Sök i Mediepodden
Sökresultat
261 träffar för “Telia” (sida 5)
-
Avsnitt 2
·
29:04 – 29:06
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
Det är principen som vi är ute efter. Det var det som jag tyckte var problematiskt med 3. Att de öppnade, de bröt det här tabut. Och öppnade just för att det här skulle hända som Telia gör nu och tagit nästa steg in i mörkret eller vad man ska säga. Det vill säga dödar en fri marknad där alla har samma möjlighet och villkor att konkurrera med varandra.
-
Avsnitt 222
·
14:49 – 14:53
·
2023-09-20
Avsnitt 222: Inflation pressar medier att spara - och investera?
Och då har vi helt plötsligt en lika annorlunda medieägarbild på tv-sidan i Norden. Om Schibsted då skulle öka sin andel. För i andra delen av tv-branschen just nu så pågår ju också förberedelser där Telia vill sälja TV4. De har inte sagt det rakt ut. Men jag skulle säga att det är nog ingen som tittar på tv-marknaden som inte tror att det kommer hända. Och då är ju frågan, är det här TV4?
-
Avsnitt 220
·
20:06 – 20:08
·
2023-09-08
Avsnitt 220: Musikbranschen har AI-feber och svensk poddbransch i kris
För hade man velat sälja nu då hade man dressat bruden. Och då hade man inte lagt ner de här programmen. Nu har man mjölkat dem så länge det bara gick. För mig är det här ett tecken på att Telia inte tänker sälja TV4 eller C More just nu. Ja, vi får se. Det händer ganska mycket saker på poddområdet, Emanuel.
-
Avsnitt 208
·
24:38 – 24:42
·
2023-04-27
Avsnitt 208: Vilka svenska medier är störst på Tiktok?
Där kan man då se att intäkterna har minskat under första kvartalet i år jämfört med förra året. Inte mycket, men ändå, det är en nedåtgående trend här. Och där säger Telia själva att det som de tappar är annonsintäkter. Det är tufft på annonsmarknaden och det syns när TV4 redovisar sina intäkter. Men det som jag tyckte var ännu lite mer överraskande
-
Avsnitt 195
·
32:25 – 32:28
·
2023-01-09
Avsnitt 195: Så blir 2023: Mediebolagen som säljs, influencers som dyker
är ju statligt ägt till hög grad och där finns det ju väldigt mycket politisk vilja att sälja Telia. Man tycker inte att svenska staten ska hålla på med det som Telia håller på med allra minst äga ännu fler tv-bolagen, SVT. Så ifall det blir det som blir det politiska drivet i år då att man ska sälja Telia
-
Avsnitt 185
·
31:24 – 31:26
·
2022-10-20
Avsnitt 185: Stor kartläggning: Svenska influencers som tjänar mest
Vem ska köpa TV4 C More? Det kommer knappast vara en svensk medieägare. Och det skulle jag väl kanske vara mer nervös över om jag var TV4-anställd. Vad som händer om Telia lämnar ifrån sig det här och säljer som det ryktas. Vem blir köpare och hur påverkar det en TV-kanal att vara i händerna på ett internationellt medieföretag? Ja, och då kan man ju fråga
-
Avsnitt 133
·
37:06 – 37:08
·
2021-02-18
Avsnitt 133: Momschocken för svenska dagstidningar, SVT Play tappar och lärdomar från Tiktok-världen
Som är ett multinationellt medie-konglomerat. Och det är ju inte så att man går. Från lilla TV4 i Sverige till att bli en toppchef på Discovery. Det är i alla fall väldigt ovanligt. Så det är inte bara Telia som är lock-in. Utan också TV-marknaden har blivit en lock-in situation. Det var allt som Mediepodden hade för den här veckan. Vad gör man om man tycker att det här avsnittet var bra, Olle? Då stöder man Mediepodden genom att gå in på
-
Avsnitt 104
·
2:23 – 2:26
·
2019-12-11
Avsnitt 104: Vad Com Hem och TV4:s bråk handlar om EGENTLIGEN - Gratistidningskraschen
Man försöker ju rama in det då som ett... Att det skulle finnas någon politisk dimension av det här. Det är ju ingen slump att krigsförklaringen kommer morgonen efter. Telia kliver in som ägare av TV4 och C More. Det är ju förstås kopplat till att man har bytt ägare. Tele2 och Com Hem har ju varit en klarspråkig kritiker till Telias köp av Bonnier Broadcasting.
