tror jag att Schibsted som medieägare är nog en ganska annorlunda medieägare jämfört med Telia, även om man är affärsmässig och vill att ens medieföretag ska gå runt, så tror jag att man ser ett värde i just TV4 också. Det har jag alltid varit lite förvånad över,
-
Avsnitt 315
·
5:50 – 5:52
·
2025-10-17
Bakom kulisserna på Viaplays fall, Hint-lansering och första techjätte-betalningen till svenska medier
stora annonsörer. Man har ju några sponsrade samarbeten med skönhetsprodukter. Det som du nämnde där då. Men jag trodde nog ändå att det skulle gå att lansera det här med typ Telia eller ICA som annonsör i första brevet. Och det får man ändå säga har varit Veckorevyns mest framgångsrika del att man har dels en unik
-
Avsnitt 239
·
2:02 – 2:04
·
2024-01-25
Därför köper Egmont TV4 och därför är fuskandet med streams naturligt
som ledde till enormt stora nedskrivningar av värdet och som sedermera ledde till en försäljning igen av de här. Och det är väl där vi är nu. En liknande situation vi sitter i nu förlustaffär för Telia. där då Telia ser att de har tappat ja, kanske hälften av värdet i alla fall sen de här åren som de köpte TV4. Enligt uppgifterna i affärsvärlden så vill de ha mellan 5 och 7 miljarder för TV4 C More.
-
Avsnitt 239
·
3:16 – 3:18
·
2024-01-25
Därför köper Egmont TV4 och därför är fuskandet med streams naturligt
från Telias håll är ute efter. Och då tycker man naturligtvis att det är klart, ingen vill ju sälja till halva priset för det man har köpt för. Men jag tror Telia är ute efter att renodla och förädla och höja börsvärdet och därmed göra hela bolaget mer attraktivt för sina börsägare. En annan sak ska man ju ha med sig
-
Avsnitt 233
·
33:25 – 33:28
·
2023-12-08
Här är programmen SR borde lägga ned, Viaplays mörkade och kraschlandade och Telias ger kalla handen till TV4
här i vårt arbetsverktyg där du säger att TV4 har fått en ny styrelseordförande och att det är en kille som heter Stefan Backman som jag inte alls vet vem det är. Nej, han är en doldis. Det intressanta är att Telia, som äger TV4, deras förra vd som Kirkby, hon har varit styrelseordförande i TV4. Nu lämnar hon Telia för att ta ett toppjobb i Storbritannien och ersätts av
-
Avsnitt 208
·
25:15 – 25:18
·
2023-04-27
Avsnitt 208: Vilka svenska medier är störst på Tiktok?
Och det ska man jämföra med en förlust på 191 miljoner under första kvartalet 2022. Vilka då? TV4 alltså? TV4. Så TV4 blöder och det har de gjort länge. Det har de gjort sen Telia köpte dem. Alltså i alla fall om man kokar ihop TV4 och C More. Som man gör i Telias kvartalsrapport. Så vi vet egentligen inte om TV4 kanske går bra och C More går dåligt. Men i den här rapporten så slår man ihop det.
-
Avsnitt 208
·
27:33 – 27:37
·
2023-04-27
Avsnitt 208: Vilka svenska medier är störst på Tiktok?
Men då ställdes ju också frågan då för att slår man ihop det här och säger att man ska få lite bukt på de här ökade kostnaderna kommer Telia sälja TV4? Och Alison Kirkby är ju vd på Telia. Hon var ju väldigt emot den här affären innan hon blev vd. Men det var hennes företrädare som genomdrev affären. Så tog hon över och nu har hon fått
-
Avsnitt 208
·
28:13 – 28:15
·
2023-04-27
Avsnitt 208: Vilka svenska medier är störst på Tiktok?