-
Avsnitt 96
·
36:14 – 36:16
·
2019-10-10
Avsnitt 96: Stor kartläggning av de svenska influencernätverken - och deras förluster
åsikt om det. Nu har väl kanske de här Fiber 8 då, som man samarbetar med inte samma position på marknaden som Telia har. Men det är klart att den här kopplingen mellan produktion och distribution den har konkurrensmyndigheterna ögon på sig. Så det skulle kunna bli en vidare koll här uppe i Norrland.
-
Avsnitt 19
·
26:44 – 26:48
·
2016-12-08
Avsnitt 19: Pewdiepies uppståndelse och nätneutralitetens framtid
Hur har Telia och Tele2.3 bemött de argumenten? De menar att det inte är... Det är väldigt svårt att begripa. Särskilt Telia har tidigare varit ute och verkligen tagit avstånd. Och menat att vi ska slå vakt om nätneutraliteten. I det här fallet har det varit snurrigt och otydligt. Tre till exempel har pratat om att det inte bara är Spotify och Deezer.
-
Avsnitt 19
·
29:05 – 29:10
·
2016-12-08
Avsnitt 19: Pewdiepies uppståndelse och nätneutralitetens framtid
Men nu då så är det ju äntligen slut på den här skiten. Nu har Europa, alltså det är EU, tack vare EU. Redan i våras, strax efter Telia lanserade sin kampanj faktiskt. Så kom det en väntad EU-förordning då som stärkte nätneutraliteten. Men den var ganska otydlig och lite svår. Så under sommaren så släppte det europeiska samarbetsorganet Berek.
-
Avsnitt 13
·
20:50 – 20:54
·
2016-10-28
Avsnitt 13: Jätteaffär och viralmisär
De lägger enorma pengar på att marknadsföra sina produkter med får och familjer. Det är så vi ska se bakgrunden till att du sa det här i avsnitt två. Det handlade om nätneutralitet och hur just Telia och Tre har valt att försöka vinna marknadsandelningar genom att rucka på nätneutraliteten. Du får gratis surf till Spotify i Tres fall
-
Avsnitt 13
·
38:33 – 38:37
·
2016-10-28
Avsnitt 13: Jätteaffär och viralmisär
Om vi börjar runda av... Vi får lyssna igenom inslaget några gånger framåt och se vilka prickar... säkra framtidsspaningar vi har gjort här. Vi har gett några tips till Johan Dennelind på Telia. Yes. Varsågod. En av våra partners i podden är Pippi Pension.
-
·
10:55 – 11:00
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Nu ska vi säga att det inte är en avsiktsförklaring, för det är massa olika regulatoriska hinder som är kvar. Så det kommer antagligen gå igenom senare i år, så sent som i tredje kvartalet tyckte jag jag läste någon skriva. Men ändå då 6,55 miljarder fick Telia för detta. En förlust då på nästan 4 miljarder kronor mot vad de köpte det för. För 2018. Vad säger du om det där?
-
Avsnitt 315
·
30:43 – 30:45
·
2025-10-17
Bakom kulisserna på Viaplays fall, Hint-lansering och första techjätte-betalningen till svenska medier
på sin LinkedIn-profil. Nej, kolla senast var det tillbaka. Men de var väl för passiva och de blev väl också blinda. Det får man ju ändå säga att alla blev ju blinda mer eller mindre. Sett till att Telia är ju med i den här dansen Discovery är ju med i den här dansen där det liksom går uppåt och där det är, jag menar det som sker 2020, 2021 är ju egentligen helt galet, de priserna.