eller en framtida annan ägare. Det säger Dagens Industri. Så det här är ju uppenbart, skulle jag säga. Nu har man slagit ihop det här. Det här är första steget att städa upp det göra det lönsamt och sen så kommer Telia sälja TV4. För att man kan inte ha det här sänket i ett bolag. Och den här idén att man ska som distributör som Telia är
-
Avsnitt 195
·
31:12 – 31:14
·
2023-01-09
Avsnitt 195: Så blir 2023: Mediebolagen som säljs, influencers som dyker
avvikelsen i de här samtalen om annonsfinansierad innehåll. Det är väl en av de sakerna som vi också kan säga om nästa år. Om vi ska prata om vilka mediebolag som kommer säljas att det är väl ganska tydligt att Telia vill göra sig av med TV4. Det är ett sänke för Telia. Om man har försökt att paketera ihop det till ett helt erbjudande som någon annan
-
Avsnitt 195
·
33:00 – 33:02
·
2023-01-09
Avsnitt 195: Så blir 2023: Mediebolagen som säljs, influencers som dyker
Men det är klart att det är en affär som har diskuterats under hela 2022 så spekulationerna kommer ju knappast avta under 2023. Men jag tror att det kanske inte är rätt år, vare sig att sälja Telia eller TV4. Ska vi stanna upp vid det då? Mediebolag som kan säljas 2023. Jag har två bolag till som jag tror kommer säljas. Det första
-
Avsnitt 185
·
26:20 – 26:22
·
2022-10-20
Avsnitt 185: Stor kartläggning: Svenska influencers som tjänar mest
pumpa ut den i sina kanaler på ett mycket lönsamt sätt. Nu har ju TV4 gått väldigt, väldigt bra. C More har väl inte gått så bra. Men det som började ryktas om redan i våras det var ju att Telia förberedde en försäljning av TV4 C More. Och min känsla efter att ha läst in mig på det här, det här var det som jag också bloggade om på min blogg var att
-
Avsnitt 155
·
39:12 – 39:14
·
2022-02-04
Avsnitt 155: Stora genomgången av mediestormen kring Rogan och Pärleros
Ja. Det lät som att du hade alldeles för mycket erfarenhet kring det där. Inga kommentarer. En annan grej. Jag käkade en lunch med en lyssnare häromdagen och han frågade hur gick det med Telia? Köpte de SF Studios eller? Då var jag tvungen att gå tillbaka i våra 2018 tror jag det var eller något sånt där. Så kom det en nyhet i breaket som skrev att
-
Avsnitt 133
·
34:44 – 34:48
·
2021-02-18
Avsnitt 133: Momschocken för svenska dagstidningar, SVT Play tappar och lärdomar från Tiktok-världen
Man lägger sin tid på annat. Som inte då klassas som en streamingtjänst. Jag hörde ett intressant rykte. Det är att TV4 som köptes av Telia. Flera nyckelpersoner, framförallt i ledningsgruppen. Hade en så kallad lock-in. När de köptes upp av Telia. Det innebär att du blir utlovad en större summa pengar ifall du stannar under ett vinter.
-
Avsnitt 104
·
14:46 – 14:48
·
2019-12-11
Avsnitt 104: Vad Com Hem och TV4:s bråk handlar om EGENTLIGEN - Gratistidningskraschen
Tele2 säger så här att ja, ni vet att det är en konflikt här och vi ser det som högst sannolikt att Sveriges största kommersiella kanal förlorar en tredjedel av Sveriges hushåll i räckvidd på grund av att Telia inte vill förhandla. Och sen, december är en kritisk månad för i princip alla annonsörer. Därför vill vi från Tele2 redan nu informera om hur allvarligt läget är. Det är hög tid att fundera kring vad
-
Avsnitt 100
·
21:54 – 21:56
·
2019-11-15
Avsnitt 100: Poddbranschen skakar och är det nu influencer marketing kraschar?
om du har läst den, men den är ju... Mest kosmetiskt skulle jag säga att den här kravlistan är. Den är inte så tung, den är inte så betungande för Telia att uppfylla de kraven. Nej, det är väldigt pliktskyldigt. Och flera konkurrenter till Telia, bland annat Telenor har ju också gått ut och varit kritiska till det. Och det som jag tänker när jag läser den det är ju att den är ju otroligt fixerad vid hur TV-marknaden ser ut idag. Och samtidigt då som man säger att kravlistan
-
Avsnitt 99
·
14:35 – 14:37
·
2019-11-01
Avsnitt 99: Amazons svenska podd-satsning och Aftonbladets ras