-
Avsnitt 197
·
34:06 – 34:08
·
2023-01-27
Avsnitt 197: Är Google körda och gömmer sig PM Nilsson?
vad är detta egentligen? Men värden finns det, absolut. Går affären igenom är det ju förmodligen en av de största medieaffärerna i år. Det enda som kan bli större är om Telia lyckas sälja TV4 av C More. Men annars är ju en halv miljard det är väldigt sällan svenska medieaffärer ligger på den nivån. Så det finns ju all anledning för oss att ha ögonen på vad som
-
Avsnitt 196
·
3:20 – 3:24
·
2023-01-19
Avsnitt 196: Varför hänger de svenska medierna inte på Facebooks nya uppdatering? Och visst ser det mörkt ut för Elon Musk och Twitter?
Är idén med den här regleringen, visst är det så? Ja men så är det. Man ska ju inte ha marknadsstörande eller marknadsfördelar av att man sitter inne i ett bolag. Men sen är ju frågan om det här är så... Om det här avgör så mycket egentligen för värderingen av Telia. Men absolut så är det ju. Men sen kan man ju också lägga till att Simon har ju varit, som jag var inne på nyss, en otrolig lite dålig affär för både, först Bonnier
-
Avsnitt 100
·
21:50 – 21:52
·
2019-11-15
Avsnitt 100: Poddbranschen skakar och är det nu influencer marketing kraschar?
Det är en kravlista som kommissionen har satt på Telia. Jag vet inte om du har läst den, men den är ju... Mest kosmetiskt skulle jag säga att den här kravlistan är. Den är inte så tung, den är inte så betungande för Telia att uppfylla de kraven. Nej, det är väldigt pliktskyldigt. Och flera konkurrenter till Telia, bland annat Telenor har ju också gått ut och varit kritiska till det. Och det som jag tänker när jag läser den det är ju att den är ju otroligt fixerad
-
Avsnitt 23
·
7:02 – 7:04
·
2017-01-19
Avsnitt 23: Jockiboi och den parallella världens journalister
från en kille som kallar sig själv Magoo Blind och skrev detta i en kommentar på sajten Feber om varför man behöver bry sig om nätneutralitet. Det som har hänt då är att Telia har gått in och pillat på nätneutraliteten genom att säga att det är gratis att surfa om du använder Facebooktjänster Twitter och Kik och alla övriga behöver du som vanligt betala surfen
-
Avsnitt 2
·
29:54 – 29:56
·
2016-04-22
Avsnitt 2: Räckviddsnack och nätneutralitetsattack
ja men det är klart du får vara med om det här. Du kan väl betala lite på något sätt till oss och så är det okej. Eller de som inte har kontakterna in på Telia eller vad som helst som får stå utanför eller de internationella aktörer som är stora i subkulturer i Sverige som inte kan kontakta Telia och fråga om de kan få synas och ses.
-
·
3:30 – 3:38
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Men hur lång tid har det tagit nu sedan vi började inse det här? Är det två år vi är uppe i innan vi fick köpare? Ja, men det har väl spekulerats i ungefär två år. Men sen kan man ju säga om man bara ska... gå tillbaka lite, så sommaren 2018 så köptes TV4 av Telia. Och ganska snabbt då, egentligen innan man blev riktig ägare, så avgick vdn som hade genomfört köpet och styrelseordföranden också.
-
Avsnitt 235
·
27:38 – 27:40
·
2023-12-21
Läckta dokumentet som visar Sveriges radios nya organisation
Jo, men jag menar vad gjorde Telia för vinst där i förra kvartalet? Ska vi se. Ja, nej, nej, visst. Det är Telias hela affär. Och den här analysen som Kepler Chevreault har gjort den handlar ju egentligen inte om TV4 utan den handlar ju om Telia där de säger att ja men ta bort det där för att då ökar värdet på Telia-aktien. Absolut, det är ju det som är intressant ur aktiemarknadens perspektiv. Men ur mediepoddens perspektiv
-
Avsnitt 19
·
31:49 – 31:54
·
2016-12-08
Avsnitt 19: Pewdiepies uppståndelse och nätneutralitetens framtid
Så får man inte släppa förbi sociala medier-trafiken gratis. Utan då ska det här taket gälla för all typ av trafik. Men det här innebär fortfarande att om man inte har nått upp i taket. Så kan du surfa på Facebook och Telia kan bjuda på det. Det har liksom inte PTS riktigt beaktat i det här beslutsförslaget. Hänger du med på vad jag menar? Surfen blir då fortfarande gratis. Det är bara först när du kommer upp till taket som det blir förbjudet.
-
Avsnitt 235
·
27:28 – 27:30
·
2023-12-21
Läckta dokumentet som visar Sveriges radios nya organisation
så är det ju lite pengar. Ja, absolut. Viaplay har ju köpt TV-rättigheter för 32 miljarder så att i det sammanhanget så är det ju piece. Jo, men jag menar vad gjorde Telia för vinst där i förra kvartalet? Ska vi se. Ja, nej, nej, visst. Det är Telias hela affär. Och den här analysen som Kepler Chevreault har gjort den handlar ju egentligen inte om TV4 utan den handlar ju om Telia där de säger att ja men
-
Avsnitt 167
·
5:15 – 5:19
·
2022-05-05
Avsnitt 167: Svenska streamingkanalen som lyckas där alla misslyckas – Digitaliseringsministern om censuren
även om TV4 kanske också minskar sin omsättning. Fattar jag rätt då? Ja, men precis. Annonseringen ökade med 11 procent här under året. Och det är ju TV4s stora intäktsgren. Så det är ju där som Telia har gjort ett gott köp då, medan C More koknackar det. Det är ett sänke fortfarande? Ja, det verkar vara så. Vi ser ju inte ner på resultatnivå på just TV och media, men vi ser att det resultatet blir sämre då.
-
Avsnitt 19
·
29:32 – 29:37
·
2016-12-08
Avsnitt 19: Pewdiepies uppståndelse och nätneutralitetens framtid
Så under sommaren så släppte det europeiska samarbetsorganet Berek. Riktlinjer då för hur den här förordningen ska tillämpas. Och det är de som PTS, Post och telestyrelsen. Den svenska myndigheten har kunnat använda. Som underlag när de har granskat hur Telia och 3 har betett sig. Och så har de träffat 3 och de har träffat Telia under tid. Och så har de kommit fram till det beslutsunderlag som det kallas rent formellt. Som då presenterades i veckan.
-
Avsnitt 19
·
29:37 – 29:40
·
2016-12-08
Avsnitt 19: Pewdiepies uppståndelse och nätneutralitetens framtid
Och det är de som PTS, Post och telestyrelsen. Den svenska myndigheten har kunnat använda. Som underlag när de har granskat hur Telia och 3 har betett sig. Och så har de träffat 3 och de har träffat Telia under tid. Och så har de kommit fram till det beslutsunderlag som det kallas rent formellt. Som då presenterades i veckan. Där man säger att Telia bryter mot nätneutraliteten.
-
·
14:02 – 14:09
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Så det skulle jag också säga är ju en del i det här, att man skapar ju också en väldigt stark marknadsposition, framförallt på annonsmarknaden. Den är också värd väldigt mycket pengar. Och sen så har man i affären en klausul, en avtalsklausul med Telia, som förbinder sig att fortsätta distribuera TV4 och C More och MTV. Och det är ju också värt en slant, så den kan man ju också lägga in i Excel-arket om man ska försöka göra en värdering av den här affären.
-
Avsnitt 324
·
27:57 – 28:00
·
2025-12-19
Bonnier köper Mitt i – och SVT klippte i Lundells chatt-citat
medieföretaget, skulle köpa TV4. Och hade ganska goda argument för det faktiskt. Men så blev det inte. Så där fick jag fel men fick rätt i TV4. Men då sa jag ju också då att det här säger jag varje år. För Telia har ju försökt sälja TV4 i många år. Så det är lite om man säger en sak om och om igen till slut så får man ju rätt. Men nu hände det ju faktiskt i år här. Nu kan jag inte säga det fler gånger.
-
Avsnitt 249
·
6:45 – 6:49
·
2024-04-18
Mediebomb när Disney+ ger sig in kriget mot Viaplay och Cmore
trycka upp priserna och sen så hade du Telia som kom in och köpte TV4 vilket gjorde att Nent Viaplay köpte allt de kunde komma över under de 18 månaderna och det tog EU att godkänna. Och sen behövde Telia komma in och då satsade de på Champions League dyrt. Det här tryckte upp priserna till en nivå som inte bär sig. Nej. Och det är väl det man sätter också i den här Viaplay-clashen. Men ur ditt perspektiv, de här nivåerna som man köper på fjärdehandsmarknaden.