en gammal bekantning i framförallt telekomvärlden, Lars Johan Jarnheimer. Och sen så gick det ett par dagar och sen plötsligt började det surras om att det var en ny vd i Telia på väg in. Och det ryktet visade sig ju stämma. Och när Alison Kirkby presenterades som blivande vd för Telia så sattes det igång förstås
-
Avsnitt 99
·
16:24 – 16:26
·
2019-11-01
Avsnitt 99: Amazons svenska podd-satsning och Aftonbladets ras
och där var det väldigt tydligt att hon flyttades på. Och det är ju i det här fallet har ju definitivt hur vägren staten agerat. De vill se en annan ledning de vill se en annan inriktning på Telia som bolag. Men tror du det innebär att man låser av affären det vill säga att man sätter förbud? Telia får inte köpa Bonnier Broadcasting? Nej, det tror jag inte man
-
Avsnitt 92
·
20:46 – 20:48
·
2019-09-13
Avsnitt 92: Facebook betalar Expressen för att göra tv - och Cmores ofattbara förlust
CNN gick ju förra året bättre än någonsin och tjänar ju mer pengar än på många, många år. Men hur som helst. Det har ju varit AT&. De har ju sett precis det som Telia och många andra distributörer att för att vi ska kunna vara attraktiva så måste vi även ha tv och innehåll och media. Men nu ser det ut som att man går åt andra hållet då. Man fick igenom den här
-
Avsnitt 58
·
13:56 – 13:58
·
2018-11-16
Avsnitt 58: Bianca Ingrosso en syntes mellan två medievärldar - och när ledarskribenter låtsas "granska"
och då har vi precis fått uppgifter via sajten Breakit att Bonnier fortsätter sälja och nu ska man sälja SF Studios och liksom förra gången så planerar man att sälja det till Telia och det är ju intressant tycker jag. TV4-affären, där handlade det om en plattform eller en distributionskanal till kunden
-
Avsnitt 58
·
20:42 – 20:44
·
2018-11-16
Avsnitt 58: Bianca Ingrosso en syntes mellan två medievärldar - och när ledarskribenter låtsas "granska"
Då menar jag inte att det behöver nödvändigtvis betyda att vi lämnar Netflix för att bli Disney-kunder eller att vi lämnar Netflix och blir Telia Plus-kunder eller vad det nu är deras streamingplattform ska heta. Det kan ju, precis som du säger, lika gärna betyda att man missköter de här rättigheterna och att de förlorar värde
-
Avsnitt 23
·
9:56 – 9:58
·
2017-01-19
Avsnitt 23: Jockiboi och den parallella världens journalister
som har tagit ett beslut och sen så behövde det tolkas och så kom det via PTS att de hade ett beslutsförslag som belade Telia med vite om de inte skärpte sig helt enkelt. Och nu svarade de här i dagarna då om att de tänker inte bry sig om det här. De tänker köra på och tycka att de har rätt. Och jag tror att en del
-
Avsnitt 19
·
29:48 – 29:53
·
2016-12-08
Avsnitt 19: Pewdiepies uppståndelse och nätneutralitetens framtid
Och så har de träffat 3 och de har träffat Telia under tid. Och så har de kommit fram till det beslutsunderlag som det kallas rent formellt. Som då presenterades i veckan. Där man säger att Telia bryter mot nätneutraliteten. Det intressanta här nu är två saker. Det första är att 3 under de här samtalen. I sista sekund backade och sa till PTS att.
-
Avsnitt 281
·
32:33 – 32:35
·
2025-01-11
Metas unika vändpunkt - Så blir medieåret 2025
Det här är väl anledningen att den inte har sålts. De har ju dressat den bruden länge här. I förhoppningen. Alla har ju trott att det skulle hända. Det är väl att det inte finns någon uppenbar köpare. Och jag tror inte att Telia kan tänka sig att sälja till en konkurrent. Tele2 eller något. Det kan man nog göra. Men jag tror att det har funnits affärer på bordet men att köparna och säljarna
-
Avsnitt 239
·
2:14 – 2:16
·
2024-01-25
Därför köper Egmont TV4 och därför är fuskandet med streams naturligt
förlustaffär för Telia. ja, kanske hälften av värdet i alla fall sen de här åren som de köpte TV4. Enligt uppgifterna i affärsvärlden så vill de ha mellan 5 och 7 miljarder för TV4 C More. Nu har jag inte tittat i balansräkningen för Telia vad de själva har satt för värde på TV4 C More. Nu såg jag precis när vi sattes och spelade in här att man har skrivit ner värdet med 1 miljard. Men jag gissar ändå 5 eller 7 miljarder.