-
Avsnitt 239
·
0:41 – 0:49
·
2024-01-25
Därför köper Egmont TV4 och därför är fuskandet med streams naturligt
! Olle, vi får väl börja med det som är veckans hittills i alla fall största medienyhet. Och det är ju då den otroligt väntade affären att Telia skulle sälja TV4. Och det som är lite komiskt i sammanhanget då, det är att affärsvärlden har gått ut och avslöjat att i samtal med Telia sitter nu då Bonnier, som för jag vet inte hur många år sedan det är.
-
Avsnitt 196
·
1:23 – 1:30
·
2023-01-19
Avsnitt 196: Varför hänger de svenska medierna inte på Facebooks nya uppdatering? Och visst ser det mörkt ut för Elon Musk och Twitter?
Så på det sättet är det ingen överraskning. Är det tekniken man skrotar eller är det varumärket? Det tycks ju vara varumärket som man skrotar. Redan i oktober så talades det ju om det här. Eller fanns uppgifter om att utifrån ett pressmeddelande från Telia själva där man aviserade då att man skulle, Kastan Almqvist som var vd på TV4 skulle sluta, att det skulle komma en ny Mattias Berg. Och att det skulle konsolideras de här olika erbjudandena man har. Men då meddelade kommunikationschefen på TV4, Charlie Forsberg,
-
·
0:47 – 0:53
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Ja, det är det nog. Och ett specialavsnitt också, eftersom vi släpper det här så snart vi kan nu. Vi spelar in på tisdag kväll. Tisdag morgon så kom då beskedet att TV4 nu säljs från Telia till Schibsted. Och vi hade planerat att vi skulle spela in idag. Vi sköt på det tills på kvällen för att få lite extra tid. Vi vill få ut det så snabbt som vi kan, så det går inte genom en vanlig redigering, utan bara rakt av.
-
·
1:35 – 1:40
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Kan du sätta det lite i perspektiv, du som har skrivit en bok om 101 mediehändelser. Ja, något sånt. Det är en av de största. Den största var väl egentligen när Telia köpte TV4 av Bonnier för 10 miljarder. Det blev det till slut. Och det här är nog den näst största, skulle jag säga då. Utan att ha hela listan framför mig. Men det är en jätteaffär i pengar.
-
Avsnitt 249
·
0:15 – 0:22
·
2024-04-18
Mediebomb när Disney+ ger sig in kriget mot Viaplay och Cmore
Det vi ser från Amazon och Disney är just hur dom är som rovdjur. Dom utnyttjar ju att marknaden har kraschat här och är här och krafsar och tar vara på starka möjligheter när både Telia TV4 och Viaplay är skadeskjutna. Då är ju dom här och festar på resterna. !
-
Avsnitt 167
·
3:41 – 3:47
·
2022-05-05
Avsnitt 167: Svenska streamingkanalen som lyckas där alla misslyckas – Digitaliseringsministern om censuren
Vi kom fram till att C More hade förlorat 3,1 miljarder kronor under de tio år som Bonnier ägt streamingtjänsten. En tjänst man också köpte för 3 miljarder kronor. Och då köpte ju Telia sen hela C More och DV4 för 9 miljarder kronor. Och det kan man ju då i det perspektivet se som en ganska blygsam summa. Men framförallt blev det ju bisarrt om man började tänka på hur mycket C More blött per dag. Eller per arbetstimme räknade vi ut.
-
Avsnitt 167
·
4:53 – 5:00
·
2022-05-05
Avsnitt 167: Svenska streamingkanalen som lyckas där alla misslyckas – Digitaliseringsministern om censuren
Men de säger ju inte hur stort det var innan eller hur litet det blir efter den här minskningen. Men de tappar alltså 311 miljoner på minskade annonsintäkter, ökande konkurrens, dyra sporträttigheter, stora innehållskostnader. Så det är absolut en press på även då TV4 och C More enligt Telia. Man kan anta då att det är TV4 som kanske lyfter och C More som drar ner, även om TV4 kanske också minskar sin omsättning. Fattar jag rätt då? Ja, men precis. Annonseringen ökade med 11 procent här under året.
-
Avsnitt 58
·
0:00 – 0:07
·
2018-11-16
Avsnitt 58: Bianca Ingrosso en syntes mellan två medievärldar - och när ledarskribenter låtsas "granska"
Att Telia köpte TV4 av Bonnier, det är ju en affär som ritar om medielandskapet. Det här är det som gör Bianca intressant, hon är liksom syntesen vill jag då påstå mellan dessa världar.
-
·
2:50 – 2:55
·
2025-02-26
Allt om Schibsteds köp av TV4
Vi kan väl göra så att jag frågar dig, för det här är ju ditt område allra mest. Och du som också har satt dig in mest i den här affären. Och också du som har spekulerat mest i vem som ska bli köparen. För man kan väl konstatera att Telia inte har velat ha med TV4 att göra. På ett bra tag. Och har dressat bruden som det kallas. Försökt att få TV4, och MTV ska vi säga också, det är ju de som ingår här, Finlands motsvarighet till TV4 kanske man kan säga,
-
Avsnitt 325
·
3:02 – 3:08
·
2026-01-09
Så blir medieåret 2026
Samtidigt så finns det ju saker som sorts järtecken här under 2025. Som man ändå kan ta med sig in i 2026. Och det var ju det vi såg också. När vi gick in i 2025. Så till exempel då när jag förutsåg, mycket korrekt, att Telia skulle sälja TV4 till någon. Det var ju på något sätt, låg i korten. Men det var ju också på något sätt året då det behövde ske var ju 2025. Och så är det väl nu också. Att det finns saker som har hänt här under hösten.
-
Avsnitt 249
·
8:37 – 8:44
·
2024-04-18
Mediebomb när Disney+ ger sig in kriget mot Viaplay och Cmore
rätt rejält. De har höjt i två omgångar från 459 till 700 spänn på ett och ett halvt år. Och samtidigt sälja av exklusiviteten i Premier League. Det är ju ingen som vet om det Houdini-tricket lyckas. Det får vi se. Men jag förstår deras satsning när nu Telia som ju äger TV4 som jag jobbar på markerar att vi kan inte vara med. Man har ju en eller två dyra rättigheter i SHL och hockeyallsvenskan. Vi kan inte satsa på Champions League på den nivån. Så då är det ju rätt
-
Avsnitt 249
·
9:41 – 9:47
·
2024-04-18
Mediebomb när Disney+ ger sig in kriget mot Viaplay och Cmore
ja men de är ju som rovdjur. De utnyttjar ju att marknaden har kraschat här och är här och liksom krafsar och tar vara på liksom starka möjligheter när både Telia TV4 och Viaplay är liksom skadeskjutna. Då är ju de här och fäster på resterna. Sen kan man ju säga att det är en räddningsplanka för de stora aktörerna om vi kan kalla TV4, Telia och Viaplay stora aktörer fortfarande är ju att SHL vill ju inte att
-
Avsnitt 249
·
9:49 – 9:56
·
2024-04-18
Mediebomb när Disney+ ger sig in kriget mot Viaplay och Cmore
och tar vara på liksom starka möjligheter när både Telia TV4 och Viaplay är liksom skadeskjutna. Då är ju de här och fäster på resterna. Sen kan man ju säga att det är en räddningsplanka för de stora aktörerna om vi kan kalla TV4, Telia och Viaplay stora aktörer fortfarande är ju att SHL vill ju inte att något ska hända med TV4, Telia. Och Premier League de går ju ner och ber på knäna att ingenting händer med Viaplay.
-
Avsnitt 211
·
9:17 – 9:20
·
2023-05-18
Avsnitt 211: miljonregn över Breakits två storägare + nya medieaffärer i jaktbranschen
I affären säger man att vi har rätt att köpa om tre år. Och då är vi överens om att bolaget ska värderas på det här sättet. Och det var ju det som till exempel Bonnier gjorde när de sålde TV4 till Telia. Då fick de ju ytterligare pengar för att man hade en värderingsmodell. Som var väldigt gynnsam för Bonnier. Så det behöver inte betyda att man har ett fast pris. Utan det kan ju vara så att man överväger.