-
Avsnitt 239
·
10:10 – 10:12
·
2024-01-25
Därför köper Egmont TV4 och därför är fuskandet med streams naturligt
Du vet ungefär vad TV-marknaden kommer fortsätta omsätta om du har mer normala värderingar som vi har nu jämfört med de värderingarna som börsen hade på Viaplay för ett år sen eller som Telia satte på TV4 C More när man köpte det. Det låter ju helt motsägelsefullt givet vad vi pratat om med Viaplay eller vad du nämner. Vet vi vad TV är värt menar du? Det är väl det sista
-
Avsnitt 235
·
25:54 – 25:56
·
2023-12-21
Läckta dokumentet som visar Sveriges radios nya organisation
när den kommer och se vad effekten blev. Förlorar man kunder? Sen är det lite andra TV-nyheter som har hänt. Jag försöker ju följa det här det som Telia håller på med. De äger TV4 och slagit ihop C More och TV4. De har ju också många dyra sporträttigheter. Inte i närheten av så dyra som Viaplay. Men ändå en aktör
-
Avsnitt 233
·
33:46 – 33:48
·
2023-12-08
Här är programmen SR borde lägga ned, Viaplays mörkade och kraschlandade och Telias ger kalla handen till TV4
Storbritannien och ersätts av Patrik Hofbauer. Det naturliga vore förstås att den nya Telia-vdn också blir ordförande i TV4 som sin företrädare. Men så blir det alltså inte, utan Telia väljer att sätta in Stefan Backman som är chefsjurist på Telia. Och för mig är det en signal om att man börjar fasa ur sig ur det här medieföretaget.
-
Avsnitt 222
·
20:38 – 20:40
·
2023-09-20
Avsnitt 222: Inflation pressar medier att spara - och investera?
streamingplattformar. Kan du säga upp dina gamla abonnemang och allt går via oss? Det kostar dig bara 200 kronor extra i månaden. Vilken operatör var det? Det var Telia. Jag vill inte nämna dem nu eftersom jag har känt att jag satt och gjorde reklam för oss i Yungle EY här alldeles nyss. Men för mig var det ett nytt sätt att jobba och jag var tvungen att fundera
-
Avsnitt 222
·
22:16 – 22:18
·
2023-09-20
Avsnitt 222: Inflation pressar medier att spara - och investera?
abonnemang som de hade ja, sålde helt enkelt. Och då förstod jag ju, eller fick jag det förklarat för mig att ja, det handlar inte om att de går in och aktivt väljer ett Viaplay-abonnemang utan det är just att de ansluter till Telia eller sitter i det som heter det gamla kabel-tv-abonnemangsfällan eller om man ska säga att det ingår i olika hus och med olika hyresrätter och sådär. Och så får man access till
-
Avsnitt 208
·
24:00 – 24:08
·
2023-04-27
Avsnitt 208: Vilka svenska medier är störst på Tiktok?
från Elon Musk. Verkligen. Vi får se hur det där utvecklar sig, men det är det senaste i alla fall. I veckan, Emanuel, så kom en kvartalsrapport från Telia. Du kanske inte slängde dig över den? Verkligen inte. Det gjorde jag. För jag tycker det är spännande att titta hur det går för TV4 och för C More, som då ägs av Telia.
-
Avsnitt 208
·
24:17 – 24:20
·
2023-04-27
Avsnitt 208: Vilka svenska medier är störst på Tiktok?
I veckan, Emanuel, så kom en kvartalsrapport från Telia. Du kanske inte slängde dig över den? Verkligen inte. Det gjorde jag. För jag tycker det är spännande att titta hur det går för TV4 och för C More, som då ägs av Telia. Jag tänkte bara berätta lite grann hur det har gått, så kan vi fundera på det tillsammans. Där kan man då se att intäkterna har minskat
-
Avsnitt 208
·
28:00 – 28:03
·
2023-04-27
Avsnitt 208: Vilka svenska medier är störst på Tiktok?
Så då får man ju naturligtvis fråga sig kommer man sälja? Och då svarade hon så här att just nu fokuserar vi på att vända TV och medieverksamheten till lönsamhet. Och göra det till en bättre affär för Telia eller en framtida annan ägare. Det säger Dagens Industri. Så det här är ju uppenbart, skulle jag säga. Nu har man slagit ihop det här. Det här är första steget att städa upp det
-
Avsnitt 208
·
28:30 – 28:33
·
2023-04-27
Avsnitt 208: Vilka svenska medier är störst på Tiktok?
Och den här idén att man ska som distributör som Telia är också äga en TV-kanal. Det har visat sig vara väldigt, väldigt svårt inte bara för Telia utan även för många andra stora internetoperatörer eller kabel-TV-operatörer. Så jag tror att om ett år så har man inte fixat lönsamheten då. Då kommer folk i toppen på TV4
-
Avsnitt 172
·
17:54 – 17:56
·
2022-06-09
Avsnitt 172: DN:s rekordsiffror, Svd:s eventuella död och ny mediecensur
för deras kunder när man knappar in olika domäner och sajter då. Och det är det som händer om du till exempel testar och klickar på rt.com eller skriva in det i din webbläsare. Om du har till exempel Telenor, Telia eller Tre så ser det ut som att de bara inte finns. Och jag frågade också svenska regeringen då via digitaliseringsministern som vi pratade om med här sist, hur de ser
-
Avsnitt 167
·
3:08 – 3:11
·
2022-05-05
Avsnitt 167: Svenska streamingkanalen som lyckas där alla misslyckas – Digitaliseringsministern om censuren
Och senaste veckan, förra veckan så berättades det att Britbox. En brittisk streamingtjänst ska komma till Sverige. Den speciella operationen har verkligen intensifierats här på streamingmarknaden. Och även då Telia ser det på sina streamingtjänster. Men vad innebär det? För vi har ju pratat om C More tidigare. Att de tappar då abonnenter. Det var ju inte jättemånga. Men det var ju ändå ett tapp som såklart är anmärkningsvärt.
-
Avsnitt 152
·
18:06 – 18:08
·
2022-01-12
Avsnitt 152: sportjournalistik för 5 miljarder, tablå-tv ökar och QR-kodernas revansch
En annan spännande sak som jag såg, det var ju att tv-tittandet ökade väldigt mycket under förra året. Och inte bara då streaming utan även det linjära tv-tittandet. Det var ju Telia som skickade ut en pressrelease som det är. Och det de mäter är ju hur många som har tittat på tablå-tv eller streamat via deras tv-box. Jag tror ändå, jag vågar nog påstå att det här går nog att applicera på hela
-
Avsnitt 100
·
23:12 – 23:14
·
2019-11-15
Avsnitt 100: Poddbranschen skakar och är det nu influencer marketing kraschar?
Precis, 10 miljarder. Det är ju kul för Bonnier. Men nu är det klart i alla fall. Nu är det klart. Nu är det hemma. Nu kommer de casha in här Bonnier. Och Telia kommer bli den här nya stora aktören som vi har sett internationella förlagor på. Spännande. Det här kommer vi säkert få följa mer. Jag hör ju inifrån TV4 att det finns både glädje och oro. Glädje över att
-
Avsnitt 58
·
15:02 – 15:04
·
2018-11-16
Avsnitt 58: Bianca Ingrosso en syntes mellan två medievärldar - och när ledarskribenter låtsas "granska"
Det är mer logiskt att köpa SF och den här filmaffären för då får man ju också någonting som särskiljer Telia från andra aktörer. Är du Telia-kund så kan du titta på svensk film. Det kan du inte om du tittar på de andra kanalerna. Det är väl någonting som jag tycker är väldigt intressant med den här affären. Men hur menar du?
-
Avsnitt 58
·
17:46 – 17:48
·
2018-11-16
Avsnitt 58: Bianca Ingrosso en syntes mellan två medievärldar - och när ledarskribenter låtsas "granska"
ganska stort inflytande över vilka rättigheter man vill ha. Det flyttar nu makten mot den som äger innehållet. Det vill säga Telia. Jag tror att det kommer ha en större påverkan på hur vi mediekonsumenter konsumerar och betalar för innehåll än den här TV4-affären. Jag tror i grunden så är TV4
-
Avsnitt 19
·
26:33 – 26:38
·
2016-12-08
Avsnitt 19: Pewdiepies uppståndelse och nätneutralitetens framtid
För det gör i så fall att den har lättare att skapa framgång. Det underlättar för den att bli framgångsrik helt enkelt. Vad frågar dig som har följt det här lite mer nära än vad jag har gjort. Hur har Telia och Tele2.3 bemött de argumenten? De menar att det inte är... Det är väldigt svårt att begripa. Särskilt Telia har tidigare varit ute och verkligen tagit avstånd.
-
Avsnitt 19
·
28:37 – 28:40
·
2016-12-08
Avsnitt 19: Pewdiepies uppståndelse och nätneutralitetens framtid
Det är väldigt svårt att på något sätt lyfta fram i debatten. För att man på något sätt har snärjt kunderna med idén om att det blir ändå gratis för dig. Och Telia och 3 har ju bankat så hårt. De har kunnat på sina trummor för att få ut budskapet om det här. Gratis musik hos 3. De har ju hyrt in Måns Zelmerlöw. Och gjort olika sådana här aktioner överallt där han har spelat gratis.
-
Avsnitt 19
·
30:30 – 30:36
·
2016-12-08
Avsnitt 19: Pewdiepies uppståndelse och nätneutralitetens framtid
Så i pressmeddelandet var det PTS som berättade att 3 då inte längre har det här erbjudandet. Om fri musik för alla. Det är det första som är konstigt. Det andra är att Telia fortfarande står på sig. Att de till exempel kör hela vägen in i kaklet på något sätt. Det här är ett beslutsförslag då. Vilket innebär att rent formellt så har Telia fram till 4 januari på sig att svara.