-
Avsnitt 196
·
2:05 – 2:11
·
2023-01-19
Avsnitt 196: Varför hänger de svenska medierna inte på Facebooks nya uppdatering? Och visst ser det mörkt ut för Elon Musk och Twitter?
Men är det här en signal då på att Telia vill ha kvar TV4 i sig på förord? För det var ju en av årets spaningar att det är ett en ganska säkert sälj i år, så att säga. Den kommer säljas, TV4. Mm. Jag tror att tvärtom, det här är ytterligare en signal om att Telia vill sälja TV4. Nu gör man den här upprensningen och också förtydligar var värdet finns någonstans. Och att det finns i TV4 och inte i C More. Ska man sälja det här så kan man inte sälja C More.
-
Avsnitt 167
·
4:23 – 4:26
·
2022-05-05
Avsnitt 167: Svenska streamingkanalen som lyckas där alla misslyckas – Digitaliseringsministern om censuren
Om vi räknar med 20 arbetsdagar och 8 timmars arbetsdag. Det var ju den uträkning vi hade. Där vi började räkna på hur dyrt det var att gå på kafferast när man jobbar på C More. Ja, just det. Så var det. Och nu ska vi säga att det här är ju som vi tittar på Telia nu. Det är en kvartalsrapport och de särredovisar inte hur just TV och media går. Det de säger är att resultatet kommer minska med 311 miljoner i det första kvartalet.
-
Avsnitt 133
·
33:12 – 33:17
·
2021-02-18
Avsnitt 133: Momschocken för svenska dagstidningar, SVT Play tappar och lärdomar från Tiktok-världen
De har förvisso då ökat 220% på ett år. Så det är ju en otrolig ökning. Men ändå, de är ju en marginalspelare. Liksom Amazon Prime, Apple TV och den som jag inte ens visste den fanns, Telia Play. Nej, just det. Det är nog något för kunderna. Jag vet att precis om man är Telia-kund har man någon tillgång till det där. Men sen är det ju TV4 Play på 7,9% då. Det är ju gratis.
-
Avsnitt 133
·
33:20 – 33:23
·
2021-02-18
Avsnitt 133: Momschocken för svenska dagstidningar, SVT Play tappar och lärdomar från Tiktok-världen
Men ändå, de är ju en marginalspelare. Liksom Amazon Prime, Apple TV och den som jag inte ens visste den fanns, Telia Play. Nej, just det. Det är nog något för kunderna. Jag vet att precis om man är Telia-kund har man någon tillgång till det där. Men sen är det ju TV4 Play på 7,9% då. Det är ju gratis. Dplay eller Discovery Plus. Har ju också en gratisversion av 2,5%.
-
Avsnitt 104
·
4:06 – 4:12
·
2019-12-11
Avsnitt 104: Vad Com Hem och TV4:s bråk handlar om EGENTLIGEN - Gratistidningskraschen
Men också sporträttigheter som C More har. Om man inte kan komma överens om dem. Om man inte har tillåtelse att sända dem i Com Hem-nätet. Då blir det ju helt plötsligt väldigt stor skillnad på Com Hem-erbjudandet och Telia-erbjudandet. Som kund så kommer du ställas inför två val. Ska jag ha ett abonnemang där jag har C More, sport, golf, Formel 1 eller vad det nu är för TV-rättigheter de har.
-
Avsnitt 19
·
30:42 – 30:49
·
2016-12-08
Avsnitt 19: Pewdiepies uppståndelse och nätneutralitetens framtid
Det andra är att Telia fortfarande står på sig. Att de till exempel kör hela vägen in i kaklet på något sätt. Det här är ett beslutsförslag då. Vilket innebär att rent formellt så har Telia fram till 4 januari på sig att svara. Genom slags officiellt svar. Men de har ju träffats i massa möten och har lagt fram alla sina argument till PTS. Under hela den här hösten och så. Så det kommer inte vara några nyheter som kommer där eller så.